• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • SofieKristin
    TyckOmMig skrev 2016-08-02 11:28:06 följande:

RUL igår- BF 2/1 allt var toppen kan det bli bättre?
    Vad lyckligt lottad jag känner mig.

Grattis, vad härligt!
    Jag har 24/8, spännande och nervöst!
  • Jenny,36

Grattis gud så underbart! Tog ni reda på vad det blir?

• Jenny,36

Hoppas verkligen allting gått bra dig och den lille <3

Adorii skrev 2016-07-30 09:11:19 följande:

Fy va orolig jag är! Har haft sammandragningar inatt och när jag gick gå toa imorse kom det blod, ringde 1177 och är påväg till akuten nu. Hoppas på det bästa nu men fy så hopplöst allting känns

• StrongMonika

Tack för peppningen!!

Tycker mig ha kännt bebben några gånger nu så känner mig lite lugnare nu!

Dock mår jag skit, är yrslig, mår illa och har huvudvärk dagarna i ända, är helt orkeslös också.

Kram till dig!

Jenny,36 skrev 2016-07-27 14:51:51 följande:

Hej! Jag gick in i v.17 idag. Vi är nästan samma. Förstår din rädsla. Jag har haft tur så jag har säkert fått göra typ 8 ultraljud och har varit orolig ändå hela tiden. Detta är mitt andra barn och jag känner bara något extremt litet som lika gärna kan vara magen. Så jag hoppas det kan lugna dig lite, allt är säkert bra för dig och din lilla. :) du kan ju ha moderkakan framför och då känns det typ mycket mindre.

Kram till dig

• Angelica02

Hejsan!

Är en tjej på 27 år som har BF 1 januari med barn nr 2.

Har en pojk som blir 4 år i november och nu väntar vi en liten flicka.

• tuuli

Åh, grattis!! Vad skönt att allt var bra! 
  • Kmora

Nyss när jag vaknade och gick på toaletten var det rejält med blod på pappret när jag torkade mig. Rött färskt blod. Inget i trosan så det "rinner" inte. Och jag vet att blod ser mer ut än vad det är. Jag är i v19 (v18+5).

Ringde 1177 och de sade att jag ska avvakta en dag och kontakta MVC i morgon. Är på Gotland nu och åker hem imorgon. Så lär ju inte få någon tid när jag är ute och reser...och på tisdag RUL. Är sjukt orolig och vill bara gråta. Men vi är hos mina föräldrar och vi kan inte prata om svåra eller jobbiga saker. Och jag är fly förbannad på mannen för en sak från igår. Men vi får ändå ingen tid för oss själva i detta trånga hus. Ursäkta mitt svammel men jag är väldigt orolig. Har aldrig haft en blödning under graviditet. Aldrig med mitt första barn och aldrig under denna graviditet.

• mkess
    Kmora skrev 2016-08-07 09:10:03 följande:

Nyss när jag vaknade och gick på toaletten var det rejält med blod på pappret när jag torkade mig. Rött färskt blod. Inget i trosan så det "rinner" inte. Och jag vet att blod ser mer ut än vad det är. Jag är i v19 (v18+5).

Ringde 1177 och de sade att jag ska avvakta en dag och kontakta MVC i morgon. Är på Gotland nu och åker hem imorgon. Så lär ju inte få någon tid när jag är ute och reser...och på tisdag RUL. Är sjukt orolig och vill bara gråta. Men vi är hos mina föräldrar och vi kan inte prata om svåra eller jobbiga saker. Och jag är fly förbannad på mannen för en sak från igår. Men vi får ändå ingen tid för oss själva i detta trånga hus. Ursäkta mitt svammel men jag är väldigt orolig. Har aldrig haft en blödning under graviditet. Aldrig med mitt första barn och aldrig under denna graviditet.

Fattar att det känns förjävligt, blod vill man ju aldrig se när man är gravid liksom, trots att det är väldigt vanligt utan att betyda missfall. Känner du bebisen eller har en doppler? Så du i alla fall slipper oroa dig för det. Lovar att det bara är ett blodkärl eller livmodertappen som jäklas!
  • TyckOmMig

Kmora-åh vad jobbigt för dig hoppas det inte är ngt allvarligt och att det ser bra ut på RUL.
    Då borde man få en förklaring till blödningen.

• Kmora
    mkess skrev 2016-08-07 10:15:32 följande:

Fattar att det känns förjävligt, blod vill man ju aldrig se när man är gravid liksom, trots att det är väldigt vanligt utan att betyda missfall. Känner du bebisen eller har en doppler? Så du i alla fall slipper oroa dig för det. Lovar att det bara är ett blodkärl eller livmodertappen som jäklas!

Tack för svar! Jo, har förstått att det oftast inte är missfall för att det blöder, men ändå, oron :( tycker knappt att jag har känt av bebisen i allmänhet men tror att jag har känt något idag. Har ingen doppler. Får helt enkelt försöka hantera detta fram till tisdag kl 13 :S

Jag bär ju min grabb en hel del så det kanske har med något sådant att göra. Det har i alla fall inte kommit mer blod och jag har inga kraftiga smärtor. Bara lite lite mensvärk och illamående men det har jag haft från och till hela tiden och tror det är vanligt eftersom livmodern växer konstant med bebisen.
Svar på tråden BF Januari 2017