BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Jag har gjort nipt test :)
Är det någon här som har gjort NIPT? :)
Kmora-bägge hem förlossningarna var inte planerade utan gick fort det var -01 & -07!
Gick jättebra!
Min tredje son föddes i hissen på väg upp till Förlossningen år -92!!!
Så det har gått ganska fort för mig att föda barn men sista kejsarsnittet var ingen rolig upplevelse alls så vill så hemskt gärna få föda vaginalt men en dag i taget!
Kmora-bägge hem förlossningarna var inte planerade utan gick fort det var -01 & -07!
Gick jättebra!
Min tredje son föddes i hissen på väg upp till Förlossningen år -92!!!
Så det har gått ganska fort för mig att föda barn men sista kejsarsnittet var ingen rolig upplevelse alls så vill så hemskt gärna få föda vaginalt men en dag i taget!
Hur går det för er? Fler som gjort RUL eller snart ska göra RUL? :)
Får man alltså nuförtiden veta på RUL va det är för kön? Mina andra barn födda 06, 10 var det typ nästan strängt förbjudet att få veta det då utan att man fick boka privat senare.
Var på rul förra vecka :) fick tyvärr inte se kön, då barnmorskan hade svårt att se. Så vi väljer nog att vänta tills den kommer ut, så blir spännande ???? allt såg bra ut för övrigt vilket är skönt dock.
Jag har RUL den 5/9 men har varit på ett UL idag. Jag går på extrakontroller pga många missfall innan. Nu väntar jag ju tvillingar denna gången och allting såg bra ut idag vad läkaren kunde se. Båda rörde på sig och deras hjärtan slog. Den ena tvillingen har lite mindre huvud så nu oroar jag mig lite för det men enligt läkaren behöver inte betyda någonting. Någon som har några erfarenheter av det? Huvudet ser i övrigt runt och fint ut och på KUB för fyra veckor sedan såg man att den hade två hjärnhalvor. Den barnmorskan nu sa att det är ju individuellt hur stort huvud man har och så kan det ju vara...
Känns i alla fall så väldigt skönt att det var liv i magen och att jag inte inbillat mig rörelserna som jag tror mig känt.
Snusann-jag har väntat tvillingar/har tre tvillingpar tror du kan vara helt lugn angående huvudformen/olika storlek på dina väntande twins.
Jag har fått reda på kön redan vid KUB om det funnits goda möjligheter och v 14 är man helt säker på könen speciellt viktig diagnos angående tvillingar.
Vid RUL numera får man reda på kön om möjlighet finns.