• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • TyckOmMig
    tuuli skrev 2016-07-26 21:56:40 följande:

Jaaaaaaaa! Fick äntligen svar på NIPT ikväll och fostret har normal kromosomuppsättning! Vill sjukt gärna klicka på "visa kön"-knappen men har lovat vänta tills min sambo kommer hem senare. Iiiih! Jag är så himla lättad! ÄNTLIGEN efter en månads orolig väntan! 

Åh vad härligt för er.
  • SofieKristin

Jaaaaaaaa! Fick äntligen svar på NIPT ikväll och fostret har normal kromosomuppsättning! Vill sjukt gärna klicka på "visa kön"-knappen men har lovat vänta tills min sambo kommer hem senare. Iiiih! Jag är så himla lättad! ÄNTLIGEN efter en månads orolig väntan! 

Grattis!!! Vad härligt att det ser bra ut :D
  • Sagan12345

Fy satan vilken lättnad, efter all denna väntan! Stort grattis! Bara att njuta nu. Tryckte ni på knappen någon gång?
  • tuuli
    TyckOmMig skrev 2016-07-26 23:09:57 följande:
    Åh vad härligt för er.
    SofieKristin skrev 2016-07-27 09:08:05 följande:
    Grattis!!! Vad härligt att det ser bra ut :D
    Sagan12345 skrev 2016-07-27 09:09:19 följande:
    Fy satan vilken lättnad, efter all denna väntan! Stort grattis! Bara att njuta nu. Tryckte ni på knappen någon gång?
    Tack allihop! Ja, det är så underbart skönt att äntligen få slappna av. Vi tryckte, och det ser ut att bli en pojke! Har outat på facebook och allting nu, börjar äntligen kännas verkligt. Vaknade tidigt bara för att googla gulliga sparkdräkter, heh. 

• Jenny,36

Hej! Jag gick in i v.17 idag. Vi är nästan samma. Förstår din rädsla. Jag har haft tur så jag har säkert fått göra typ 8 ultraljud och har varit orolig ändå hela tiden. Detta är mitt andra barn och jag känner bara något extremt litet som lika gärna kan vara magen. Så jag hoppas det kan lugna dig lite, allt är säkert bra för dig och din lilla. :) du kan ju ha moderkakan framför och då känns det typ mycket mindre.

Kram till dig

StrongMonika skrev 2016-07-24 18:20:54 följande:

Hej!!

Hoppar in här hos er! Har BF den 6 jan och gick in i v 17 igår. Ska på RUL den 9 aug och det känns som en evighet dit. Fick se den lille i v 7 då jag hade ett utomkvedshavandeskap förra gången jag blev gravid och då i v 7 såg allt bra ut. Nu är jag däremot jätteorolig för jag tycker mig inte känna bebisen nånting, det är mitt tredje barn så jag trodde nog att jag skulle känna skapligt tidigt då jag gjorde det med tvåan. Fyyy för denna väntan, trodde jag skulle få njuta av denna graviditet men den känns bara jättejobbigt.

• Emmask
    Jenny,36 skrev 2016-07-27 14:51:51 följande:

Hej! Jag gick in i v.17 idag. Vi är nästan samma. Förstår din rädsla. Jag har haft tur så jag har säkert fått göra typ 8 ultraljud och har varit orolig ändå hela tiden. Detta är mitt andra barn och jag känner bara något extremt litet som lika gärna kan vara magen. Så jag hoppas det kan lugna dig lite, allt är säkert bra för dig och din lilla. :) du kan ju ha moderkakan framför och då känns det typ mycket mindre.

Kram till dig

Jag går in i 17 imorgon och har bara känt i några dagar. Kände extremt tidigt med förra. Moderkakan på samma ställe, så det är nog mycket slump! Mina kompisar har inte känt förrän i v 20.
  • Kmora

Jag blev så glad över att ni äntligen har fått (positivt) svar så jag började gråta! :) skönt att ni äntligen kan få slappna av lite och njuta av att få bli föräldrar!
  • Kmora
    TyckOmMig skrev 2016-07-25 17:50:40 följande:

Hej i värmen!

Idag har jag varit och lyssnat på hjärtljud 140 slag/min v 17+3 då jag och min ena dotter råkade ut för en otäck bilolycka i torsdags-vi hade som tur var änglavakt en drogpåverkad körde över på fel sida lastbil väjde vi låg efter lastbilen såg ingenting klarade oss någorlunda bilen värre vi är så klart chockade mindre blessyrer men mitt RUL blir tidigare lagt med 10 dgr så den 1/8 blir det av.Ska bli så skönt att få återse bebisen vår efter vad som hänt och är väldigt tacksam över att vi hade turen på vår sida!

Herregud vilken mardröm!! Skönt att ni hade änglavakt och hoppas att allt fortsätter vara bra med bebisen!
  • tuuli
    Kmora skrev 2016-07-29 19:01:34 följande:
    Jag blev så glad över att ni äntligen har fått (positivt) svar så jag började gråta! :) skönt att ni äntligen kan få slappna av lite och njuta av att få bli föräldrar!
    Men! Vad otroligt gulligt! Nu blev jag väldigt glad (igen!). Vi har det så mysigt nu med all planering att vi knappt vill lämna datorn, ha ha. Innan var vi jämt ute och gjorde grejer för att slippa tänka på hur oroliga vi var, nu sitter vi bara och jämför barnvagnar och koftor typ. Får nog snart krypa ut ur gullegull-kokongen tror jag. 
  • Adorii

Fy va orolig jag är! Har haft sammandragningar inatt och när jag gick gå toa imorse kom det blod, ringde 1177 och är påväg till akuten nu. Hoppas på det bästa nu men fy så hopplöst allting känns

Svar på tråden BF Januari 2017