• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Semira88

Vi har också Rul den 5/9! Ska bli så spännande. Hoppas att det går bra för er! :)

Snusann skrev 2016-08-15 14:25:26 följande:

Jag har RUL den 5/9 men har varit på ett UL idag. Jag går på extrakontroller pga många missfall innan. Nu väntar jag ju tvillingar denna gången och allting såg bra ut idag vad läkaren kunde se. Båda rörde på sig och deras hjärtan slog. Den ena tvillingen har lite mindre huvud så nu oroar jag mig lite för det men enligt läkaren behöver inte betyda någonting. Någon som har några erfarenheter av det? Huvudet ser i övrigt runt och fint ut och på KUB för fyra veckor sedan såg man att den hade två hjärnhalvor. Den barnmorskan nu sa att det är ju individuellt hur stort huvud man har och så kan det ju vara...

Känns i alla fall så väldigt skönt att det var liv i magen och att jag inte inbillat mig rörelserna som jag tror mig känt.

• Oviss01

Hej på er!

Igår var vi på RUL, vilken upplevelse, är ju första gången för mig.
    Riktigt häftigt att se dem snurra runt där inne, en sög på tummen osv.

Vi var HELT totalt inställda på två pojkar och har funderat på massor av pojknamn. Så visade det sig vara två små flickor där inne, och de mådde toppen!

Nu är förvirringen total här gällande namn

Jag var så himla nervös innan så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, har ju inte känt dem över huvud taget, trots att jag är i vecka 20. Men nu känner jag mig äntligen lugn. Och så fick jag i förra veckan veta att min lillasyster ska få barn tio veckor efter mig! Fantastiskt!

Kram på er alla från en mycket glad blivande tvåbarnsmamma!

• tuuli
    Oviss01 skrev 2016-08-16 13:04:13 följande:

Hej på er!

Vi var HELT totalt inställda på två pojkar och har funderat på massor av pojknamn. Så visade det sig vara två små flickor där inne, och de mådde toppen!

Jag var så himla nervös innan så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, har ju inte känt dem över huvud taget, trots att jag är i vecka 20. Men nu känner jag mig äntligen lugn. Och så fick jag i förra veckan veta att min lillasyster ska få barn tio veckor efter mig! Fantastiskt!

Åh vad häftigt! Så kul med två! 

Jag ska på RUL imorgon, jättenervös eftersom jag inte känner nånting just nu förutom foglossning.. tycker inte heller magen syns så mycket. 
  • angelikkaj
    Oviss01 skrev 2016-08-16 13:04:13 följande:

Hej på er!

Häftigt å kul med 2 stycken. Vilken upplevelse
  • Kmora
    TyckOmMig skrev 2016-08-15 12:10:47 följande:

Förutom att RUL är gjort har vi haft konfirmation i lördags sen var det som luften gick ur mig och nu är jag jätte förkyld är sällan sjuk men kombinationen gravid är ju ingen hit!Nåja det lär väl gå över nästa milstolpe MVC 5/9 sen SPECMVC/UL den 13/9!

Förkylningar under graviditet suger verkligen :( fick två stycken under de tre första månaderna och det var så himla tungt.

Mitt nästa MVC besök är 23e aug :) och sen TUL 8 nov.
  • Kmora
    angelikkaj skrev 2016-08-15 12:25:33 följande:

Får man alltså nuförtiden veta på RUL va det är för kön? Mina andra barn födda 06, 10 var det typ nästan strängt förbjudet att få veta det då utan att man fick boka privat senare.

Jag känner knappt min bebis och då är jag i v21 (v20+0) idag. Du kanske också har moderkakan i framkant :)

Det där med att få veta kön tror jag är sjukt beroende av län samt vilken barnmorska man har. Jag vet inte var du bor med i Stockholm är de väldigt frikostiga med att berätta kön, åtminstone där jag har gått båda gångerna. Däremot så har man inte rätt att veta kön och de kommer (oftast) inte att lägga någon tid på att ta reda på könet. Så det är något de bara berättar om de ser. Jag brukar säga till dem: "Jag vill jättegärna veta kön om du kan se det", och då har jag fått veta båda gångerna (-13 och -16) :)
  • Ivana1988
    TyckOmMig skrev 2016-08-15 12:10:47 följande:
    Förutom att RUL är gjort har vi haft konfirmation i lördags sen var det som luften gick ur mig och nu är jag jätte förkyld är sällan sjuk men kombinationen gravid är ju ingen hit!Nåja det lär väl gå över nästa milstolpe MVC 5/9 sen SPECMVC/UL den 13/9!
    Vad jobbigt! Jag blev förkyld dag 3 av min semester och låg i sängen I 3 veckor... sen är man lite halv förkyld hela tiden...

RUL om exakt 2 veckor här !
    ```fick`` också en kula förra veckan så nu går det inte att dölja längre :))
  • Kmora
    tuuli skrev 2016-08-16 15:22:37 följande:

Åh vad häftigt! Så kul med två! 

Jag ska på RUL imorgon, jättenervös eftersom jag inte känner nånting just nu förutom foglossning.. tycker inte heller magen syns så mycket. 

Uppdatera oss med hur det går på RUL! :)

Trots att jag väntar mitt andra barn så var symptomen innan RUL typ endast foglossning i en fog och en mage, större än första gången. Hade inte känt någon tydlig rörelse alls. Och magen kändes mer som uppsvälld än gravid (men så var det ju inte).

Med första barnet är ju magen mindre :) har två vänner som kunnat ha sina vanliga kläder fram tills de födde med första barnet. Helt bisarrt hehe. Denna gång fick jag använda gravidbyxor redan i typ v8 haha.
  • Emmask
    Kmora skrev 2016-08-17 10:06:39 följande:
    Uppdatera oss med hur det går på RUL! :)

Trots att jag väntar mitt andra barn så var symptomen innan RUL typ endast foglossning i en fog och en mage, större än första gången. Hade inte känt någon tydlig rörelse alls. Och magen kändes mer som uppsvälld än gravid (men så var det ju inte).

Med första barnet är ju magen mindre :) har två vänner som kunnat ha sina vanliga kläder fram tills de födde med första barnet. Helt bisarrt hehe. Denna gång fick jag använda gravidbyxor redan i typ v8 haha.
    Kan du inte snälla lägga upp en bild på en sån människa (anonymiserad) i höggravid-tillstånd? Jag har aldrig mött nån och kan i min fantasi inte föreställa mig hur de ser ut som höggravida. En kompis kompis, som jag aldrig träffat, hade så hårda magmuskler att magen knappt blev någon mage, och barnets huvud var så ihoptryckt att det tog länge utanför magen innan det antog "normal" form. Fascinerande!
  • fernandasmamma
    Kmora skrev 2016-08-15 11:06:48 följande:

Hur går det för er? Fler som gjort RUL eller snart ska göra RUL? :)

Jag har tid den 29/8 för rul, längtar verkligen dit..
    Har gjort två privata ul innan så inte första gången vi ser bebisen..
    Detta är mitt andra barn, men jag tycker mest jag ser tjock ut, men fått frågan några gånger nu om jag är gravid så antar att det börjar se ut som en riktig bebismage
    Jag har känt lite fladder typ ibland på kvällarna vet inte om det är bebisen som rör sig eller om jag inbillar mig..
    Med första barnet kände jag sparkar långt efter rul tror jag.
    Är i vecka 19 idag.
    Någon som gjort rul i Göteborg som fått reda på könet?
    Jag vill inte veta då jag hellre får en överraskning vid födseln, men sambon vill veta.
Svar på tråden BF Januari 2017