• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-08-17 14:26:08 följande:

Jag såg att många med BF efter mig har börjat med att köpa grejer - vagnar, babyskydd osv... när planerar ni skaffa sådana grejer? :)

Vagn å babyskydd beställde vi rätt tidigt då det var ett bra pris tyckte vi å man hade "lite pengar över". Vi skulle bara titta å se vad det fanns för något. Sedan köpte vi spjälsäng förra veckan då vi kom över den väldigt billigt för att kartongen var skadad men dock inte sängen då.

Sen har vi kollat lite på andra saker å skrivit upp vad vi kan tänkas å behövas så man kan köpa pö om pö. Bla kollat på ullared. Kläder börjar köpas efter RUL nu den 25.
  • angelikkaj
    mkess skrev 2016-08-17 20:09:15 följande:

Vi har rul imorgon, ångesten är total inför det efter tre missfall förra året. :S

Har redan gjort fyra stycken ultraljud denna graviditet, men är så van vid dåliga besked från missfallen att det känns osannolikt att även detta ul kommer se bra ut. Är i v20+3 redan och känner i alla fall bebisen en massa så lever gör den, men då funderar man ju istället på vad annars som är fel...

Det kommer gå bra ska du se. Slappna av. Uppdatera oss gärna
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-08-18 09:11:37 följande:
    Vagn å babyskydd beställde vi rätt tidigt då det var ett bra pris tyckte vi å man hade "lite pengar över". Vi skulle bara titta å se vad det fanns för något. Sedan köpte vi spjälsäng förra veckan då vi kom över den väldigt billigt för att kartongen var skadad men dock inte sängen då.

Sen har vi kollat lite på andra saker å skrivit upp vad vi kan tänkas å behövas så man kan köpa pö om pö. Bla kollat på ullared. Kläder börjar köpas efter RUL nu den 25.
    låter bra! Man får passa på när det är bra pris och verkligen kolla..tyckte babyskydd var lite odödigt att köpa nytt eftersom man byter rätt fort..

har kollat lite vad folk brukar köpa in och det varierar väldigt mycket...  4 x A4 kändes lite överdrivet:)) så jag tror vi köper mycket efter bebisen har kommit...
    när man ser att man verkligen behöver något...

det enda jag vill verkligen köpa är cocoonababy, har hört såååå mycket positivt om detta! Lycka till på RUL!
  • Oviss01

Såg att några av er skrev om begagnade babyskydd, vågar man köpa sådant från blocket? Risk för att de varit med i en krock är ju liten, men ändå..

Någon som kollat på att hyra babyskydd? Tex IF Skadeförsäkringar hyr ut det, både första skyddet, men även att man har på lång sikt så att de byts ut allt eftersom barnen växer.

Det är så sjukt vad dyrt det är med babyskydd nya..

• Ivana1988
    Oviss01 skrev 2016-08-18 13:12:27 följande:

Såg att några av er skrev om begagnade babyskydd, vågar man köpa sådant från blocket? Risk för att de varit med i en krock är ju liten, men ändå..

Någon som kollat på att hyra babyskydd? Tex IF Skadeförsäkringar hyr ut det, både första skyddet, men även att man har på lång sikt så att de byts ut allt eftersom barnen växer.

jo det är det jag är lite orolig för?vill ha babysafe modular där både babyskydd och bilbarnstol passar med samma bas...

kollar IF och det verkar vara helt ok 180/mån. I 40 månader för isofix+babyskydd+bilbarnstol (inte samma modell men bra alternativ!)

• fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-08-18 13:54:18 följande:

jo det är det jag är lite orolig för?vill ha babysafe modular där både babyskydd och bilbarnstol passar med samma bas...

kollar IF och det verkar vara helt ok 180/mån. I 40 månader för isofix+babyskydd+bilbarnstol (inte samma modell men bra alternativ!)

Min syster har hyrt bilbarnstol genom If (tror jag det var) och hon var jättenöjd

• angelikkaj
    Oviss01 skrev 2016-08-18 13:12:27 följande:

Många jag vet som hyr å de är nöjda! Är det inte IF som har att man får behålla "sista" stolen
  • trullsa

Hej på er.. är ny i tråden och har bf 24 januari vad som är uträknat hittills. Ska göra UL den 7 september ????

• Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-08-18 20:57:24 följande:
    Många jag vet som hyr å de är nöjda! Är det inte IF som har att man får behålla "sista" stolen
    jo visst är det så man kommer ju ha den I några år ändå!

Mon mamma är lite så där Nä men köp ju du vill inte ha efter någon... men min man är med på att hyra  den så nu är man lugn igen!:)
Svar på tråden BF Januari 2017