BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Jag känner knappt min bebis och då är jag i v21 (v20+0) idag. Du kanske också har moderkakan i framkant :)
Det där med att få veta kön tror jag är sjukt beroende av län samt vilken barnmorska man har. Jag vet inte var du bor med i Stockholm är de väldigt frikostiga med att berätta kön, åtminstone där jag har gått båda gångerna. Däremot så har man inte rätt att veta kön och de kommer (oftast) inte att lägga någon tid på att ta reda på könet. Så det är något de bara berättar om de ser. Jag brukar säga till dem: "Jag vill jättegärna veta kön om du kan se det", och då har jag fått veta båda gångerna (-13 och -16) :)
Kan du inte snälla lägga upp en bild på en sån människa (anonymiserad) i höggravid-tillstånd? Jag har aldrig mött nån och kan i min fantasi inte föreställa mig hur de ser ut som höggravida. En kompis kompis, som jag aldrig träffat, hade så hårda magmuskler att magen knappt blev någon mage, och barnets huvud var så ihoptryckt att det tog länge utanför magen innan det antog "normal" form. Fascinerande!
Haha jag väntar andra barnet nu och är faktiskt mindre än förra gången (vägde drygt 7 kg mindre vid starten denna gång iofs) :)
Förra gången var jag tvungen att börja använda gravidbyxor vecka 15 men nu är jag i vecka 17 och kommer än in i mina egna byxor (dock är många av mina jeans stretchiga men ändå) :D
Har gått upp drygt 5-6 kg än så länge och hoppas att viktuppgången inte blir alltför kraftig.
Har rul 13/9, så har drygt 4 veckor kvar :O åker utomlands i vecka 18+2 och den veckan vi kommer hem så skulle hon som gör ultraljuden på någon utbildning så fick först veckan efter i 20+1.
Tror jag har börjat känna fladder men är samtidigt osäker om det är tarmrörelse (man vill som inte riktigt ta ut nått i förskott). Längtar efter RULet nu så man får se den lill*.
Jag såg att många med BF efter mig har börjat med att köpa grejer - vagnar, babyskydd osv... när planerar ni skaffa sådana grejer? :)
Haha jag väntar andra barnet nu och är faktiskt mindre än förra gången (vägde drygt 7 kg mindre vid starten denna gång iofs) :)
Förra gången var jag tvungen att börja använda gravidbyxor vecka 15 men nu är jag i vecka 17 och kommer än in i mina egna byxor (dock är många av mina jeans stretchiga men ändå) :D
Har gått upp drygt 5-6 kg än så länge och hoppas att viktuppgången inte blir alltför kraftig.
Har rul 13/9, så har drygt 4 veckor kvar :O åker utomlands i vecka 18+2 och den veckan vi kommer hem så skulle hon som gör ultraljuden på någon utbildning så fick först veckan efter i 20+1.
Tror jag har börjat känna fladder men är samtidigt osäker om det är tarmrörelse (man vill som inte riktigt ta ut nått i förskott). Längtar efter RULet nu så man får se den lill*.
Jag såg att många med BF efter mig har börjat med att köpa grejer - vagnar, babyskydd osv... när planerar ni skaffa sådana grejer? :)
Jag har ingen aning om hur mycket jag har gått upp hittills, har ingen våg hemma pga tidigare ätstörningar. Men vid inskrivningen vägde jag 2kg mindre än första graviditeten och då gick jag upp 7kg totalt... Jag tror och räknar med att jag går upp mer denna graviditet, men man vet ju aldrig när man behöver springa efter en 2.5åring hela tiden ;) jag tänker att vikten under graviditeten är väldigt individuell och har man inga viktproblem sen tidigare så brukar det reglera sig själv :)
Angående vagn och allt sånt så har vi sparat allt från första omgången. Då började vi köpa saker efter RUL. Vagnen köpte vi på en säsongsrea kort efter RUL och sen hängde vi mycket på loppisar och sånt för att köpa bebis-sakerna som man endast använder under kort tid.
När man går in i månad 8 är det skönt att ha det mesta gjort och fixat för man blir lätt trött i slutet av graviditeten. Men det är såklart också väldigt individuellt.
Vi har rul imorgon, ångesten är total inför det efter tre missfall förra året. :S
Har redan gjort fyra stycken ultraljud denna graviditet, men är så van vid dåliga besked från missfallen att det känns osannolikt att även detta ul kommer se bra ut. Är i v20+3 redan och känner i alla fall bebisen en massa så lever gör den, men då funderar man ju istället på vad annars som är fel...
Vi har rul imorgon, ångesten är total inför det efter tre missfall förra året. :S
Har redan gjort fyra stycken ultraljud denna graviditet, men är så van vid dåliga besked från missfallen att det känns osannolikt att även detta ul kommer se bra ut. Är i v20+3 redan och känner i alla fall bebisen en massa så lever gör den, men då funderar man ju istället på vad annars som är fel...