• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • angelikkaj
    MjauKorven skrev 2016-08-18 21:41:25 följande:

Hej på er, ny i tråden här. Väntar andra barnet, BF 15 jan. Skåne :)

trullsa skrev 2016-08-18 21:56:55 följande:

Hej på er.. är ny i tråden och har bf 24 januari vad som är uträknat hittills. Ska göra UL den 7 september ????

Välkomna hit
  • Ivana1988

Hej på er.. är ny i tråden och har bf 24 januari vad som är uträknat hittills. Ska göra UL den 7 september ????

Hej!

Jag har också BF 24 januari och ska på RUL 31/8 :) hur går det med din graviditet?
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-08-19 07:36:03 följande:

jo visst är det så man kommer ju ha den I några år ändå!

Mon mamma är lite så där Nä men köp ju du vill inte ha efter någon... men min man är med på att hyra  den så nu är man lugn igen!:)

Ja tycker det känns mer säkrare att hyra än att köpa begagnat. Där vill jag själv veta vem som haft den innan. Å hyra känns som de mer har koll på att det inte är skadat mm..
  • Semira88

Hej hej :)

Jag undrar om det blir billigare att hyra än att köpa nytt babyskydd? Tacksam för svar.. Är så dålig på de här

• Ivana1988
    Semira88 skrev 2016-08-19 08:24:11 följande:

Jag undrar om det blir billigare att hyra än att köpa nytt babyskydd? Tacksam för svar.. Är så dålig på de här

Det jag hittade var att man betalar 339 kr / månad I 9 månader min. för BeSafe iZi Go+isofxplatta (bas) som är 3000 då...

Jag tänkte köra minnst 2 stolar då betalar man 160kr/månad I 48 månader för iso bas + babyskydd+bilbarnstol BeSafe alltså 7680 kr och du får behålla den sista stolen..

om jag kollar på nätet typ kopbarnvgn.se så har man Bas för 2195,- babyskydd 2195,- och bilbarnstol 4500,- lite under 9,000 då... man kanske hittar billigare men jag känner lite att jag betalar heller 160/månad än att behöva betala 9000 nästan på en gång...
  • lovea01

Nu var ultraljudet gjort och allt såg bra ut så äntligen kan man andas ut!:) Så glad! Så nu blir det snart att inhandla lite saker ????

• lovea01

Hej! Då är du beräknad ungefär som mig jag är beräknad till den 25:)

Måste bara rekommendera en sak jag hittat som jag tyckte va väldigt smart cocoonababy heter det och undrar ifall nån annan har tittat på det eller har erfarenhet av en sådan?:)
  • maliiin87

Det beror på vad du vill ha för stol och om du Har planer på fler barn innan stolarna blir för gamla. Köpte en brio till sonen med bas för 1700 tror jag.

Sen köpte vi besafe izi plus för 3200 typ. Fick 25% på en barnstol när man tecknade barnförsäkring hos Länsförsäkringar. Men annars ligger väl besafen runt 4600

Semira88 skrev 2016-08-19 08:24:11 följande:

• Ivana1988
    lovea01 skrev 2016-08-19 10:33:31 följande:
    Hej! Då är du beräknad ungefär som mig jag är beräknad till den 25:)

Måste bara rekommendera en sak jag hittat som jag tyckte va väldigt smart cocoonababy heter det och undrar ifall nån annan har tittat på det eller har erfarenhet av en sådan?:)
    jag har bf 24/1 och vi har också kollat på cocoonababy!

Jag känner ingen som har det men såg det på babyproffsen och googlade massor och det verkar vara jättemysigt för bebisen och dom flesta sager att den sover så bra I det! Värt att prova tycker jag:)
  • fernandasmamma
    lovea01 skrev 2016-08-19 10:29:24 följande:

Nu var ultraljudet gjort och allt såg bra ut så äntligen kan man andas ut!:) Så glad! Så nu blir det snart att inhandla lite saker ????

Åh vad bra att allt såg bra ut på rul
    Jag har rul den 29/8, känns som en evighet, och går och oroar mig då jag inte känt direkt några rörelser mest lite fladder, men flera som frågat om jag är gravid senaste dagarna så magen borde ju växt iallafall
    Är så orolig att den inte ska leva när vi går på rul..
    Har du känt mycket rörelser innan rul?
Svar på tråden BF Januari 2017