• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • trullsa
    Ivana1988 skrev 2016-08-22 07:38:23 följande:

Haha men typ likadant! Började äta på riktigt efter vecka 14 (kan säga att det synns nu:)) åt kanske spaghetti med ketchup o ost eller sånt där som barn gillar at äta - falukorv, potatismos...och dricka allt med is..

Har du redan kännt sparkar eller bebisen? Jag har så svårt att avgöra vad är vad:))

Precis som jag !! Vad roligt! Har du gjort RUL än? Jag har min den 7 september. Gud som man längtar. Ja jag känner bebis.. Idag fick jag känna första puffen utanför magen..om än liten puff. Men häftigt som tusan! Mitt andra barn (har en son på 10 år ) har dock fått problem med nästäppa och ont i fogarna typ.. funderar på att sluta jobba då jag har ett ganska tungt jobb. Hur gör ni?? Jobbar ni ellet sjukskriven?
  • Ivana1988
    trullsa skrev 2016-08-22 13:44:07 följande:
    Precis som jag !! Vad roligt! Har du gjort RUL än? Jag har min den 7 september. Gud som man längtar. Ja jag känner bebis.. Idag fick jag känna första puffen utanför magen..om än liten puff. Men häftigt som tusan! Mitt andra barn (har en son på 10 år ) har dock fått problem med nästäppa och ont i fogarna typ.. funderar på att sluta jobba då jag har ett ganska tungt jobb. Hur gör ni?? Jobbar ni ellet sjukskriven?

Eller hur! Nej inte än, vi har tid nästa vecka 31/8 så det börjar bli riktigt spänt och nervöst nu! Förstår helt att du längtar! Har du varit på något ultraljud redan? Vi fick en VUL i v8 och sedan KUB v13. Jag kollar hjärtat med doppler ibland och känner saker (tror jag kände första riktiga puffar och sparkar igår) men man blir så nojig ändå! Detta är mitt första så allt är så häftigt och nytt och man fattar ibland inte! Var kraftigt förkyld vecka 8-13 också! Känner du att du inte orkar så ska du definitivt inte jobba, man är inte gravid så många gånger!

Jag har ett kontorsjobb och väldigt lugnt på jobbet så jag ska jobba fram tills min julledighet och några dagar i januari om jag orkar och bebisen inte har andra planer.. :)

• Emmask
    HKC skrev 2016-08-21 19:22:45 följande:

Plötsligt fick jag BF i januari (jag har haft blödningar som jag misstolkade som mens), i onsdags var vi på ultraljud för KUB trodde vi, och det visade sig då att vi var 7 veckor längre gångna än vad vi hade trott, så nu har vi BF 6 januari.

Finns det någon facebookgrupp för BF januari?

Lite om mig; jag och min man och vår dotter som fyller två om några veckor bor i Sumpan, Sthlm. Till familjen hör även vår dotters tvillingsyster, hon dog dagen före nyårsafton 2014, 116 dagar ung. Känner mycket oro denna graviditet pga mycket komplikationer förra gången, känner även en rädsla över att BF blev så nära Lillys dödsdag.

Beklagar att du förlorat ett barn, så fruktansvärt. Hoppas du fått hjälp att hantera det.

Att "vinna" sju veckor vore ju en dröm! Du trodde du var i 12 men är i v 19? Dags för rul istället då?

Jag har bf 4-5/1. Vanskligt men spännande nyår.
  • trullsa
    Ivana1988 skrev 2016-08-22 14:00:40 följande:

Eller hur! Nej inte än, vi har tid nästa vecka 31/8 så det börjar bli riktigt spänt och nervöst nu! Förstår helt att du längtar! Har du varit på något ultraljud redan? Vi fick en VUL i v8 och sedan KUB v13. Jag kollar hjärtat med doppler ibland och känner saker (tror jag kände första riktiga puffar och sparkar igår) men man blir så nojig ändå! Detta är mitt första så allt är så häftigt och nytt och man fattar ibland inte! Var kraftigt förkyld vecka 8-13 också! Känner du att du inte orkar så ska du definitivt inte jobba, man är inte gravid så många gånger!

Jag har ett kontorsjobb och väldigt lugnt på jobbet så jag ska jobba fram tills min julledighet och några dagar i januari om jag orkar och bebisen inte har andra planer.. :)

Ja jag jobbar som djurvårdare åt kommunen och tar hand om kor.. tjurar .. kalvar och får. Mycket bära å sitta mycket i bil.. springa runt osv.. det är kor med riktigt stora horn .

Nej jag har inte gjort nått ul alls.. första blir nu i september så blir riktigt kul.. första gemensamma barnet med min nya sambo ????

Jobbigt med förkylning som gravid.. allt blir ju så mycket mer lixom på nått sett. Jag har klarat mig från sjukdomar bara denna förbannade gravid täppan som gör mig galen
  • Ivana1988
    trullsa skrev 2016-08-22 14:31:22 följande:
    Ja jag jobbar som djurvårdare åt kommunen och tar hand om kor.. tjurar .. kalvar och får. Mycket bära å sitta mycket i bil.. springa runt osv.. det är kor med riktigt stora horn .

Nej jag har inte gjort nått ul alls.. första blir nu i september så blir riktigt kul.. första gemensamma barnet med min nya sambo ????

Jobbigt med förkylning som gravid.. allt blir ju så mycket mer lixom på nått sett. Jag har klarat mig från sjukdomar bara denna förbannade gravid täppan som gör mig galen

Det är nog mycket svårt arbete då är det inget konstigt! Jag skulle själv vara lite orolig man vet ju aldrig med djur t.o.m. min hund kan hoppa på min mage om jag inte är med..

Spännande! Min man har tjatat sen vi träffades och då sa jag att han får en bebis som 40års present ? han fyllde för 4 veckor sen:)

Exakt, och jag var en nässprej missbrukare innan jag blev gravid!

• trullsa
    Ivana1988 skrev 2016-08-22 15:10:02 följande:

Det är nog mycket svårt arbete då är det inget konstigt! Jag skulle själv vara lite orolig man vet ju aldrig med djur t.o.m. min hund kan hoppa på min mage om jag inte är med..

Spännande! Min man har tjatat sen vi träffades och då sa jag att han får en bebis som 40års present ? han fyllde för 4 veckor sen:)

Exakt, och jag var en nässprej missbrukare innan jag blev gravid!

Ska tydligen finnas nått för gravida med täppa som är effektivt. Tog upp mina besvär med min bm idag och fick tid till läkaren redan i morgon.

Ohh vad roligt att du verkligen blev gravid till hans födelsedag ???? vet du vilket kön ni väntar? Eller ska ni kolla?
  • angelikkaj

Nästäppa är ingen höjdare. Blir ju beroende helt av nässpray. Men nu har jag åkt på en riktigt ordentligt förkylning å det är ingen höjdare det heller.

Gravid, tok förkyld, brutet ben är ingen bra kombination

• trullsa
    angelikkaj skrev 2016-08-22 19:05:54 följande:

Nästäppa är ingen höjdare. Blir ju beroende helt av nässpray. Men nu har jag åkt på en riktigt ordentligt förkylning å det är ingen höjdare det heller.

Gravid, tok förkyld, brutet ben är ingen bra kombination

Nemen FY vad jobbigt för dig ????

Ska tydligen finnas nått bättre än vanlig nässpray för oss gravida.. nät jag väntade min första så blev jag totalt beroende av nässpray även lååång efter förlossningen.. missbrukade nässpray i 9 år.. riktigt riktigt jobbigt. Lyckades Sluta och nu.. 11 år senare är jag gravid igen och täppan kom som ett brev på posten ????
  • Katten13

Kanske lite privat fråga men hur ser ert sexliv ut? Tappat lusten helt eller är de som vanligt eller kanske ännu mera sugen än förr? Vad tycker era partners? vore lite kul o höra. Här är jag faktiskt nästan lite mera sugen än vanligt,haha.

• Ivana1988
    trullsa skrev 2016-08-22 15:46:51 följande:
    Ska tydligen finnas nått för gravida med täppa som är effektivt. Tog upp mina besvär med min bm idag och fick tid till läkaren redan i morgon.

Ohh vad roligt att du verkligen blev gravid till hans födelsedag ???? vet du vilket kön ni väntar? Eller ska ni kolla?

Får kanske fråga BM nästa gång.. kan vara bra att ha hemma men är lite rädd att jag kommer missbruka det igen haha?

Jo det var lite lustigt! Vi har inte berättat för många ? jag väntar till RUL sen tyckte jag att det var lite roligt att vänta tills man får en riktig mage (framifrån ser man inte mycket på bilder) men nu börjar folk fråga och titta på stan haha! Vi är båda nyfikna sedan säger min magkänsla att det är en pojke och min man tror att det är en flicka så ska bli kul att se vem som hade rätt? Ska ni ta reda på det?

Svar på tråden BF Januari 2017