• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • lovea01
    fernandasmamma skrev 2016-08-19 10:44:56 följande:

Åh vad bra att allt såg bra ut på rul

Jag har rul den 29/8, känns som en evighet, och går och oroar mig då jag inte känt direkt några rörelser mest lite fladder, men flera som frågat om jag är gravid senaste dagarna så magen borde ju växt iallafall

Är så orolig att den inte ska leva när vi går på rul..

Har du känt mycket rörelser innan rul?

Okej men tiden går fort snart får du se din lilla:) jag var precis som du och säkert många andra orolig för att den inte skulle leva osv kändes som man inbillade sig rörelser och minsta lilla ont i magen så tänkte jag att nåt va fel. Men jag tror att vi tänker för mycket och oroar oss i onödan. Jag va mest orolig i och med tidigare missed abortion men sista 2 veckorna har jag inte vart så nervös längre då jag känt av massor med fladder och små puffar hehe och hon va lika livlig på ultraljudet :) kände rörelser ca 2 veckor innan först som fladder och sen nu små puffar med men tänk inte utan tänk att allt är bra och att du inte kan påverka om nåt inte skulle vara det men då skulle man oftast känna av det och kroppen skulle reagera och du skulle märka om nåt va fel och har du känt fladder så är det ju inget att oroa sig över :) Lycka till !
  • niffesoj

En till som ska ha första barnet 2/1-17!

Var på RUL för snart två veckor sen och allt såg bra ut. Känner bebisen ganska mycket varje dag och även min sambo känner den! Så mysigt.

Igår köpte vi första kläderna också! Kändes nästan förbjudet haha, har inte vågat köpa nånting innan.

Hur mår ni som är ungefär samma vecka som jag?

• TyckOmMig
    niffesoj skrev 2016-08-21 12:27:10 följande:

En till som ska ha första barnet 2/1-17!

Var på RUL för snart två veckor sen och allt såg bra ut. Känner bebisen ganska mycket varje dag och även min sambo känner den! Så mysigt.

Igår köpte vi första kläderna också! Kändes nästan förbjudet haha, har inte vågat köpa nånting innan.

Hur mår ni som är ungefär samma vecka som jag?

Har samma BF som du men har varit/är väldigt förkyld i över en vecka nu.Extra trött antagligen av den anledningen och att bebisen växer rejält!
    Börjat känna liten lite mer nu men har moderkakan i framväggen denna gång efter snitt av tvillingar i fjol!
    Vad trevligt att du börjat shoppa åt liten vet du vad du väntar eller kör du neutralt?Funnit något speciellt du/ni fastnat för?
  • HKC

Plötsligt fick jag BF i januari (jag har haft blödningar som jag misstolkade som mens), i onsdags var vi på ultraljud för KUB trodde vi, och det visade sig då att vi var 7 veckor längre gångna än vad vi hade trott, så nu har vi BF 6 januari.

Finns det någon facebookgrupp för BF januari?

Lite om mig; jag och min man och vår dotter som fyller två om några veckor bor i Sumpan, Sthlm. Till familjen hör även vår dotters tvillingsyster, hon dog dagen före nyårsafton 2014, 116 dagar ung. Känner mycket oro denna graviditet pga mycket komplikationer förra gången, känner även en rädsla över att BF blev så nära Lillys dödsdag.

• tattoedbeauty

V19 idag, RUL imorgon, känner bebisen röra sig varje dag. Fick precis intensiv smärta längst ner mot ljumsken, det har inte släppt än. Jag kan inte komma på vad det kan vara, ligamenten - livmodern som växer? Någon som känner igen beskrivningen?

• tuuli
    tattoedbeauty skrev 2016-08-21 19:37:58 följande:

V19 idag, RUL imorgon, känner bebisen röra sig varje dag. Fick precis intensiv smärta längst ner mot ljumsken, det har inte släppt än. Jag kan inte komma på vad det kan vara, ligamenten - livmodern som växer? Någon som känner igen beskrivningen?

Foglossning kanske? Kan sitta i ljumskarna. På mig sitter det mest i korsryggen och rakt över blygdbenet, men har känt lite i ljumskarna ibland.  

Är avis på alla som känner sitt foster. :( Gick in i vecka 20 idag och känner inte ett smack. Har försökt känna fisksprattel, "fjärilar", "kurr i magen", "som en resår i trosan som smäller", "som en mobil som vibrerar" och allt vad jag fått det beskrivet som, men känner inget sånt. Men rör på sig gör han ju, det såg jag på RUL. 
  • niffesoj

Vi köpte några bodys och en typ overall, och sen sprang vi in i en bärsele från baby björn på loppis! Vi är studenter båda två och tänkte köpa så mycket som möjligt begagnat så vi har inga speciella preferenser.

Jobbigt att inte känna nåt! Men det kommer!

• Ivana1988
    trullsa skrev 2016-08-19 21:13:35 följande:
    Vad roligt med bf samma datum.. ???? just nu går det bra .. men har mått riktigt dåligt dom 3 första månaderna och inte kunnat äta eller dricka ordentligt. Det enda som gick i va iskallt vatten med citron.. gurka.. tomat och makaroner ???? själv då??
    Haha men typ likadant! Började äta på riktigt efter vecka 14 (kan säga att det synns nu:)) åt kanske spaghetti med ketchup o ost eller sånt där som barn gillar at äta - falukorv, potatismos...och dricka allt med is..

Har du redan kännt sparkar eller bebisen? Jag har så svårt att avgöra vad är vad:))
  • fernandasmamma
    lovea01 skrev 2016-08-19 23:37:07 följande:
    Okej men tiden går fort snart får du se din lilla:) jag var precis som du och säkert många andra orolig för att den inte skulle leva osv kändes som man inbillade sig rörelser och minsta lilla ont i magen så tänkte jag att nåt va fel. Men jag tror att vi tänker för mycket och oroar oss i onödan. Jag va mest orolig i och med tidigare missed abortion men sista 2 veckorna har jag inte vart så nervös längre då jag känt av massor med fladder och små puffar hehe och hon va lika livlig på ultraljudet :) kände rörelser ca 2 veckor innan först som fladder och sen nu små puffar med men tänk inte utan tänk att allt är bra och att du inte kan påverka om nåt inte skulle vara det men då skulle man oftast känna av det och kroppen skulle reagera och du skulle märka om nåt va fel och har du känt fladder så är det ju inget att oroa sig över :) Lycka till !
    Jag har också haft en missed abortion, det var dock i vecka 6 o vi fick reda på det i ul vecka 9 så det är säkert därför jag är så nojjig..
    Tack för ditt svar, och du har så rätt det är ju faktiskt inget jag kan påverka ändå hur mycket jag än nojjar och oroar mig
    Kram
  • fernandasmamma
    niffesoj skrev 2016-08-22 06:13:49 följande:

Vi köpte några bodys och en typ overall, och sen sprang vi in i en bärsele från baby björn på loppis! Vi är studenter båda två och tänkte köpa så mycket som möjligt begagnat så vi har inga speciella preferenser.

Jobbigt att inte känna nåt! Men det kommer!

Begagnat är ju jättebra
    Både jag & sambon jobbar men vi tänker skaffa det mesta begagnat ändå, jag tycker att det är onödigt o köpa en helt ny vagn eller spjälsäng då det finns så många bra och fina på tex. Blocket..
    Även kläder finns ju massa fint begagnat..
Svar på tråden BF Januari 2017