• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Emmask
    Katten13 skrev 2016-08-22 21:55:30 följande:

Kanske lite privat fråga men hur ser ert sexliv ut? Tappat lusten helt eller är de som vanligt eller kanske ännu mera sugen än förr? Vad tycker era partners? vore lite kul o höra. Här är jag faktiskt nästan lite mera sugen än vanligt,haha.

Har sex tre gånger på 4,5 månad. Löjligt lite, men det var samma förra graviditeten. Blev bättre sista trimestern då, och sista gravidsexet hade vi fem minuter innan förlossningen drog igång med buller och bång. Även denna graviditet sätter sex igång sammandragningar, så vi har sagt att vi avstår sex hela december eftersom vi hoppas att barnet ska hålla sig inne till januari. Men att sätta igång värkarbete med sex funkar ju bara om man är heeelt redo, vilket jag måste ha varit. Hade vi inte haft sex hade det dock inte satt igång just minuten efter orgasmen, men kanske dagen efter, vem vet. Rätt coolt var det, även om vi blev chockade. Hade gärna varit gravid ett tag till.
  • angelikkaj
    trullsa skrev 2016-08-22 20:29:18 följande:

Nemen FY vad jobbigt för dig ????

Ska tydligen finnas nått bättre än vanlig nässpray för oss gravida.. nät jag väntade min första så blev jag totalt beroende av nässpray även lååång efter förlossningen.. missbrukade nässpray i 9 år.. riktigt riktigt jobbigt. Lyckades Sluta och nu.. 11 år senare är jag gravid igen och täppan kom som ett brev på posten ????

Det är ju både jobbigt å dyrt med att vara beroende av det. Å paniken när man inte har tillgång till den när det börjar behövas.

Men du skulle till läkaren om det eller? Så säg gärna var det är för något.

Jo det känns lite jobbigt nu när förkylning kom också. Brutet ben har ja haft i 11månader nu efter en mc olycka. Ett komplicerat ett men börjar läka nu men tuff rehab som gäller för att lära mig gå ordentligt igen å utan kryckor.
  • angelikkaj

Kanske lite privat fråga men hur ser ert sexliv ut? Tappat lusten helt eller är de som vanligt eller kanske ännu mera sugen än förr? Vad tycker era partners? vore lite kul o höra. Här är jag faktiskt nästan lite mera sugen än vanligt,haha.

I början avtog den helt. Man var ordentligt trött,illamående mm. Så där blev det tvärstopp från att ha legat i ordentligt för ett plus till ingenting ;-S

Men nu börjar jag känna mer lust som kommer på dagtid så det börjar väl sätta igång igen på den fronten.
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-08-23 07:56:59 följande:

Får kanske fråga BM nästa gång.. kan vara bra att ha hemma men är lite rädd att jag kommer missbruka det igen haha?

Jo det var lite lustigt! Vi har inte berättat för många ? jag väntar till RUL sen tyckte jag att det var lite roligt att vänta tills man får en riktig mage (framifrån ser man inte mycket på bilder) men nu börjar folk fråga och titta på stan haha! Vi är båda nyfikna sedan säger min magkänsla att det är en pojke och min man tror att det är en flicka så ska bli kul att se vem som hade rätt? Ska ni ta reda på det?

Vilken present!

Vi har rul på torsdag nu så tänkte försöka få reda på vad det blir för något.
  • trullsa
    angelikkaj skrev 2016-08-23 08:37:24 följande:

Det är ju både jobbigt å dyrt med att vara beroende av det. Å paniken när man inte har tillgång till den när det börjar behövas.

Men du skulle till läkaren om det eller? Så säg gärna var det är för något.

Jo det känns lite jobbigt nu när förkylning kom också. Brutet ben har ja haft i 11månader nu efter en mc olycka. Ett komplicerat ett men börjar läka nu men tuff rehab som gäller för att lära mig gå ordentligt igen å utan kryckor.

Ja va hos läkaren idag och fick utskrivet en speciell kortison spray som inte är skadligt för barnet och som ger en effektiv effekt . Kolla med din bm.. ingen risk å bli beroende av den för den smakar skit så man vill inte överdosera haha
  • trullsa
    Ivana1988 skrev 2016-08-23 07:56:59 följande:

Får kanske fråga BM nästa gång.. kan vara bra att ha hemma men är lite rädd att jag kommer missbruka det igen haha?

Jo det var lite lustigt! Vi har inte berättat för många ? jag väntar till RUL sen tyckte jag att det var lite roligt att vänta tills man får en riktig mage (framifrån ser man inte mycket på bilder) men nu börjar folk fråga och titta på stan haha! Vi är båda nyfikna sedan säger min magkänsla att det är en pojke och min man tror att det är en flicka så ska bli kul att se vem som hade rätt? Ska ni ta reda på det?

Fick utskrivet en speciell kortison spray på recept.. inget du vill överdosera för den smakar skit haha men den funkar.

Nää vi ska inte ta reda på könet.. får bli en överraskning ???? men jag TROR tjej
  • tuuli

Mer sugen nu än vanligt, men eftersom det var en halv evighet sen som sex kändes kul så har vi nog glömt lite att man kan ha det bara för att. Först var det sex vid ÄL i sju månader vilket oftast var rätt ohett och pliktbelagt - sa t.o.m på slutet att nu får vi fan snart sluta försöka skaffa barn, för jag vill ha tillbaka vårt sexliv (och bara öht känslan av att vi två duger bra tillsammans även utan barn)! Att försöka och försöka är ju skitstressigt. Sen mådde jag illa vecka 7-12, sen var vi för oroliga för NIPT för att ha nån lust fram till vecka 16, sen åkte vi på semester och var bland en massa folk hela tiden - inte så att vi delade sovrum med någon annan men det var i små sommartorp och väldigt lyhört, kändes inte så värt då. Så det är egentligen först nu som det känns aktuellt igen. Har nog inte haft sex mer än två-tre gånger sen jag blev gravid, och då var det precis i början, det är ju rätt katastrofalt egentligen. Får väl ansöka om ett samlag. :P
  • fernandasmamma

Hm, det var nog några veckor sen nu, 2 kanske..
    Jag började blöda lite rosa efter sista gången så har inte direkt haft lust efter det..
    Min sambo har haft mer lust nu än då vi försökte få ett plus, då var det mest jag som var sugen
    Får se hur det blir längre fram, blir ju lite krångligt när magen blir större....

• Ivana1988
    trullsa skrev 2016-08-23 09:13:20 följande:
    Fick utskrivet en speciell kortison spray på recept.. inget du vill överdosera för den smakar skit haha men den funkar.

Nää vi ska inte ta reda på könet.. får bli en överraskning ???? men jag TROR tjej
    det är också roligt! Jag är säker på att med andra barn kommer vi inte få eda på könet:) nu kan vi nog inte hålla oss det är allt för nytt:)
  • Ivana1988
    tuuli skrev 2016-08-23 10:11:11 följande:
    Mer sugen nu än vanligt, men eftersom det var en halv evighet sen som sex kändes kul så har vi nog glömt lite att man kan ha det bara för att. Först var det sex vid ÄL i sju månader vilket oftast var rätt ohett och pliktbelagt - sa t.o.m på slutet att nu får vi fan snart sluta försöka skaffa barn, för jag vill ha tillbaka vårt sexliv (och bara öht känslan av att vi två duger bra tillsammans även utan barn)! Att försöka och försöka är ju skitstressigt. Sen mådde jag illa vecka 7-12, sen var vi för oroliga för NIPT för att ha nån lust fram till vecka 16, sen åkte vi på semester och var bland en massa folk hela tiden - inte så att vi delade sovrum med någon annan men det var i små sommartorp och väldigt lyhört, kändes inte så värt då. Så det är egentligen först nu som det känns aktuellt igen. Har nog inte haft sex mer än två-tre gånger sen jag blev gravid, och då var det precis i början, det är ju rätt katastrofalt egentligen. Får väl ansöka om ett samlag. :P
    låter som mitt liv:))) man känner själv lite fy fan vad vi har struntat I att vara två vuxna som faktiskt tycker om varandra haha det blev så mycket på en gang lätt att inte tänka på det...
Svar på tråden BF Januari 2017