• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • maliiin87

Du kommer få hem ett papper från försäkringskassan där du ska fylla i lite uppgifter o så

Oviss01 skrev 2016-08-25 08:45:24 följande:

Hej!

Samma vecka som jag var på RUL hade jag ett besök inbokat hos min BM, då fick jag moderskapsintyget som jag skickat in till Försäkringskassan. Sedan har det inte hänt något mer, inte ens fått respons från Försäkringskassan, så ingen aning om vad som "händer sen" hehe.

• Oviss01
    Ivana1988 skrev 2016-08-25 08:52:04 följande:
    tack!
    fick du tid av din barnmorska eller ringed du själv? Jag har RUL på onsdag men har inte alls hört något om att jag skulle träffa min BM:)
    Fick tiden av barnmorskan vid besöket innan :)
  • angelikkaj

Gjorde rul idag. Blev framflyttad 11 dagar så nu är BF 24januari. Hade ju bara mf att gå efter å blev snabbt gravid efter det.

Men allt såg jättebra ut iaf. Men lite besvikna då vi verkligen ville veta könet men det ville inte denna lill* just idag.

*2006,2010? *MF v7 9april*+16Maj med BF 13jan-17*
  • Ivana1988
    Oviss01 skrev 2016-08-25 13:14:52 följande:
    Fick tiden av barnmorskan vid besöket innan :)
    tack men då ringer jag min BM om tid:)
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-08-25 13:37:06 följande:

Gjorde rul idag. Blev framflyttad 11 dagar så nu är BF 24januari. Hade ju bara mf att gå efter å blev snabbt gravid efter det.

Men allt såg jättebra ut iaf. Men lite besvikna då vi verkligen ville veta könet men det ville inte denna lill* just idag.

kan man göra fler ultraljud sen eller är det privat som gäller om man vill veta kön och får inte veta det på RUL?

Jag har också BF 24/1 om jag inte blir framflyttad:)
  • mkess
    Oviss01 skrev 2016-08-19 21:24:51 följande:
    Åh så söt, ser precis ut som vår ena tjej, hon var också på väg in med tummen i munnen

Jag vet inte om jag hade klarat att inte få veta vad det är för kön.. eller, det vore ju mycket mer spännande förstås, men kan man få veta så måste jag hehe.
    Haha, ja! Som trillingar ju.

Nä, fattar inte hur sambon fungerar som inte vill veta?! Är ju spännande nog att få en till bebis tycker jag! Räcker med att fundera på hur den kommer se ut och om den är frisk. Men vi har tul både i v29 och v35 så kommer vara som en hök på snoppjakt då.
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-08-25 13:37:06 följande:

Åh vad skönt att det såg bra ut..
    Var gjorde du rul?
    Säger dom könet om dom kan se det??
  • trullsa
    fernandasmamma skrev 2016-08-25 14:08:19 följande:

Var gjorde du rul?

Dom säger könet om du vill att dom ska göra det om.det syns. ????
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-08-25 13:51:42 följande:

kan man göra fler ultraljud sen eller är det privat som gäller om man vill veta kön och får inte veta det på RUL?

Jag har också BF 24/1 om jag inte blir framflyttad:)

Ååå va roligt med samma datum

Nej det får nog bokas mer privat isåfall för att ta reda på.
    fernandasmamma skrev 2016-08-25 14:08:19 följande:

Var gjorde du rul?

Gjorde i Borås å ja,ser dom så säger dom det om man ber om det.
    *2006,2010? *MF v7 9april*+16Maj med BF 13jan-17*
  • fernandasmamma
    trullsa skrev 2016-08-25 15:21:36 följande:
    Dom säger könet om du vill att dom ska göra det om.det syns. ????
    Okej..
    Tack för svaret
    Jag vill inte veta gillar att det blir en överraskning, jag vill bara veta så allt är okej med bebisen
    Men sambon vill veta om dom kan se..
    Lite svårt det där, tror ju knappast han kan få en lapp av barnmorskan
Svar på tråden BF Januari 2017