• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-08-25 15:22:26 följande:

Nej det får nog bokas mer privat isåfall för att ta reda på.
    fernandasmamma skrev 2016-08-25 14:08:19 följande:

Åh vad skönt att det såg bra ut..

Var gjorde du rul?

Säger dom könet om dom kan se det??

Gjorde i Borås å ja,ser dom så säger dom det om man ber om det.
    Okej..  Tack för svaret
    Jag vill inte veta men sambon vill gärna veta könet om dom kan se det och ifall dom får säga det..
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-08-25 15:53:22 följande:

Okej..

Tack för svaret

Jag vill inte veta gillar att det blir en överraskning, jag vill bara veta så allt är okej med bebisen

Men sambon vill veta om dom kan se..

Lite svårt det där, tror ju knappast han kan få en lapp av barnmorskan

Jo mina 2 första var en överraskning men denna ville vi verkligen veta.

Haha kan ju vara svårt kanske men lapp funkar väl bra,eller så får han veta när du gått ut hihi. Men kan ju vara lätt hänt för honom att försäga sig sen med ju
    *2006,2010? *MF v7 9april*+16Maj med BF 13jan-17*
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-08-25 17:23:19 följande:
    Jo mina 2 första var en överraskning men denna ville vi verkligen veta.

Haha kan ju vara svårt kanske men lapp funkar väl bra,eller så får han veta när du gått ut hihi. Men kan ju vara lätt hänt för honom att försäga sig sen med ju

Ja det var ju en bra idé, att han får reda på det efteråt..

Jag har sagt det till han att jag tror inte du kan hålla det hemligt men vi får se..

• trullsa

Måste kolla med er... är det någon av er som fått/ har panikångest under graviditeten? Jag har börjat utveckla det och får panik atacker över skit löjliga saker.. saker som att jag inte kan komma på vad en person heter... eller om jag inte hör vad som sägs på tv tex

Jag får värsta attacken av såna saker.. tvingar mig själv att vara vaken och se klart på filmer tex för att annars får jag panik över att jag missat och inte vet vad som hänt OM någon frågar. . Är precis som att jag inte vill missa någon information på nått vis

. Jätte jätte konstigt och fruktansvärt jobbigt

• angelikkaj
    trullsa skrev 2016-08-29 21:30:10 följande:

Måste kolla med er... är det någon av er som fått/ har panikångest under graviditeten? Jag har börjat utveckla det och får panik atacker över skit löjliga saker.. saker som att jag inte kan komma på vad en person heter... eller om jag inte hör vad som sägs på tv tex

Jag får värsta attacken av såna saker.. tvingar mig själv att vara vaken och se klart på filmer tex för att annars får jag panik över att jag missat och inte vet vad som hänt OM någon frågar. . Är precis som att jag inte vill missa någon information på nått vis

Har du panikångest annars när du inte är gravid? Eller har det utvecklat sig just nu i graviditeten?

Något som har hänt dig som inte behöver vara nu som kan ha startat det? Vart gravid förut med dålig erfarenhet?

Jag har panikångest sen innan,men jag äter dock medicin för det och inte haft rejäl attack på länge (vilket jag är jäkligt glad över) men kan ju känna ångest en hel del i kroppen.
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • Ivana1988
    trullsa skrev 2016-08-29 21:30:10 följande:

Men gud va jobbigt det låter!! Har ingen aning vad som kan hjälpa men har du pratat med BM? Har du aldrig varit så förut?

Jag har det tvärtom.. brukar lida verkligen av rejäla attacker vanligtvis men har aldrig blivit så lugn som jag är nu (om jag inte räknar att jag kan vara skitsur på min man typ varje dag haha)

• fernandasmamma
    fernandasmamma skrev 2016-08-26 11:25:00 följande:

Ja det var ju en bra idé, att han får reda på det efteråt..

Jag har sagt det till han att jag tror inte du kan hålla det hemligt men vi får se..

Vi var på rul igår, barnmorskan frågade om vi ville veta könet, men vi kom överens om att det får bli en överraskning..
    Att få det på en lapp gick inte då hon ville ju gärna visa på skärmen..
    Och min sambo sa att han skulle nog råka försäga sig..
    Så det får bli en överraskning
    Men allt såg bra ut och det är skönt att veta..
    Och det blev ändrat datum, den 22/1 inte 18/1 som det verkade efter ultraljudet i vecka 12..

• trullsa
    Ivana1988 skrev 2016-08-30 07:20:12 följande:

Men gud va jobbigt det låter!! Har ingen aning vad som kan hjälpa men har du pratat med BM? Har du aldrig varit så förut?

Jag har det tvärtom.. brukar lida verkligen av rejäla attacker vanligtvis men har aldrig blivit så lugn som jag är nu (om jag inte räknar att jag kan vara skitsur på min man typ varje dag haha)

Jag har haft panikångest från/till hela mitt liv.. med långa perioder i mellan . Fick samma när jag väntade min son för 11 år sedan. Äter ingen medecin och har aldrig gjort det då de inte kommer så ofta. Mi BM sa att det troligt is handlar om rädslan att något ska bli fel.. för hur du än försöker så kan man aldrig påverka huruvida bebis utvecklas eller hur du som mor reagerar på graviditeten.
  • angelikkaj
    trullsa skrev 2016-08-30 11:44:36 följande:

Jag har haft panikångest från/till hela mitt liv.. med långa perioder i mellan . Fick samma när jag väntade min son för 11 år sedan. Äter ingen medecin och har aldrig gjort det då de inte kommer så ofta. Mi BM sa att det troligt is handlar om rädslan att något ska bli fel.. för hur du än försöker så kan man aldrig påverka huruvida bebis utvecklas eller hur du som mor reagerar på graviditeten.

Det är väldigt många som utlöser attacker just när man är gravid.

Det är väl just att man kan inte kontrollera hur den blir mm..

Men du är inte ensam! Det är nog viktigt att veta också
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-08-30 10:18:38 följande:

Vi var på rul igår, barnmorskan frågade om vi ville veta könet, men vi kom överens om att det får bli en överraskning..

Att få det på en lapp gick inte då hon ville ju gärna visa på skärmen..

Och min sambo sa att han skulle nog råka försäga sig..

Så det får bli en överraskning

Men allt såg bra ut och det är skönt att veta..

Och det blev ändrat datum, den 22/1 inte 18/1 som det verkade efter ultraljudet i vecka 12..

Skönt att allt såg bra ut iaf!

Haha ja det kan nog vara väldigt lätt att försäga sig utan att tänka på det.
Svar på tråden BF Januari 2017