• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • trullsa

Någon av er som börjat fundera på barnvagn? Eller har ni kanske redan köpt en?. Vad för barnvagn drömmer ni om. Och någon som har bra erfarenhet och vill dela med sig?

Jag är jätte sugen på en vagn med mindre hjul fram.. tycker dom är snygga och bekväma att köra (har ingen själv men en väninna har som jag testat)

• mkess
    trullsa skrev 2016-08-30 20:35:43 följande:

Någon av er som börjat fundera på barnvagn? Eller har ni kanske redan köpt en?. Vad för barnvagn drömmer ni om. Och någon som har bra erfarenhet och vill dela med sig?

Jag är jätte sugen på en vagn med mindre hjul fram.. tycker dom är snygga och bekväma att köra (har ingen själv men en väninna har som jag testat)

Ja! Här blir det en Bugaboo Buffalo classic i grått, tänkte beställa i oktober/november. Trodde aldrig någonsin att vi skulle spendera en halv månadslön på vagn, men har blivit jättepetig efter katastrofvagnen vi hade till dottern där typ allt gått sönder eller rostat ihop.

Vilka märken har du kikat på?
  • trullsa
    mkess skrev 2016-08-30 21:37:08 följande:

Ja! Här blir det en Bugaboo Buffalo classic i grått, tänkte beställa i oktober/november. Trodde aldrig någonsin att vi skulle spendera en halv månadslön på vagn, men har blivit jättepetig efter katastrofvagnen vi hade till dottern där typ allt gått sönder eller rostat ihop.

Vilka märken har du kikat på?

Ohh tycker det är så svårt... men liknande bilden jag la in här ovanför. Har fastnat för barnvagnen dom har i * solsidan* om ni brukar se på det..men det är ju en djungel. .. vet dock att jag vill ha mindre hjul fram.. har du/ni några tips och bilder?
  • Enlängtan

Jag har en cresent sen tidigare men efter att pigan haft den som vilovagn på dagis har den tagit stryk som sjutton så vi åker på att fixa en ny/annan vagn till bebisen (nog för att jag ville pröva något annat men samtidigt känns det som en onödig kostnad) :/

Jag funderar på Emmaljunga, vill då ha lufthjul där alla 4 är lika stora (ej svängbara framhjul) då jag bor i Norrland och vill kunna röra mig i snö samt i skog och mark, helst en varukorg i metall för de känns stabilare att lasta i, gillar sitt- och liggdel i vitt läder men har en katt som gillar att gnaga på läderdetaljer så det är inget jag vågar satsa på :)

Försöker kika på begagnat så får se om jag trollar över något jag gillar innan december, för det är nog max så länge jag vågar vänta med att införskaffa de större inköpen :)
  • lovea01

Hej! Vi var inne på en bugaboo först men den kändes lite för plastig och ostadig även om den va väldigt smidigt att köra. Men den och cyber priam va nog lite av drömvagnen hade allt jag sökte efter men till slut så kändes emmaljunga helt perfekt även om jag ändå fortfarande vill ha en bugaboo när jag ser en ute haha konstigt...men den är ju väldigt stilren:)!

Men vi köpte en emmaljunga super viking 2017 modell som kändes väldigt smidig och rymlig liggdel och stor varukorg vilket jag va väldigt nöjd med :)
  • angelikkaj

Vi har beställt en Britax Smile 2 i grått. Med babyskydd också.

*2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • Ivana1988

VI har kollat på Bugaboo Donkey det kändes smidigt för oss,  tänkte köpa I november efter vi har flyttat... men vi får se! Idag är det RUL jag är så nervös här på jobbet att jag vet inte vad jag ska göra:))
  • Oviss01

Blir en Bugaboo Donkey Twin här. Väldigt smidig att köra. enda problemet egentligen är att den tar en jäkla plats i bilen med liggdelarna...

Inte så jättemånga alternativ när man behöver en vagn för två.. vet inte riktigt när vi vågar köpa den bara. Helst vill man ju köpa allt nu nu nu Har ett UL till den 17 oktober, tror vi kanske väntar till dess..

• Ivana1988
    Oviss01 skrev 2016-08-31 09:13:38 följande:

Blir en Bugaboo Donkey Twin här. Väldigt smidig att köra. enda problemet egentligen är att den tar en jäkla plats i bilen med liggdelarna...

Inte så jättemånga alternativ när man behöver en vagn för två.. vet inte riktigt när vi vågar köpa den bara. Helst vill man ju köpa allt nu nu nu Har ett UL till den 17 oktober, tror vi kanske väntar till dess..

hade den med kompisen på stranden och det är så jäkla smidigt att köra verkligen!! älskar! Men dom är inte beställningsvara eller hur? Alltså att man har rätt mycket tid:) Men helst skulle jag vilja ha den hemma redan nu:))
  • Kmora

Vi har en Enmaljunga ozon -13 som vi hade till första barnet. Vi älskade den vagnen och som tur är har vi sparat den för den utgick när Emmaljungas nya viking kom ut.

Sen har vi tre till vagnar, men de är inte till för bebis :)

Svar på tråden BF Januari 2017