• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Kmora
    tuuli skrev 2016-09-04 20:54:24 följande:

Barnvagn: vi köpte en Teutonia Cosmo, bara sådär. Det råkade komma fram under en diskussion på facebook att tre kompisar som ägt flera vagnar hade varsin och var skitnöjda, och Barnvagnsblogg har med din på sin bästa-lista, och hon bör ju veta... Sen råkade det finnas en på Blocket i jättefint skick och snyggt foder för en schysst peng, så vi passade på. Vi har ju ingen möjlighet att prova med bebis i, men den hade bra gung på vägen hem och är ändå väldigt nätt. 

Bussen klämde dessvärre fast hjulen mellan buss och trottoar för att han inte började niga bussen förrän mitt i avstigningen.. så det var aningen svettigt, tänkte att nu går väl vagnen sönder innan vi ens fått unge! Men det gick bra.

Härligt! Och skönt att ha det avklarat. Teutonia har jag hört positivt om också, men det finns ju flera modeller och kommer inte alls ihåg vilka ;) jag tror inte den är lika lättrullad som ozonen men det är ju ingen annan vagn jag stött på heller :P förutom min löparvagn som typ rullar av sig självt i uppförsbacke ;)

Barnvagnsblogg håller jag oftast med om nästan allt som skrivs, så om den fått toppbetyg är den nog väldigt bra :D (och det är nu man får en bebis som vägrar vagn :P)
  • Oviss01
    Snusann skrev 2016-09-05 11:25:38 följande:

RUL idag och det såg fint ut, så himla skönt! Nu hoppas jag att kunna slappna av lite mera. BM var säker på att ena var en tjej men den andra var lite mer otydlig men hon trodde även det var en tjej.

Jag kollar också efter vagn och det lutar väl åt en Emmaljunga Double Viking, finns inte jättemycket dubbelvagnar att välja på med de funktioner jag önskar.

Någon som har erfarenhet av dubbelvagnar som har tips?

Kul! Jag väntar två tjejer, så himla roligt när vi var 100 på att det skulle vara två pojkar hehe. 

För mig lutar det åt en Bugaboo Donkey Twin. Den verkar många gilla och så tycker jag det är bra att den är rätt hög och att man KAN fälla ihop den om man av nån anledning bara ska iväg med ett barn + att den då tar mindre plats i bilen.

Har knappt kollat åt andra vagnar ens om jag ska vara ärlig.. klämde och kände lite i en affär, men som du säger, inte så mycket att välja på...
  • tuuli
    Kmora skrev 2016-09-05 12:52:13 följande:
    Härligt! Och skönt att ha det avklarat. Teutonia har jag hört positivt om också, men det finns ju flera modeller och kommer inte alls ihåg vilka ;) jag tror inte den är lika lättrullad som ozonen men det är ju ingen annan vagn jag stött på heller :P förutom min löparvagn som typ rullar av sig självt i uppförsbacke ;)

Barnvagnsblogg håller jag oftast med om nästan allt som skrivs, så om den fått toppbetyg är den nog väldigt bra :D (och det är nu man får en bebis som vägrar vagn :P)
    Vi hade helt klart kollat på en Ozone om det bara funnits, men den verkar inte direkt säljas så ofta längre, inte där vi bor iaf - då hade vi fått åka till Trelleborg och det är lite bökigt utan bil. Det är väldigt mycket Brio här på Blocket. 

Ja gud ja, det kan de ju också göra.. Vi köper en billig trikåsjal också så vi har lite resurser om vi får en vagnvägrare. Hoppas det går över i så fall.. 

Jag gjorde min första rutinkontroll idag och det gick jättebra. Inte för att jag direkt trodde att något skulle vara fel, men jag är ändå alltid lite orolig - jag känner ju inga rörelser än. Hjärtat slog i 140 och hon sa "känner du? Det där var en spark!" och så kunde jag höra flera sparkar med dopplern men inte känna nånting alls. :( Inte ett fladder eller bubbel, absolut ingenting. Så det var väl det enda lite deppiga, men det känner jag väl snart hoppas jag. 

Jag hade sänkt mitt blodtryck så mycket under sommaren att morskan nästan klappade i händerna av förtjusning - nu är det normalt. Plus att jag fick komplimanger för mina magmuskler! Blev helt paff, trodde väl knappt jag hade några - utöver vad som krävs för att kunna gå upprätt... Sen var det moderskapsintyg, kissprov och ett nytt schema, sen var det klart! Min sambo bara strålade, han var nästan ännu gladare än jag.  
  • Bobidoap

Hej! Lite osäker på om jag skrivit här innan för följer några trådar med bf januari haha :) den 2 januari är vårt första barn beräknat i alla fall!

Tänkte kolla med er om ni äter järntabletter? Jag har ätit niferex sedan i juni, inte varje dag men så ofta jag kommit ihåg. På sistone har jag märkt att jag mår mer och mer illa av dom och häromnatten mådde jag så illa och fick superont i magen så pass att jag inte kunde sova nånting. Vågade inte ta dom efter det och ringde mvc idag och fick prata med en himla otrevlig tant som muttrade nåt om att jag skulle "fortsätta äta och att det säkert bara var nåt skevt med tarmen just den natten", men känns ändå inte helt bra. Nån mer som reagerat efter så lång tid?

Och en sak till! :) vi har fått erbjudande om att köpa en bugaboo cameleon väldigt billigt av en bekant, är det någon som har nåt bra eller dåligt att säga om den?

• Snusann
    Oviss01 skrev 2016-09-05 14:28:40 följande:
    Kul! Jag väntar två tjejer, så himla roligt när vi var 100 på att det skulle vara två pojkar hehe. 

För mig lutar det åt en Bugaboo Donkey Twin. Den verkar många gilla och så tycker jag det är bra att den är rätt hög och att man KAN fälla ihop den om man av nån anledning bara ska iväg med ett barn + att den då tar mindre plats i bilen.

Har knappt kollat åt andra vagnar ens om jag ska vara ärlig.. klämde och kände lite i en affär, men som du säger, inte så mycket att välja på...
    Jag har också hört mycket bra om Bugaboo Donkey Twin men finns ingen återförsäljare där jag bor så jag kan klämma och känna vilket jag gärna vill. Sen blir den ju rätt dyr också... det blir ju iofs Emmaljungas också men det skiljer några tusenlappar i alla fall.

När har du BF? Dina första barn?
  • Oviss01
    Snusann skrev 2016-09-06 08:01:53 följande:
    Jag har också hört mycket bra om Bugaboo Donkey Twin men finns ingen återförsäljare där jag bor så jag kan klämma och känna vilket jag gärna vill. Sen blir den ju rätt dyr också... det blir ju iofs Emmaljungas också men det skiljer några tusenlappar i alla fall.

När har du BF? Dina första barn?
    Ah, ja klämma och känna vill man ju. Och ja, den är svindyr, men tänkte beställa från Holland så kostar den 13' inklusive frakt istället för 17' som den kostar i affär här...

Jag har BF den 3 januari, så blir väl decemberbarn skulle jag tro.. Mina första barn, men sambon har en son sedan tidigare som är 8 år. Så himla kul med två tjejer, då blir vi i majoritet här hemma. Ensam med fyra killar hade blivit lite många killar  

Hur är det för dig? första?
  • angelikkaj
    Bobidoap skrev 2016-09-05 18:31:36 följande:

Hej! Lite osäker på om jag skrivit här innan för följer några trådar med bf januari haha :) den 2 januari är vårt första barn beräknat i alla fall!

Tänkte kolla med er om ni äter järntabletter? Jag har ätit niferex sedan i juni, inte varje dag men så ofta jag kommit ihåg. På sistone har jag märkt att jag mår mer och mer illa av dom och häromnatten mådde jag så illa och fick superont i magen så pass att jag inte kunde sova nånting. Vågade inte ta dom efter det och ringde mvc idag och fick prata med en himla otrevlig tant som muttrade nåt om att jag skulle "fortsätta äta och att det säkert bara var nåt skevt med tarmen just den natten", men känns ändå inte helt bra. Nån mer som reagerat efter så lång tid?

Och en sak till! :) vi har fått erbjudande om att köpa en bugaboo cameleon väldigt billigt av en bekant, är det någon som har nåt bra eller dåligt att säga om den?

Niferex är ju kända att man får problem med magen mm.

Testa Hemofer istället. Mycket skonsammare för magen!
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • TyckOmMig

Uppdatering från mig-var på MVC igår gått in i v 24 och mätte magen lyssnade på hjärtljuden 150 slag/min och lite blodprover vägning smått & gott!
    Nästa vecka dags för nytt UL hos SPECMVC hoppas moderkakan förflyttat sig godkänt uppåt då så jag kan få föda vaginalt!

• trullsa

Någon som skulle vilja dela med sig av mag bilder? En rolig grej bara ???? skriv isåfall vilken vecka (19+1 tex)

Svar på tråden BF Januari 2017