BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Barnvagn: vi köpte en Teutonia Cosmo, bara sådär. Det råkade komma fram under en diskussion på facebook att tre kompisar som ägt flera vagnar hade varsin och var skitnöjda, och Barnvagnsblogg har med din på sin bästa-lista, och hon bör ju veta... Sen råkade det finnas en på Blocket i jättefint skick och snyggt foder för en schysst peng, så vi passade på. Vi har ju ingen möjlighet att prova med bebis i, men den hade bra gung på vägen hem och är ändå väldigt nätt.
Bussen klämde dessvärre fast hjulen mellan buss och trottoar för att han inte började niga bussen förrän mitt i avstigningen.. så det var aningen svettigt, tänkte att nu går väl vagnen sönder innan vi ens fått unge! Men det gick bra.
RUL idag och det såg fint ut, så himla skönt! Nu hoppas jag att kunna slappna av lite mera. BM var säker på att ena var en tjej men den andra var lite mer otydlig men hon trodde även det var en tjej.
Jag kollar också efter vagn och det lutar väl åt en Emmaljunga Double Viking, finns inte jättemycket dubbelvagnar att välja på med de funktioner jag önskar.
Någon som har erfarenhet av dubbelvagnar som har tips?
Hej! Lite osäker på om jag skrivit här innan för följer några trådar med bf januari haha :) den 2 januari är vårt första barn beräknat i alla fall!
Tänkte kolla med er om ni äter järntabletter? Jag har ätit niferex sedan i juni, inte varje dag men så ofta jag kommit ihåg. På sistone har jag märkt att jag mår mer och mer illa av dom och häromnatten mådde jag så illa och fick superont i magen så pass att jag inte kunde sova nånting. Vågade inte ta dom efter det och ringde mvc idag och fick prata med en himla otrevlig tant som muttrade nåt om att jag skulle "fortsätta äta och att det säkert bara var nåt skevt med tarmen just den natten", men känns ändå inte helt bra. Nån mer som reagerat efter så lång tid?
Och en sak till! :) vi har fått erbjudande om att köpa en bugaboo cameleon väldigt billigt av en bekant, är det någon som har nåt bra eller dåligt att säga om den?
Hej! Lite osäker på om jag skrivit här innan för följer några trådar med bf januari haha :) den 2 januari är vårt första barn beräknat i alla fall!
Tänkte kolla med er om ni äter järntabletter? Jag har ätit niferex sedan i juni, inte varje dag men så ofta jag kommit ihåg. På sistone har jag märkt att jag mår mer och mer illa av dom och häromnatten mådde jag så illa och fick superont i magen så pass att jag inte kunde sova nånting. Vågade inte ta dom efter det och ringde mvc idag och fick prata med en himla otrevlig tant som muttrade nåt om att jag skulle "fortsätta äta och att det säkert bara var nåt skevt med tarmen just den natten", men känns ändå inte helt bra. Nån mer som reagerat efter så lång tid?
Och en sak till! :) vi har fått erbjudande om att köpa en bugaboo cameleon väldigt billigt av en bekant, är det någon som har nåt bra eller dåligt att säga om den?
Uppdatering från mig-var på MVC igår gått in i v 24 och mätte magen lyssnade på hjärtljuden 150 slag/min och lite blodprover vägning smått & gott!
Nästa vecka dags för nytt UL hos SPECMVC hoppas moderkakan förflyttat sig godkänt uppåt då så jag kan få föda vaginalt!
Någon som skulle vilja dela med sig av mag bilder? En rolig grej bara ???? skriv isåfall vilken vecka (19+1 tex)
Ca 21 veckor.