• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • trullsa

Jag undrar lite hur sjutton man söker trådar i alla dessa forum.

Brukar ju finnas som ett förstoringsglas att klicka på och sen skriver man nått ledord och får upp massa trådar som handlar om just det . Men jag kan inte hitta och jag blir knäpp HJÄÄÄLP

• fernandasmamma
    trullsa skrev 2016-09-02 07:31:28 följande:

Jag undrar lite hur sjutton man söker trådar i alla dessa forum.

Brukar ju finnas som ett förstoringsglas att klicka på och sen skriver man nått ledord och får upp massa trådar som handlar om just det . Men jag kan inte hitta och jag blir knäpp HJÄÄÄLP

Är du inne på familjeliv via datorn så finns det en sökruta längst upp till höger
    Från mobilen vet jag tyvärr inte
  • Klubben94

Åh himla kul att se ultraljudsbilder, kan inte fler dela med sig? :) Här är min lilla kille i magen iaf som planerar att titta ut 12 januari.

• tuuli
    Klubben94 skrev 2016-09-02 12:33:33 följande:

Åh himla kul att se ultraljudsbilder, kan inte fler dela med sig? :) Här är min lilla kille i magen iaf som planerar att titta ut 12 januari.

Åh vad tydlig och fin bild! Det ser verkligen ut som ett litet barn! Tycker det är kul att man redan ser olika näsformer på dem. 

Här är vår lilla son då, som kommer 14 januari. Vi fick tyvärr inget porträtt i helfigur! ;)
  • angelikkaj
    Klubben94 skrev 2016-09-02 12:33:33 följande:

Vilken tydlig bild!!

Här är våran som inte ville visa vad den är för något men färdigbakad 24 Januari

*2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • tuuli
    Kmora skrev 2016-09-01 07:51:47 följande:
    Jag kan verkligen verkligen rekommendera Emmaljunga ozone. Och den finns ju bara begagnad. Det är den smidigaste vagnen jag kört och då har jag testat teutonia, kronan, brio och bugaboo! Alla mina vänner som var föräldralediga samtidigt (jag hade ca 10st av en galen slump) blev chockade över hur lättrullad den är.

Den var typ smalast av alla duo-vagnarna på marknaden 2013 (förutom emmaljunga viking med 1-2cm smalare chassi). Idag är kronans nya snygga vagn och nya vikingvagnen 1-3cm smalare.

Den har små svängbara hjul fram men vi har kört den i grus och på skogsstigar utan problem. Blir det för tuff terräng så kör man bara på de rejäla bakhjulen! Djupt grus var däremot ingen hit.

Barnvagnsblogg.se gav ozone högsta betyg och hon har testat MÅNGA vagnar. En Emmaljunga återförsäljare på sveavägen hävdar att det var Emmaljungas bästa vagn all time (detta hävdade han 1.5år efter vårt inköp när den utgått ur sortiment).

Våra krav när vi köpte vagnen var:

Ska fungera för mig 155cm och för mannen 185cm

Lättkörd

Smal

Enkel i kollektivtrafiken (kommer igenom många vanliga tunnelbanespärrar men tyvärr inte alla).

Gå in i vår 40-tals hiss

Vi bodde inne i sthlm city så det var ingen idé med en deluxe terrängvagn även om den behöver klara snö på vintern.

Utseende var inget vi prioriterade då vi värdesatte funktion högre. Så jag erkänner att jag konstant dregglat över snyggare vagnar hela tiden :P

Och vi har ingen bil så ihopfällning var ej viktigt för oss, men denna vagn är inte större än andra. Vi har åkt tåg med den vid julruschen och det fungerade (även om vi kort därefter köpte en smidigare vagn hehe).

Vi fick ett barn som älskade vagn och var ute och gick 3-7h per dag så vi är oerhört nöjda över att vi köpte en lättrullad vagn (sonen vaknade när vagnen stod stilla).
    Vilken detaljerade och bra lista över egenskaper, tack!! Jag ska hålla ögonen öppna efter en sån, men det ser fattigt ut på Blocket just nu där jag bor tyvärr. Dessutom har jag kommit på ett nytt krav vi har, och det tänkte jag inte ens på innan, men en del vagnar sitter ju jättelågt ner, nere vid knäna! Och det funkar inte riktigt för oss som är långa båda två och har problemryggar. Så nu måste vi dessutom titta på den aspekten. Nu verkar Ozone vara normalhög, så den är fortfarande med som ett alternativ, om jag bara får tag på en vill säga...

Irriterande nog är Go en av de högsta vagnarna, och också den som är lättast att få tag på begagnat och ganska billigt. Nu är jag inte helt såld på den av andra skäl då jag ser den mer som en "villavagn" än en stadsvagn (bred). Stokke-vagnarna är visserligen skithöga men kostar också en hel del, och jag är inte så förtjust i dem. Mailade just Baby Trold i Danmark för att fråga hur hög Trille Smart är - den skulle passa oss bra om den är tillräckligt hög - den är billig, den är smal, den tar liten plats ihoppackad, den är lättstyrd i stan och den är söt, tycker jag - nätt jämfört med de flesta svenska vagnarna men har ändå ett mer traditionellt utseende än t.ex Stokke. Får se om de svarar, det finns ingen butik som säljer den där vi bor så det är förstås lite nervöst att köpa grisen i säcken i så fall. Men Baby Trold är ju ett bra märke, så helt kass kan den väl inte vara. 

Hade höjden på liggdelen inte varit viktig så hade vi köpt en Greentom Upp på fem röda sekunder, tycker den är skitsnygg och den är liten och lätt och smidig. Men där är liggdelen så här låg, det är ju som en dockvagn! Jämför med cykelhjulet!

Det funkar tyvärr inte alls. 

Trille Smart ser ganska normal ut i höjd, hoppas den är det också. 
  • trullsa

[quote=76935490][quote-nick]fernandasmamma skrev 2016-09-02 11:47:48 följande:[/quote-nick]Är du inne på familjeliv via datorn så finns det en sökruta längst upp till höger

Från mobilen vet jag tyvärr inte [/quote

Sitter på mobilen. Hittar inte alls vart man söker . Blir knäpp ]

• trullsa

Längtar så jag blir knäpp.. nästa vecka är det min tur att gå på RUL.. sjukt spännande.. så tjejer tänk på mig den 7 de kl 13 ????

Dock har jag haft det jobbigt nu med min panikångest ett par dagar.. tar ingen medecin för det . Men tänker att det måste finnas nått bra medecin fritt sett att handskas med skiten.. någon som har nån erfarenhet o dela med sig av?

Svar på tråden BF Januari 2017