• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • fernandasmamma
    trullsa skrev 2016-08-30 20:35:43 följande:

Någon av er som börjat fundera på barnvagn? Eller har ni kanske redan köpt en?. Vad för barnvagn drömmer ni om. Och någon som har bra erfarenhet och vill dela med sig?

Jag är jätte sugen på en vagn med mindre hjul fram.. tycker dom är snygga och bekväma att köra (har ingen själv men en väninna har som jag testat)

Vi har kollat runt på Blocket, vi tycker det är för mycket pengar att lägga för en ny vagn.
    Och vi hittade en Teutonia från 2011 som ägaren hade använt till ett barn och den har stått inomhus sen dom slutade använda den så väldigt fräsch och fin..
    Så den köpte vi igår..
    Hade ju egentligen tänkt vänta till December, men men nu står den i vardagsrummet.. :-P
    Själva vagnen är mellangrå och liggdelen och barnstolen är mörklila..
  • Oviss01
    Ivana1988 skrev 2016-08-31 10:17:39 följande:
    hade den med kompisen på stranden och det är så jäkla smidigt att köra verkligen!! älskar! Men dom är inte beställningsvara eller hur? Alltså att man har rätt mycket tid:) Men helst skulle jag vilja ha den hemma redan nu:))
    Man kan nog hitta den utan att beställa, men den är 4000 kr billigare om man köper den från Holland (inklusive frakt). Så lite marginal behöver vi ha  
  • Ivana1988

Nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut!! Bebisen visade precis allt så alla kom in och tittade haha.. Och jag såg själv könet! Det blir en pojke här

• Oviss01
    Ivana1988 skrev 2016-08-31 13:04:16 följande:

Nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut!! Bebisen visade precis allt så alla kom in och tittade haha.. Och jag såg själv könet! Det blir en pojke här

wow, vilken bra bild!! HAN visar verkligen upp sig ordentligt grattis!!
  • angelikkaj

Va härligt att allt såg bra ut! Å vilken grym bild!!! Grattis till pojken
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • Sagan12345

Härligt, grattis!
  • tuuli
    trullsa skrev 2016-08-30 20:35:43 följande:

Någon av er som börjat fundera på barnvagn? Eller har ni kanske redan köpt en?. Vad för barnvagn drömmer ni om. Och någon som har bra erfarenhet och vill dela med sig?

Jag är jätte sugen på en vagn med mindre hjul fram.. tycker dom är snygga och bekväma att köra (har ingen själv men en väninna har som jag testat)

Drömmer om - en Silver Cross Balmoral. Trähandtag, läder, krom osv. Har varken ekonomi eller utrymme till detta regalskepp tyvärr. Skulle väl troligen heller aldrig rymmas på en buss.. men målgruppen för Balmoral åker troligen inte kollektivt. ;) 

Halvdrömmer om en Cybex Priam - fortfarande för dyr men mer inom räckhåll. Tycker denna vagn är ruskigt snygg.

Mer realistiskt sett behöver vi en vagn som är lätt, smal och går in i hissar och kan stå i vår hall varje dag. Allt annat, utom pris, är egentligen underordnat. Mindre, svängbara hjul fram tror jag nästan är ett måste för vår del. Ska kolla på rean och Blocket vad som finns. Svärmor har "bestämt" att vi ska ha en Britax Go (förskollärare, har åsikter..) men jag tror inte det blir det eftersom den är för bred. 

Innan jag blev gravid ville jag absolut ha en vintagevagn från 60-70-talet, men nu är jag lite mer praktiskt lagd när jag inser att jag faktiskt måste rulla runt den också, inte bara titta på när bebisen ligger i den. Pallar inte riktigt jättevagn på stan. 
  • tuuli

Vad skönt att allt var bra!! Kul att veta kön också, känns lite mer verkligt då, eller hur? Jättefin bild, önskar att vi också fått en bild i helfigur, vi fick "bara" huvudet. 
  • trullsa

Åååååå så kul GRATTIS !! Själv är det 7 dagar kvar innan det blir rul här... längtar så man blir knäpp.

Idag täckande sambo min en gravid försäkring på mig.. den täcker i princip allt från eventuella läkarbesök under graviditeten. . Förlossningen. . Ev sjukdomar på bebis.. men täcker även för bristningar. . Förlossnings depression och den täcker även pappan osv. Känns skönt faktiskt för man vet ju aldrig vad som händer

Ang vagn så har jag kikat på massor.. men fastnat för bugaboo.. den blivande pappan och jag ska kika efter rul ????
  • Sagan12345
    trullsa skrev 2016-09-01 01:54:49 följande:

Åååååå så kul GRATTIS !! Själv är det 7 dagar kvar innan det blir rul här... längtar så man blir knäpp.

Idag täckande sambo min en gravid försäkring på mig.. den täcker i princip allt från eventuella läkarbesök under graviditeten. . Förlossningen. . Ev sjukdomar på bebis.. men täcker även för bristningar. . Förlossnings depression och den täcker även pappan osv. Känns skönt faktiskt för man vet ju aldrig vad som händer

Ang vagn så har jag kikat på massor.. men fastnat för bugaboo.. den blivande pappan och jag ska kika efter rul ????

Vad vart de för försäkring ni tog?
Svar på tråden BF Januari 2017