• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • Cecilia13

Hej! Jag gärna är med här :) Plussade i fredags med barn nr 2, bf 25 feb om allt går enl plan. Jag är 33 och har en dotter född jan -14. Inte så mycket symptom än, kände en hel del innan BIM men den senaste tiden har jag känt mig ungefär som vanligt. Kan det vara så att kroppen är mer "van" nu när det är andra gången man är gravid?

• ReikiStar
    Cecilia13 skrev 2016-06-28 19:33:51 följande:

Hej! Jag gärna är med här :) Plussade i fredags med barn nr 2, bf 25 feb om allt går enl plan. Jag är 33 och har en dotter född jan -14. Inte så mycket symptom än, kände en hel del innan BIM men den senaste tiden har jag känt mig ungefär som vanligt. Kan det vara så att kroppen är mer "van" nu när det är andra gången man är gravid?

Vad skönt att du inte känner så många symtom! :) Jag hade hyperemesis med första barnet och låg inne större delen av graviditeten. Denna gång började humöret skifta redan några dagar efter äl och sen kom molvärken i magen och senare brösten som ömmade. Plussade bim -4 och har fortfarande samma symtom plus att illamåendet börjar komma krypandes, igen. Hoppas sååå att andra graviditeten håller sig hyfsat i schack och att jag slipper hyperemesis.
  • Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-28 15:46:56 följande:

Hörrni jag tar nog ett litet uppehåll från den här tråden ett tag. Jag är konstant nojig över missfall och har inte ork att läsa saker som att det inte finns några garantier även om man sett ett hjärta slå. Jag vet mycket väl att det är så, jag är ingen naiv idiot, men just nu behöver jag en tråd med pepp och inte "vänta bara det kan minsann gå illa även om det ser bra ut nu". Ha det gott så ses vi senare ;)

Känner likadant. Nojjar mer o mer o googlar på statistik osv. Jag är eg inte en person som oroar mig stup i kvarten så känner inte riktigt igen mig själv. 
    Tar nog en paus jag med. :)
  • Lilla.p

Oj vad många nya plussare det kommit. Gud vad roligt och Grattis så klart.

Hur mår ni?

Här börjar illamåendet sakta smyga sig på, skitans

• BeautifulMoments
    ReikiStar skrev 2016-06-28 20:32:52 följande:

Vad skönt att du inte känner så många symtom! :) Jag hade hyperemesis med första barnet och låg inne större delen av graviditeten. Denna gång började humöret skifta redan några dagar efter äl och sen kom molvärken i magen och senare brösten som ömmade. Plussade bim -4 och har fortfarande samma symtom plus att illamåendet börjar komma krypandes, igen. Hoppas sååå att andra graviditeten håller sig hyfsat i schack och att jag slipper hyperemesis.

Jag hade hyperemesis både med sonen och mina tvillingar. Tvillingarna va givetvis värre än med sonen. Vägde 5kg mindre direkt efter sonen va född än innan jag blev gravid. Med tvillingar va jag inlagd med dropp ett par ggr och sjukskriven från v10 inga mediciner hjälpte. Nu är jag i 8+1 och sålänge jag äter lergigan Comp kan jag stå på benen och aktivera mig även om jag mår lite illa. Känns helt otroligt efter de andra 2 graviditeterna. Hoppas ditt illamående håller sig på en rimlig nivå också! Hjälpte medicin på dig förra gången?
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    Cecilia13 skrev 2016-06-28 19:33:51 följande:

Innan BIM hade jag jätteömma bröst. Sen efter kom problem med magen, frossa varje dag i 2-3 veckor och enorm trötthet. Även illamående, illamåendet är kvar men allt annat har försvunnit men fick se en liten bebis idag på VUL som va precis så stor som h*n ska va och ett pickande hjärta :) har varit orolig efter allt man läst här om avstannade graviditeter och missfall när man inte känner nått men de såg som sagt helt perfekt ut ändå :)
    My life, My choice!
  • ReikiStar
    BeautifulMoments skrev 2016-06-28 21:44:15 följande:
    Jag hade hyperemesis både med sonen och mina tvillingar. Tvillingarna va givetvis värre än med sonen. Vägde 5kg mindre direkt efter sonen va född än innan jag blev gravid. Med tvillingar va jag inlagd med dropp ett par ggr och sjukskriven från v10 inga mediciner hjälpte. Nu är jag i 8+1 och sålänge jag äter lergigan Comp kan jag stå på benen och aktivera mig även om jag mår lite illa. Känns helt otroligt efter de andra 2 graviditeterna. Hoppas ditt illamående håller sig på en rimlig nivå också! Hjälpte medicin på dig förra gången?
    My life, My choice!
    Åh fy tusan! Ja då vet du också hur dåligt man mår.. Tur att man "glömmer" bort och att det är värt alla dåliga dagar i slutändan! Vad skönt att compen fungerar någorlunda bra för dig denna gång :) Hoppas det fortsätter så. Nej, ingen medicin hjälpte mig heller förra gången. Det var näringsdropp och vanligt dropp som gällde för att jag hade så höga ketoner i urinen jämt. Nej usch, önskar att ingen behövde lida av hyperemesis under sin graviditet!
  • Blåiris

Då inträffade det jag befarade. Var på vul igår, v 8 (7+0) man såg hinnsäck och ett foster/embryo som var för litet R/T till den v jag borde vara i. Inga säkra hjärtlju/slag. Finns 2 tänkbara anledningar- 1) missfall på G, 2) att det fäst in senare än förväntat och därför "ligger efter". Är ju en ivf graviditet så beräkningarna är rätt exakta. Egentligen vill läkaren ha tillbaka mig om 1 v men vi reser utomlands i morgon i 2 v så vi ska dit i morgon o se om det hänt nått. Läkaren började prata om att ev ställa in resan pga av missfallsrisken...men för min del spelar det ingen roll om j får missfall här eller i Spanien. Ledsen och uppgiven.

• hoppas 2014
    Blåiris skrev 2016-06-29 09:31:38 följande:

Då inträffade det jag befarade. Var på vul igår, v 8 (7+0) man såg hinnsäck och ett foster/embryo som var för litet R/T till den v jag borde vara i. Inga säkra hjärtlju/slag. Finns 2 tänkbara anledningar- 1) missfall på G, 2) att det fäst in senare än förväntat och därför "ligger efter". Är ju en ivf graviditet så beräkningarna är rätt exakta. Egentligen vill läkaren ha tillbaka mig om 1 v men vi reser utomlands i morgon i 2 v så vi ska dit i morgon o se om det hänt nått. Läkaren började prata om att ev ställa in resan pga av missfallsrisken...men för min del spelar det ingen roll om j får missfall här eller i Spanien. Ledsen och uppgiven.

Brukar inte skriva här, bara läsa då jag tidigare fått MA(vågar inte hoppas fullt ut på denna graviditet förrän jag passerar tidiga vul) som upptäcktes vid tidiga vul i mars efter IVF (1v innan viskulle åka till Thailand) men när jag läste ditt inlägg vill jag ändå skriva.. Så ledsen för din skull men hoppas såklart att det är för tidigt o finns hopp. Håller alla tummar för er. Styrkekram
Svar på tråden BF Februari 2017