BF Februari 2017
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Hej! Jag gärna är med här :) Plussade i fredags med barn nr 2, bf 25 feb om allt går enl plan. Jag är 33 och har en dotter född jan -14. Inte så mycket symptom än, kände en hel del innan BIM men den senaste tiden har jag känt mig ungefär som vanligt. Kan det vara så att kroppen är mer "van" nu när det är andra gången man är gravid?
Hej! Jag gärna är med här :) Plussade i fredags med barn nr 2, bf 25 feb om allt går enl plan. Jag är 33 och har en dotter född jan -14. Inte så mycket symptom än, kände en hel del innan BIM men den senaste tiden har jag känt mig ungefär som vanligt. Kan det vara så att kroppen är mer "van" nu när det är andra gången man är gravid?
Hörrni jag tar nog ett litet uppehåll från den här tråden ett tag. Jag är konstant nojig över missfall och har inte ork att läsa saker som att det inte finns några garantier även om man sett ett hjärta slå. Jag vet mycket väl att det är så, jag är ingen naiv idiot, men just nu behöver jag en tråd med pepp och inte "vänta bara det kan minsann gå illa även om det ser bra ut nu". Ha det gott så ses vi senare ;)
Oj vad många nya plussare det kommit. Gud vad roligt och Grattis så klart.
Hur mår ni?
Här börjar illamåendet sakta smyga sig på, skitans
Vad skönt att du inte känner så många symtom! :) Jag hade hyperemesis med första barnet och låg inne större delen av graviditeten. Denna gång började humöret skifta redan några dagar efter äl och sen kom molvärken i magen och senare brösten som ömmade. Plussade bim -4 och har fortfarande samma symtom plus att illamåendet börjar komma krypandes, igen. Hoppas sååå att andra graviditeten håller sig hyfsat i schack och att jag slipper hyperemesis.
Alla mina symtom är som bortblåsta och är jätteorolig :( nån som har samma?
Då inträffade det jag befarade. Var på vul igår, v 8 (7+0) man såg hinnsäck och ett foster/embryo som var för litet R/T till den v jag borde vara i. Inga säkra hjärtlju/slag. Finns 2 tänkbara anledningar- 1) missfall på G, 2) att det fäst in senare än förväntat och därför "ligger efter". Är ju en ivf graviditet så beräkningarna är rätt exakta. Egentligen vill läkaren ha tillbaka mig om 1 v men vi reser utomlands i morgon i 2 v så vi ska dit i morgon o se om det hänt nått. Läkaren började prata om att ev ställa in resan pga av missfallsrisken...men för min del spelar det ingen roll om j får missfall här eller i Spanien. Ledsen och uppgiven.
Då inträffade det jag befarade. Var på vul igår, v 8 (7+0) man såg hinnsäck och ett foster/embryo som var för litet R/T till den v jag borde vara i. Inga säkra hjärtlju/slag. Finns 2 tänkbara anledningar- 1) missfall på G, 2) att det fäst in senare än förväntat och därför "ligger efter". Är ju en ivf graviditet så beräkningarna är rätt exakta. Egentligen vill läkaren ha tillbaka mig om 1 v men vi reser utomlands i morgon i 2 v så vi ska dit i morgon o se om det hänt nått. Läkaren började prata om att ev ställa in resan pga av missfallsrisken...men för min del spelar det ingen roll om j får missfall här eller i Spanien. Ledsen och uppgiven.