Halal-slakt
Är ni för eller emot det?
Är ni för eller emot det?
www.dt.se/dalarna/mora/siljans-chark-anmalt-for-halalslakt-dar-djur-fatt-lida
Ja, hur var det nu igen...
Ingen pratar om att relativisera allt, men jämförelserna en gör måste ju vara relevanta och att förbjuda varianter av svensk slakt för att det finns utländsk slakt som är hemsk blir ju lite som att förbjuda tatuering i Sverige för att i X-land steriliserar de inte sina tatueringsnålar...
Fast då är det ju DJURRÄTTSVÄNNER du skall vända dig till. Jag kan inte svara för varenda feminist i världen men jag har inte fått någon uppfattning om att de är djurrättsvänner i större utsträckning än andra (det kan ju finnas någon rimlig tanke i att djurrättsvänner i större utsträckning är feminister, förvisso) och utsocknes djurrätt är knappast högt upp på agendan vad gäller själva feminismen, i vilket fall som helst.
Tillägger att jag själv inte är mycket till djurrättsvän. Inte så att jag sparkar kattungar som hobby, alltså, men jag har inte jättemycket empati med mat...
Haha...varför skulle feminister vara mer djurvänner än andra?
Det du pratar om att ändra attityder generellt angående obedövad slakt är jättebra. Dock hjälper det inte att förbjuda halal för det är inte kopplat till obedövad slakt.
Nej det är inte vanligare med obedövad slakt vid halal. I Sverige är ALL slakt bedövad. I islamska länder slaktar man alltid halal och skulle tro att all slakt är plågsam pga deras djurhållning och synen på djur. Det är inte kopplat till halal utan till kulturen i landet.
Nej inte både och. Det ingår inte i ritualen.