• Anonym (Mot)

Halal-slakt

Är ni för eller emot det?

• Svar på tråden Halal-slakt
  • Anonym (Inte emot)

Har inget emot det. Om en sån enkel sak kan skänka människor frid och lycka så varför skulle man vara emot det?

• leonie

Helt klart emot!!! Allt som sker enligt religion ska inte accepteras. Jävla silkesvantar för all denna "hitta på kultur". All slakt ska vara av respekt och till djurets "bästa", om man nu kan säga det i sådana här omständigheter.

• M i s s
    leonie skrev 2016-06-29 20:15:04 följande:

Helt klart emot!!! Allt som sker enligt religion ska inte accepteras. Jävla silkesvantar för all denna "hitta på kultur". All slakt ska vara av respekt och till djurets "bästa", om man nu kan säga det i sådana här omständigheter.

Okej? Är det respektlöst mot djuret och säga en bön och vända djuret åt ett visst håll?
  • Anonym (Inte emot)
    leonie skrev 2016-06-29 20:15:04 följande:

Så du är emot religionsfrihet också? Varför skulle det strida mot djurets bästa med halal?
  • Anonym (Fy faan)
    M i s s skrev 2016-06-29 20:23:00 följande:

Okej? Är det respektlöst mot djuret och säga en bön och vända djuret åt ett visst håll?

Ja, och fånigt
  • Anonym (Inte emot)
    Anonym (Fy faan) skrev 2016-06-29 21:48:43 följande:
    Ja, och fånigt
    Respektlöst mot djuret är det ju knappast. Vad menar du med det? Att det är fånigt är ju din uppfattning. Ska vi inte ha halalslakt pga att du tycker det är fånigt? Arbeta på dina argument.
  • Anonym (Fy faan)
    Anonym (Inte emot) skrev 2016-06-29 21:54:20 följande:

Respektlöst mot djuret är det ju knappast. Vad menar du med det? Att det är fånigt är ju din uppfattning. Ska vi inte ha halalslakt pga att du tycker det är fånigt? Arbeta på dina argument.

Jag tycker att det är vidrigt, och fånigt att det görs av religösa skäl. Fattade du nu lr?
  • Hen

För eller emot, jag fattar inte riktigt frågan. Jag är emot djurplågeri, men äter tex svenskt kött. Och halalslaktat i Sverige ( eller Nya zeeland ) skiljer sig inte mot annat kött. Jag äter däremot inte dansk gris. Oavsett halal eller ej. 

• Anonym (Etf)
    Anonym (Fy faan) skrev 2016-06-29 22:10:17 följande:

Jag tycker att det är vidrigt, och fånigt att det görs av religösa skäl. Fattade du nu lr?

Du får tycka vad du vill. Obestridliga fakta är att lidandet för djuret blir varken större eller mindre oavsett om det görs halal eller inte i Sverige.
  • Anonym (Inte emot)
    Anonym (Fy faan) skrev 2016-06-29 22:10:17 följande:
    Varför tycker du det är vidrigt?
Svar på tråden Halal-slakt