Halal-slakt
Är ni för eller emot det?
Är ni för eller emot det?
Helt klart emot!!! Allt som sker enligt religion ska inte accepteras. Jävla silkesvantar för all denna "hitta på kultur". All slakt ska vara av respekt och till djurets "bästa", om man nu kan säga det i sådana här omständigheter.
För eller emot, jag fattar inte riktigt frågan. Jag är emot djurplågeri, men äter tex svenskt kött. Och halalslaktat i Sverige ( eller Nya zeeland ) skiljer sig inte mot annat kött. Jag äter däremot inte dansk gris. Oavsett halal eller ej.
Som vegan är jag emot all form av onödig slakt. Men jag tycker självklart halal är en grad varmare i helvetet, men ingen jättestor skillnad. Om man nu förutsätter att det handlar om svenskt kött.
Halal är respektlöst mot djuret och visar utåt att djuret måste "renas", vilket medför en väldigt ful bild av djur. Jag skulle verkligen hata att bli slaktat, och ännu mer som om det var för religion.
Ja, jag är Anti-teist i övrigt och är inte för religion i allmänhet. Religionsfrihet är inget jag är för då det oftast bara leder till förtryck av andra. Se bara i USA där man har laglig rätt att neka homosexuella människor sina tjänster endast på grund av sin religion. Tro vad fan du vill hemma, men man har ingen rätt att ta ut det över andra på något sätt.
Undrar om de som är emot halal har valt bort fisk som föda?
Alltid roligt när en massa svenskar precis vet vad de pratar om...
För övrigt intressant att så många på detta forum jobbar extra som slaktare, hade jag aldrig kunnat föreställa mig.
För övrigt intressant att så många på detta forum jobbar extra som slaktare, hade jag aldrig kunnat föreställa mig.
Eller så är de inte så många, men det är de som engagerar sig i frågan. Precis som det är föräldrar som haft/har förstoppade barn som engagerar sig i frågor om förstoppade barn och personer som har katter som engagerar sig i frågor om katter.....
Självklart engagerar sig de flesta i mer än en forumdel. Du tänker baklänges.