• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • ohhello

Alltså hallå, vart är min ÄL?! Har testat med ÄL-stickor hela veckan och de var först totalt negativa, sen lite svagt i några dagar och idag nästan blankt. Trodde de skulle bli starkare? (Första gången jag använder dem så har ingen koll?)

Hade sex med mannen imorse och tänkte försöka få till det ikväll/imorgonbitti igen för sen åker jag bort över helgen. Vet att spermier kan vänta ett tag på ägget, men är ju lite nervös för att ägget ska släppa när jag är borta ändå. :/

Skulle enligt min mens-app haft ÄL igår, tempen visar ingen ÄL hittills & jag har ju tydligen noll koll.

BIM mellan 24/8-28/8 (är lite oregelbunden).

• Anonym (Lexi)

Bim idag, kan inte fatta det efter alla negativa test månad efter månad! Helt otroligt!

• Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-11 20:52:00 följande:

Då är de äl tider, igen...Försök nr 11 nu. Har gett upp idag. Försökt igår och idag men mannen kan inte komma. Först ska jag försöka övertala han till sex, sen när vi väl har de är de så jävla oskönt som de kan bli med tanke på jag är så okåt det går att bli. Visar de dock inte för mannen och brukar ställa upp och försöka få han i bättre stämning. Nu är jag trött på att va den som ska försöka ha sex hela tiden, be om att ha de. Och sen kommer han endå inte. Jag pallar inte mer. Nu ger jag upp. 11e försöket och nu lägger jag ner detta.. Krigat för detta i elva långa månader, övertalat mannen till sex varenda jävla månad och lekt intresserad även om jag är de motsatta och hans prestationsångest blir bara värre och värre. Inte ska jag behöva övertala han varenda jävla månad och göra allt i min väg för att vi ska ha sex och att han ska komma men inte fan blir jag gravid. Försöker hålla igång verkstaden men det går inte mer. Jag kan ha sex på beställning men tydligen inte han så nu skiter jag i detta för efter 11 månader är jag trött. Nu lägger jag ner. Lyckats pricka in äl varenda månad, ibland en gång och ibland flera gånger runt äl. Inget händer. Ni som lyckats bli gravida på första försöket eller efter några, va glada för de för efter 11 månaders kämpande är jag fortfarande inte gravid och nu är det ingen chans i världen för mannen kan inte komma. Så tack och adjö, följt med här på fl hela tiden och skrivit mycket men nu orkar jag inte läsa om fler som blir gravida på första försöket. Gräver bara ner mig i en grop och jag orkar inte besvikelsen månad för månad så nu lägger jag ner bebisbverkstaden. Återkommer om jag blir gravid någon gång i framtiden av en slump.

Har absolut samma situation som dig fast inte i 11 månader utan i över 26. Var på gränsen länge sedan och tillslut jag har börjat titta på donor sidan vilket han har upptäckt och blivit ledsen och nu knaprar han piller och jag kan ske råkar missa ÄL nu detta gången för vi kan ej ha sex oftare än 1 gång per 2 veckor för han har samma svårigheter som din. Vi har kört var 3-E dag under ÄL men detta blev för ofta för hans prestationsångest. Förstår dig väl med andra ord. Vi har varit ihop i 11 år och inte haft det problemet men nu börjar jag tom tänka mig skilsmässa och inseminering från donor då man har ej tid att leta annan partner. Annars är man nöjd på alla andra plan i livet. Svår dilemma. Jag tror att våra män blockerar sig själva då de inte riktigt vill ha mer barn egentligen fast vågar inte säga.
  • Prästkragen

[quote=76876023][quote-nick]Anonym (Lexi) skrev 2016-08-11 23:02:18 följande:[/quote-nick][/quote]

Åh, grattis!! Det förtjänar du verkligen efter allt jobbigt!

• Ememem
    Anonym (Lexi) skrev 2016-08-11 23:01:34 följande:

Bim idag, kan inte fatta det efter alla negativa test månad efter månad! Helt otroligt!

GRATTIS! Hur länge har ni försökt?
  • bebisdags
    bebisdags skrev 2016-08-11 21:08:56 följande:

Nä min vän testade dag 1 fick plus, dag 2-5 - och dag 6 +. Super konstigt tyckte hon och var jätte orolig (var CB test alla gånger) men de gick vägen så tappa inte allt hopp!:)

bebisdags skrev 2016-08-11 21:10:07 följande:

Jag har endast kört med CB ägglossningstest för jag tyckte de va lättare så hade ingen aning om det:)

Oj blev massa "??" :p
  • Anonym (Lexi)
    Prästkragen skrev 2016-08-11 23:09:51 följande:

[quote=76876023][quote-nick]Anonym (Lexi) skrev 2016-08-11 23:02:18 följande:[/quote-nick]

Åh, grattis!! Det förtjänar du verkligen efter allt jobbigt![/quote]

Tack! Känns helt ofattbart!
  • Anonym (Lexi)
    Ememem skrev 2016-08-11 23:13:43 följande:

GRATTIS! Hur länge har ni försökt?

Tack! Sen ett år tillbaka, fick ett ma förra hösten och ett sent missfall I vintras. Får hoppas det går vägen denna gången! !
  • SamsonS

Alltså, näee!!!

Jag förstår ingenting!

Bim imorgon ELLER nästa fredag. Har kört med äl tester hela månaden, fått stegring på cd 15,16 och 17 och sen på cd 22 och 23, dock inte positivt utan svagt (lite starkare än det understa testet typ) däremellan helt blanka test. Tog ett i morse, det översta på bilden. Har inte fått så starkt någonsin. Och nu ikväll tog jag ett till, det understa.

Tänkte imorse att det är säkert mensen som är på gång, iom att man kan få utslag på äl test vid mens, eller att min cykel strular denna gången (vilket den gör för det mesta) så äl är jättesen.
    Inte ett endaste spår av mens! Däremot massa äl flytningar och rejäl molvärk. Förstår inte alls hur min kropp fungerar just nu, vet varken när jag ska ha/om jag haft äl eller när jag ska ha bim. Någon mer som haft såhär struliga cykler?

Tycker ändå att jag har haft rätt så bra koll innan, även om jag haft långa och oregelbundna cykler, men detta är jättekonstigt... :/