• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Guffy78
    Petronelladahlberg skrev 2016-08-10 23:14:23 följande:

Testade negativt idag, dock på TOOOK för tidigt.

Är på ÄL+4 bara :'D

Några andra här med BIM runt 28-29 augusti?

Har sedan i lördags haft värk i korsryggen och ner över benen, någon som varit med om samma?

Om Du är på ÄL+4 då kan du inte ha Bim 28-29 aug. Lutealfasen brukar vara 12-16 dagar och är alltid konstant. Min är tex alltid exakt 2 veckor
  • Petronelladahlberg
    Guffy78 skrev 2016-08-11 11:04:04 följande:
    Om Du är på ÄL+4 då kan du inte ha Bim 28-29 aug. Lutealfasen brukar vara 12-16 dagar och är alltid konstant. Min är tex alltid exakt 2 veckor

OJ! räknat helt fel har BIM den 20/8 :'D

jag som är förvirrad XD

• Susanna000
    PM90 skrev 2016-08-11 05:57:09 följande:

Hej allihopa! Ny här och vad spännande det är at läsa hur det går för er och vad ni har för olika erfarenheter!

Jag håller på att bli galen av "vill-vetandet". Jag har BIM idag 11/8 och testade precis men fick negativt, inga tecken på att jag bör få min mens dock. Det är bara att vänta och se. Jag tycker följande saker skiljer sig:

*mensvärk - stickande, molande till och från i över en vecka (brukar annars ha det 1 dag innan)

* genomskinliga o vita flytningar i över en vecka (brukar annars ha brunfärgade flytningar ca 2 dagar innan)

* när jag nös häromdagen trodde jag att hela "tjejmagen" skulle slitas ut. Likadant vid ett tillfälle när jag snabbt satte mig på huk häromdagen.

Lite andra difusa symptom också, men som lika gärna kunnat bero på annat.

Är det någon annan som plussat vid nåt tillfälle som känner igen sig? Eller nån annan som har andra tankar kring det? Så skönt att få bolla bara :)

Håll tummarna för mig!

Hej! Jag är i precis samma sits som dig! Har enligt min app också BIM idag, men testade negativt imorse. Har också haft molvärk sedan ca 1 v, vilket har varit gravidsymtom hos mig förut (har två barn). Brukar annars också bara ha det strax före mens. Har också senaste dagarna ökad trötthet och lite yrsel/olustkänslor av och till, men det är ju mer ospecifikt som sagt. Har också haft sådana där hugg vid ett par tillfällen, vid nysningar just. Men just molvärken har varit väldigt påtaglig för mig. Det kan dock vara så att jag egentligen har BIM om några dagar, då mina cykler varierat tidigare mellan 31-35 dagar (är på 31 idag). Det är också första riktiga cykeln efter hormonspiral, så det kan ju också hända att kroppen beter sig underligt pga det kanske.. försöker ställa in mig på att mensen sannolikt kommer snart, men annars testar jag igen på måndag! Håller tummarna för oss båda!
  • bebisdags

Hej alla jag kunde inte hålla mig från att testa, räknade ut att BIM är ca 13-17 eftersom jag inte vet när ÄL var ( ÄL var sen och testerna visade olika) men kunde inte hålla mig från att testa idag, tog detta early-test och hade haft det i blåsan i 4h ( dock inte morgonurin). Men visst är det postivt va? Eller brukar dessa visa missvisande?
    Hoppas // ivrig och otålig brud;)

• Prästkragen
    Marängen skrev 2016-08-11 09:44:29 följande:

Minskade bara ljuset på denna :) är det någon som ser?

Grattis! Jag ser ett svagt streck på den nedre!
  • PM90
    Susanna000 skrev 2016-08-11 13:18:30 följande:

Hej! Jag är i precis samma sits som dig! Har enligt min app också BIM idag, men testade negativt imorse. Har också haft molvärk sedan ca 1 v, vilket har varit gravidsymtom hos mig förut (har två barn). Brukar annars också bara ha det strax före mens. Har också senaste dagarna ökad trötthet och lite yrsel/olustkänslor av och till, men det är ju mer ospecifikt som sagt. Har också haft sådana där hugg vid ett par tillfällen, vid nysningar just. Men just molvärken har varit väldigt påtaglig för mig. Det kan dock vara så att jag egentligen har BIM om några dagar, då mina cykler varierat tidigare mellan 31-35 dagar (är på 31 idag). Det är också första riktiga cykeln efter hormonspiral, så det kan ju också hända att kroppen beter sig underligt pga det kanske.. försöker ställa in mig på att mensen sannolikt kommer snart, men annars testar jag igen på måndag! Håller tummarna för oss båda!

Åh va jag hoppas vi båda plussar! :D kul att höra att det är symptom du känner igen sen tidigare, jag har inget att jämföra med. Jag tog också ut spiral nyss men dock en koppar så jag tror inte det är nåt som ska behövas återställas. Är på semester nu och på stranden efter vi badat satt jag och kände det som om oj nu kan det vara mensen, men efter att ha hållt noggrann koll på handduken vågade jag bestämma att nej bara ännu en flytning och mycket riktigt, helvit flytning när jag torkade mig. Inte alls likt mina menssymptom. Jag vill vara inställd på att mensen kommer men det känns som om det verkligen kan bli plus, får istället försöka att inte bli för besviken ifall det händer. Jag håller också tummarna för oss båda!!! :D

har du tänkt att testa varje morgon nu?

Jag måste erkänna att jag testat varje dag sen

BIM-9. Det gör jag inte om, om det inte blir av den här gången, usch va besviken man blir :P

Lyckosparkar till oss båda! Håll mig uppdaterad :D
  • Dina1

Hej igen alla.. som jag misstänkte, CB digitalt negativt idag, 3 dagar efter plus. Fortfarande ingen blödning. Är det någon som varit med om samma? Gravtest som blir negativa men ingen blödning än? Är det för tidigt med MA på BIM+3? Vill bara att det ska komma ut nu. Sist jag fick missfall var det en störtblödning med klumpar och mycket ont. Ska jobba i helgen och vill inte gärna få det på jobb. Hur långt tid kan det ta? Allt hcg är ju redan borta så varför stöter min kropp inte ut det? :(

• Guffy78
    Dina1 skrev 2016-08-11 17:13:55 följande:

Hej igen alla.. som jag misstänkte, CB digitalt negativt idag, 3 dagar efter plus. Fortfarande ingen blödning. Är det någon som varit med om samma? Gravtest som blir negativa men ingen blödning än? Är det för tidigt med MA på BIM+3? Vill bara att det ska komma ut nu. Sist jag fick missfall var det en störtblödning med klumpar och mycket ont. Ska jobba i helgen och vill inte gärna få det på jobb. Hur långt tid kan det ta? Allt hcg är ju redan borta så varför stöter min kropp inte ut det? :(

Starkare ! Ge det några dagar. Kan du börja tempa på morgon? Då ser du nu på 2-3 dagar om den går ner så vet du att blödning kommer. Sist nu började jag blöda på ÄL +20- Bim+6 med positiv sedan ÄL+8 och negativ test redan på ÄL+13 . Dock det behöver inte bli så mycket ont eller blödning. Jag hade värken ont och blödde i 2 dagar av dom bara 1 dag rikligt med bara 1 binda per dag.
  • Dina1
    Guffy78 skrev 2016-08-11 17:23:43 följande:

Starkare ! Ge det några dagar. Kan du börja tempa på morgon? Då ser du nu på 2-3 dagar om den går ner så vet du att blödning kommer. Sist nu började jag blöda på ÄL +20- Bim+6 med positiv sedan ÄL+8 och negativ test redan på ÄL+13 . Dock det behöver inte bli så mycket ont eller blödning. Jag hade värken ont och blödde i 2 dagar av dom bara 1 dag rikligt med bara 1 binda per dag.

Tack för svar.. jag tempar inte eftersom jag har endometrios vilket gör att jag får inflammation i kroppen vid varje mens och därmed kan få feber. Så jag vet inte alls vad min temp brukar ligga på.. hur länge tycker du jag ska vänta med att kontakta någon? Jag kan ju inte gå omkring med ett dött embryo hur länge som helst. .detta är så bisarrt.