• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Teresiat

Meeeen rosenblad :( :( Förstår att det känns pissigt! När vi hade försökt i 8 månader så bytte jag jobb och satte "sexförbud" här hemma under de fertila dagarna. Hann jobba i två månader innan sambon frågade om inte mensen var sen. Han hade visst mer koll än jag.. Då visade sig att ETT sex, vad jag trodde var efter ÄL blev en graviditet.. Oavsett så låter det klokt med försökspaus. Res, umgås med vänner, busa och lev livet! Ha sex för att det är skönt och inget annat under en tid.. Mest sannolikt kommer ni bli gravida oavsett lite länge fram! Kram.

• bebisdags
    Ememem skrev 2016-08-11 20:34:54 följande:
    Om det är ett äl-test så är det inte positivt. Ett äl test ät först positivt när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.
    Aha, Okidoki:)
  • bebisdags
    Dina1 skrev 2016-08-11 19:23:48 följande:
    Stort tack till er som svarar. Det betyder mycket. Vad menar du med din vän som fick plus? Fick hon minus först eller blödning bara? Att mitt gravtest var positivt för 3 dagar sedan och nu negativt ser jag inte som något anmat än missfall. .aldrig hört att det kan sjunka för att sedan öka igen. Tog både cb digital och predictor early idag (det var de 2 jag plusade med i måndags) och även teslagret och alla är negativa. Så mitt hcg är helt försvunnet. Ännu inte minsta lilla tecken på blödning på g.. så frustrerande.
    Nä min vän testade dag 1 fick plus, dag 2-5 - och dag 6 +. Super konstigt tyckte hon och var jätte orolig (var CB test alla gånger) men de gick vägen så tappa inte allt hopp!:)
  • bebisdags
    Ememem skrev 2016-08-11 20:34:54 följande:
    Om det är ett äl-test så är det inte positivt. Ett äl test ät först positivt när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.
    Jag har endast kört med CB ägglossningstest för jag tyckte de va lättare så hade ingen aning om det????
  • Ememem
    LaceyLoo skrev 2016-08-11 20:37:39 följande:

Jag är så fundersam.. Jag tempar och använder NC, skulle haft äl i måndags.. Men ingen temphöjning. Tog ältest som var positivt mån och tis, neg ons och Tors. Men idag torsdag har tempen fortfarande inte gått upp alls.. Fattar ingenting! Kroppen har aldrig strulat förut.. Är på cd20 idag.. Nån som också haft såhär?

Jag hade så denna månad, brukar ha äl på cd 20, testerna stegrade men helt positivt uteblev och likaså tempökningen. Jag har sen haft en hel vecka med fertila flytningar och sen plötsligt fick jag positivt i förrigår, hade äl igår på cd 26 och tempökning imorse.

Det kan vara så att kroppen försökt släppa ett ägg som vanligt men misslyckats, är sen tydligen inte ovanligt att den då gör ett nytt försök ungefär en vecka senare.

Men om du fick positivt test i tisdags så kan det även indikera äl idag så du kan få en tempökning imorgon. Har du fått en dipp under dessa dagar?
  • Dina1
    Rosenblad skrev 2016-08-11 20:52:00 följande:

Då är de äl tider, igen...Försök nr 11 nu. Har gett upp idag. Försökt igår och idag men mannen kan inte komma. Först ska jag försöka övertala han till sex, sen när vi väl har de är de så jävla oskönt som de kan bli med tanke på jag är så okåt det går att bli. Visar de dock inte för mannen och brukar ställa upp och försöka få han i bättre stämning. Nu är jag trött på att va den som ska försöka ha sex hela tiden, be om att ha de. Och sen kommer han endå inte. Jag pallar inte mer. Nu ger jag upp. 11e försöket och nu lägger jag ner detta.. Krigat för detta i elva långa månader, övertalat mannen till sex varenda jävla månad och lekt intresserad även om jag är de motsatta och hans prestationsångest blir bara värre och värre. Inte ska jag behöva övertala han varenda jävla månad och göra allt i min väg för att vi ska ha sex och att han ska komma men inte fan blir jag gravid. Försöker hålla igång verkstaden men det går inte mer. Jag kan ha sex på beställning men tydligen inte han så nu skiter jag i detta för efter 11 månader är jag trött. Nu lägger jag ner. Lyckats pricka in äl varenda månad, ibland en gång och ibland flera gånger runt äl. Inget händer. Ni som lyckats bli gravida på första försöket eller efter några, va glada för de för efter 11 månaders kämpande är jag fortfarande inte gravid och nu är det ingen chans i världen för mannen kan inte komma. Så tack och adjö, följt med här på fl hela tiden och skrivit mycket men nu orkar jag inte läsa om fler som blir gravida på första försöket. Gräver bara ner mig i en grop och jag orkar inte besvikelsen månad för månad så nu lägger jag ner bebisbverkstaden. Återkommer om jag blir gravid någon gång i framtiden av en slump.

Jag förstår dig verkligen. Jag har precis samma ilska och frustration. Jag är "en sån" som blir gravid på första gången men får också MF lika fort. Inte mycket roligare det..:/ 1a försöket fick jag vara gravid i 2 veckor. Andra direkt efter MF blev plus dagen innan BIM sen kom "mensen" och test neg (vet inte om detta ens kan räknas som mf så tidigt så "räknar aldrig med" denna). Tog mig 2,5 år att våga försöka igen. Denna gång hann jag precis få plus på BIM innan det blev negativt igen och sitter nu och väntar på MF. . Och nu känner jag som du. Det räcker nu. Uppenbarligen är detta inte för mig. Stort cred till alla som orkar fortsätta. De säger ju att det blir svårare när man stressar upp sig, så jag tror och hoppas ditt plus kommer så fort du slutar försöka. Även om det känns skit nu. Håller mina tummar.
  • copycat

Hej på er!
    Har en fundering. Fick positivt ÄL-test igår. Teststrecket var GALET mycket starkare än kontrollstrecket. Vi hade sex igårkväll. So far so good. Idag tig jag ety till test, fortfarande positivt! Idag var det svagare än igår, i den mening att det var lika starkt som kontrollstrecket, till skillnad från igår. Oavsett räknas det ju som positivt. Vad betyder det? Brukar alltid bara ha positivt en dag. Gissar att ägget inte släppt än? Och att vi borde ligga idag med? Ikväll är dock sambon borta så det kommer inte bli, vilket känns lite frustrerande eftersom jag tänkte att vi tajmat himla bra. När man får positivt två dagar, och det sägs att ägget släpps 24-48h efter positivt, är det då från första eller andra dagen?! Är det låt säga 48h från IDAG kanske gårdagens mys inte har lika stor chans....ååhh dessa funderingar :/

• Ememem
    copycat skrev 2016-08-11 22:05:34 följande:

Hej på er!

Har en fundering. Fick positivt ÄL-test igår. Teststrecket var GALET mycket starkare än kontrollstrecket. Vi hade sex igårkväll. So far so good. Idag tig jag ety till test, fortfarande positivt! Idag var det svagare än igår, i den mening att det var lika starkt som kontrollstrecket, till skillnad från igår. Oavsett räknas det ju som positivt. Vad betyder det? Brukar alltid bara ha positivt en dag. Gissar att ägget inte släppt än? Och att vi borde ligga idag med? Ikväll är dock sambon borta så det kommer inte bli, vilket känns lite frustrerande eftersom jag tänkte att vi tajmat himla bra. När man får positivt två dagar, och det sägs att ägget släpps 24-48h efter positivt, är det då från första eller andra dagen?! Är det låt säga 48h från IDAG kanske gårdagens mys inte har lika stor chans....ååhh dessa funderingar :/

Det är 24-48 timmar från första positiva! Jag får alltid positivt i två dagar och ägget släpper alltid på andra dagen. Jag tempar så får det bekräftat genom det.
  • copycat
    Ememem skrev 2016-08-11 22:18:28 följande:
    Det är 24-48 timmar från första positiva! Jag får alltid positivt i två dagar och ägget släpper alltid på andra dagen. Jag tempar så får det bekräftat genom det.
    Åh toppen, tack för svar :)
  • sigge1235

Mitt inlägg försvann visst.

Hur skulle ni tolka detta nytagna resultat ihop med lätt brun blödning i fem dagar?