• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • bebisdags
    Dina1 skrev 2016-08-11 18:16:19 följande:
    Tack för svar.. jag tempar inte eftersom jag har endometrios vilket gör att jag får inflammation i kroppen vid varje mens och därmed kan få feber. Så jag vet inte alls vad min temp brukar ligga på.. hur länge tycker du jag ska vänta med att kontakta någon? Jag kan ju inte gå omkring med ett dött embryo hur länge som helst. .detta är så bisarrt.
    Hej! För mig tog det ca 3-4 dagar innan min blödning kom och detta var efter att det blivit svagare/ negativt på vissa. Sen vet jag än vän som fick + de 4 följande dagar - sedan super starkt +, och idag har hon en fin grabb på 8 månader:)
  • Dina1
    bebisdags skrev 2016-08-11 18:32:21 följande:

Hej! För mig tog det ca 3-4 dagar innan min blödning kom och detta var efter att det blivit svagare/ negativt på vissa. Sen vet jag än vän som fick + de 4 följande dagar - sedan super starkt +, och idag har hon en fin grabb på 8 månader:)

Stort tack till er som svarar. Det betyder mycket. Vad menar du med din vän som fick plus? Fick hon minus först eller blödning bara? Att mitt gravtest var positivt för 3 dagar sedan och nu negativt ser jag inte som något anmat än missfall. .aldrig hört att det kan sjunka för att sedan öka igen. Tog både cb digital och predictor early idag (det var de 2 jag plusade med i måndags) och även teslagret och alla är negativa. Så mitt hcg är helt försvunnet. Ännu inte minsta lilla tecken på blödning på g.. så frustrerande.
  • Ememem
    bebisdags skrev 2016-08-11 13:27:06 följande:

Oj dum tjej som tog fel :( Är ett ÄL-test så hmm.. Konstigt att de visar postivt:p

Om det är ett äl-test så är det inte positivt. Ett äl test ät först positivt när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.
  • LaceyLoo

Jag är så fundersam.. Jag tempar och använder NC, skulle haft äl i måndags.. Men ingen temphöjning. Tog ältest som var positivt mån och tis, neg ons och Tors. Men idag torsdag har tempen fortfarande inte gått upp alls.. Fattar ingenting! Kroppen har aldrig strulat förut.. Är på cd20 idag.. Nån som också haft såhär?

• lisohl
    Dina1 skrev 2016-08-11 17:13:55 följande:

Hej igen alla.. som jag misstänkte, CB digitalt negativt idag, 3 dagar efter plus. Fortfarande ingen blödning. Är det någon som varit med om samma? Gravtest som blir negativa men ingen blödning än? Är det för tidigt med MA på BIM+3? Vill bara att det ska komma ut nu. Sist jag fick missfall var det en störtblödning med klumpar och mycket ont. Ska jobba i helgen och vill inte gärna få det på jobb. Hur långt tid kan det ta? Allt hcg är ju redan borta så varför stöter min kropp inte ut det? :(

Åh vad tråkigt att höra. Om jag var du skulle jag nog höra av mig till sjukvården imorgon, bara för att få prata med nån. Det behöver ju inte vara nåt allvarligt för att du inte fått en blödning. Du kanske får komma in på koll för att slippa gå och vara orolig.
  • Susanna000
    PM90 skrev 2016-08-11 16:56:07 följande:

Åh va jag hoppas vi båda plussar! :D kul att höra att det är symptom du känner igen sen tidigare, jag har inget att jämföra med. Jag tog också ut spiral nyss men dock en koppar så jag tror inte det är nåt som ska behövas återställas. Är på semester nu och på stranden efter vi badat satt jag och kände det som om oj nu kan det vara mensen, men efter att ha hållt noggrann koll på handduken vågade jag bestämma att nej bara ännu en flytning och mycket riktigt, helvit flytning när jag torkade mig. Inte alls likt mina menssymptom. Jag vill vara inställd på att mensen kommer men det känns som om det verkligen kan bli plus, får istället försöka att inte bli för besviken ifall det händer. Jag håller också tummarna för oss båda!!! :D

har du tänkt att testa varje morgon nu?

Jag måste erkänna att jag testat varje dag sen

BIM-9. Det gör jag inte om, om det inte blir av den här gången, usch va besviken man blir :P

Lyckosparkar till oss båda! Håll mig uppdaterad :D

Så spännande! Det låter ju lovande med symtomen som skiljer sig så mycket mot innan mens.. hoppas verkligen det blir plus snart! :) Ja det är verkligen svårt att låta bli att testa när man så gärna vill veta! Jag testade någon gång förra veckan (mån/tis) också för jag hade mycket symtom då med så jag fick för mig att jag kanske blivit gravid tidigare (typ just i samband med spiraluttaget) men det var nog ÄL jag kände av så pass mycket då. Sen testade jag i måndags också. Så inte såå många test men blir nästan lite rädd för att testa då man ju inte vill bli besviken... så därför har jag nu tänkt försöka hålla ut till på måndag, för då borde jag ha haft BIM även om cykeln varit lång. Men förstår om du tänkt testa varje dag! Lycka till!!
  • Fkvi

Blir nog inget plus denna gång heller, fyra dagar kvar till BIM och inga symptom i sikte (inbillar mig ömma bröst och molvärk men kroppen lurade mig förra gången så är samma nu..), hoppar över till sep-tråden <3 grattis till alla som fått ett plus iallafall!

• Rosenblad

Då är de äl tider, igen...Försök nr 11 nu. Har gett upp idag. Försökt igår och idag men mannen kan inte komma. Först ska jag försöka övertala han till sex, sen när vi väl har de är de så jävla oskönt som de kan bli med tanke på jag är så okåt det går att bli. Visar de dock inte för mannen och brukar ställa upp och försöka få han i bättre stämning. Nu är jag trött på att va den som ska försöka ha sex hela tiden, be om att ha de. Och sen kommer han endå inte. Jag pallar inte mer. Nu ger jag upp. 11e försöket och nu lägger jag ner detta.. Krigat för detta i elva långa månader, övertalat mannen till sex varenda jävla månad och lekt intresserad även om jag är de motsatta och hans prestationsångest blir bara värre och värre. Inte ska jag behöva övertala han varenda jävla månad och göra allt i min väg för att vi ska ha sex och att han ska komma men inte fan blir jag gravid. Försöker hålla igång verkstaden men det går inte mer. Jag kan ha sex på beställning men tydligen inte han så nu skiter jag i detta för efter 11 månader är jag trött. Nu lägger jag ner. Lyckats pricka in äl varenda månad, ibland en gång och ibland flera gånger runt äl. Inget händer. Ni som lyckats bli gravida på första försöket eller efter några, va glada för de för efter 11 månaders kämpande är jag fortfarande inte gravid och nu är det ingen chans i världen för mannen kan inte komma. Så tack och adjö, följt med här på fl hela tiden och skrivit mycket men nu orkar jag inte läsa om fler som blir gravida på första försöket. Gräver bara ner mig i en grop och jag orkar inte besvikelsen månad för månad så nu lägger jag ner bebisbverkstaden. Återkommer om jag blir gravid någon gång i framtiden av en slump.

• Julm
    Dina1 skrev 2016-08-11 18:16:19 följande:

Tack för svar.. jag tempar inte eftersom jag har endometrios vilket gör att jag får inflammation i kroppen vid varje mens och därmed kan få feber. Så jag vet inte alls vad min temp brukar ligga på.. hur länge tycker du jag ska vänta med att kontakta någon? Jag kan ju inte gå omkring med ett dött embryo hur länge som helst. .detta är så bisarrt.

Jag misstänker att jag fick mf eller vad man nu ska kalla det för nu sist. Hade molvärk i mage och rygg hela veckan innan mens. Jag kände att det var något konstigt. Dagen innan mens fick jag kraftig diarre och kramper i magen som gjorde att jag fick ligga dubbelvikt och grina. Mensdagen fick jag lite brunt, och sen kom det som en vanlig mens utan några mensvärkar alls. Jag tog inget gravtest varken under innan eller efter, men det är vad jag misstänker då jag mådde fruktansvärt. Jag hoppas du mår ok! <3