• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • kvinna29årskåne

Testade idag på bim -2. Antingen inbillade jag mig att där var ett svagt pluss eller så var det bara,inbillning. Ska testa,mig på fredag igen och se vad som händer

• Väntar på magen
    kvinna29årskåne skrev 2016-08-16 09:48:34 följande:

Testade idag på bim -2. Antingen inbillade jag mig att där var ett svagt pluss eller så var det bara,inbillning. Ska testa,mig på fredag igen och se vad som händer

Spännande! ???? Jag ska också testa mig igen mot helgen. ????
  • Lillstrumpa84

BIM på måndag på födelsedagen ???? Men gäster hemma så väntar nog, om jag kan. Kan ju bli världens bästa födelsedagspresent om inte annat, sambon vill vara med dock och ska man ta morgonurin blir det svårt när han ska iväg 4 på morgonen ????

• Ememem
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-16 11:53:54 följande:

BIM på måndag på födelsedagen ???? Men gäster hemma så väntar nog, om jag kan. Kan ju bli världens bästa födelsedagspresent om inte annat, sambon vill vara med dock och ska man ta morgonurin blir det svårt när han ska iväg 4 på morgonen ????

Man ska ta efter längsta sovpasset, vilket ju i regel är morgonurin men om du hunnit sova några timmar innan fyra så är det nog lugnt. Från BIM ska man dessutom kunna testa närsom på dagen.
  • Lillstrumpa84
    Ememem skrev 2016-08-16 11:57:45 följande:
    Man ska ta efter längsta sovpasset, vilket ju i regel är morgonurin men om du hunnit sova några timmar innan fyra så är det nog lugnt. Från BIM ska man dessutom kunna testa närsom på dagen.
    Tack! Då testar vi kanske på kvällen istället. Men man vill ju vänta in BIM lite känner jag. Allt för att ha en större chans till ett +
  • lisohl

Bim idag och ingen mens i sikte. Vågar inte hoppas för mycket då mensen kom på bim +2 förra månaden. Tänker testa på fredagmorgon om mensen inte kommit (möjligtvis torsdag ;))

• Sally8585

Jag har värk, precis så som när mensen ska komma. Men ingen mens ännu !! Hoppas den ej kommer! Men vi hade sex 2 dagar innan äl. Sen inget mer runt äl. Så förmodligen är chansen minimal :/

Väntar på magen skrev 2016-08-15 22:10:30 följande:

Precis samma här!! Borde få min mens torsdag-söndag och testade negativt idag. (Det vad dock inte på morgonurin)

Vi får testa igen om några dagar. Alla symtom är kvar för mig. Hur känner du?

• Lillstrumpa84
    lisohl skrev 2016-08-16 13:25:04 följande:

Bim idag och ingen mens i sikte. Vågar inte hoppas för mycket då mensen kom på bim +2 förra månaden. Tänker testa på fredagmorgon om mensen inte kommit (möjligtvis torsdag ;))

Spännande. Håller tummarna!