• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Väntar på magen
    Sally8585 skrev 2016-08-16 13:36:33 följande:

Jag har värk, precis så som när mensen ska komma. Men ingen mens ännu !! Hoppas den ej kommer! Men vi hade sex 2 dagar innan äl. Sen inget mer runt äl. Så förmodligen är chansen minimal :/

Håller tummarna för att den håller sig borta. ???? Då sitter vi i exakt samma sits. Hade också sex en gång två dagar innan ÄL.

Chansen finns alltid där även om den är minimal ????????
  • Sally8585

Kraftig molvärk. Kissar mycket och ofta. BiM imorgon ???? Hihi. Mensen kommer nog.. Men lite spänd blir man ändå ;)

• FrökenE1985
    BIM imorgon om jag ska gå på att jag har en lutealfas på 12 dagar som jag haft tidigare. Som jag förstått det är den mer eller mindre konstant och ändrar sig sällan. Testat negativt hittills, så avvaktar med nytt test till fredag tror jag, om inte mensen kommer förstås. 

Har haft ont i huvudet två dagar i rad och känner mig lite förkyld. Vet vänner som haft det så när de plussat, men jag tror inte jag har den turen att det tagit sig tyvärr. Återstår att se om fröken röd dyker upp helt enkelt.
  • Anonym (Vega)
    FrökenE1985 skrev 2016-08-16 15:28:35 följande:
    BIM imorgon om jag ska gå på att jag har en lutealfas på 12 dagar som jag haft tidigare. Som jag förstått det är den mer eller mindre konstant och ändrar sig sällan. Testat negativt hittills, så avvaktar med nytt test till fredag tror jag, om inte mensen kommer förstås. 

Har haft ont i huvudet två dagar i rad och känner mig lite förkyld. Vet vänner som haft det så när de plussat, men jag tror inte jag har den turen att det tagit sig tyvärr. Återstår att se om fröken röd dyker upp helt enkelt.
    Jag tänker försööööööka hålla mig till den 25/8 med att testa (BIM är 23/8) men vi får se om jag lyckas. Det är ett speciell dag så det vore grymt om det kunde bli ett plus där på morgonen
    Men blir det inget plus nu i augusti så kommer jag förmodligen veta det redan 22-23/8 nånstans eftersom kroppen brukar vara mer eller mindre som en klocka.....

• FrökenE1985
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-16 16:51:29 följande:

Jag tänker försööööööka hålla mig till den 25/8 med att testa (BIM är 23/8) men vi får se om jag lyckas. Det är ett speciell dag så det vore grymt om det kunde bli ett plus där på morgonen

Men blir det inget plus nu i augusti så kommer jag förmodligen veta det redan 22-23/8 nånstans eftersom kroppen brukar vara mer eller mindre som en klocka.....

Jag har lite oregelbunden. Men denna månad blev ÄL bekräftat både med ÄL-stickor och temp.

Håller tummarna för att du får en mega-speciell dag den 25!
  • Sally8585

Tror min mens kommer komma. Känner mig "tung" i underlivet. Så den är säkerligen på g :(

• GrönaDruvan

Gu vad man känner efter...5 dagar efter äl..känner inget speciellt men ändå massor....
    Vet ju att allt man känner likväl kan vara vad som helst, ändå funderar man.
    Har nog haft alla gravsymptom som finns under de här 15 månaderna av försök, så tror inte riktigt på det här med symptom. Det är så likt pms och olika från månad till månad!

• Cecilah

Första försöket sen jag och min man tyckte att det var dags med vår första bebis. Jag är bara 21 år och vad jag vet så har min mamma haft väldigt lätt för att bli gravid.

Jag hoppas på ett plus denna månaden men jag är inte så säker på att det kommer ta sig första gången då jag hade bebislängtan i februari månad också och övertalade min man att vi skulle ha en bebis och vi försökte hela februari. Efter att jag inte blev gravid den månaden så kände vi att vi kan vänta lite till ändå eftersom vi var mitt i en flytt.

Så nu är det dags igen för bebisverkstad!

Äl borde varit runt 11-12e och bim är 27e augusti. Hade mycket stickningar i vänstra äggstocken sen ägglossning(mest 11e) så det var ju bra att jag kände den så tydligt. Förra månaden hade jag exakt samma stickningar vid äl men på höger sida. Så är ganska säker på att det var ägglossning. Båda gångerna var 15 dagar innan bim.

Nu sitter jag såklart här på bim-11 och känner efter massa symptom. Har i några dagar haft stickningar från och till runt hela livmodern men mest på vänstra sidan. Inatt äl+5 vaknade jag av en enorm stickning som fortsatte i några sekunder. Jag vill hoppas på att jag har turen att vara gravid men jag vet att man kan lätt inbilla sig.

Är det någon här som under sina graviditeter har känt stickningar så långt efter äl?

• Anonym (Hoppas på en nummer trea.)

Jag plussade i morse!

• Väntar på magen
    Anonym (Hoppas på en nummer trea.) skrev 2016-08-16 18:18:11 följande:

Jag plussade i morse!

Grattis... Testade du 1 eller flera ggr innan plusset?