• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Ememem
    Anonym (Hoppas på en nummer trea.) skrev 2016-08-16 18:18:11 följande:

Jag plussade i morse!

Grattis!
  • misslina
    emlo86 skrev 2016-08-16 19:40:20 följande:

Bim-4 .

Vad tror ni?

Jag skulle våga på mig ett försiktigt grattis ;)

Ser strecket! Hoppas det fortsätter att öka ;)
  • Syllin

Jätte spännande för er med BIM nu i dagarna, håller tummarna för er.

Jag kan berätta för er som känner er "mensiga" att jag var helt 100 på att mensen skulle komma denna månaden. Finnig, svullen och mensvärk, därför tog jag inget gravtest först på BIM+3(i lördags) och oj så fel jag hade. Det var ingen mens i sikte här inte, utan en liten knodd som växer och gror <3

Så det finns mycket hopp för er som tror mensen kommer

Och imorgon går jag in i vecka 6... Fantastiskt!

• ensamärstark

Ty

GrönaDruvan skrev 2016-08-16 18:09:22 följande:

Gu vad man känner efter...5 dagar efter äl..känner inget speciellt men ändå massor....

Vet ju att allt man känner likväl kan vara vad som helst, ändå funderar man.

Har nog haft alla gravsymptom som finns under de här 15 månaderna av försök, så tror inte riktigt på det här med symptom. Det är så likt pms och olika från månad till månad!

Tyvärr gör man ju det, o det gör ju att tiden går ännu mer långsamt!

Jag är på ÄL +6 idag. Har BIM nästa onsdag :) men tyvärr har jag redan börjat få svidande större och ömmande bröst. Vilket jag får varje cykel så känslansäger att även detta försök gick i stöpet :/
  • livias

Bim imorgon och känner fortfarande ingenting. Haft lite lite molvärk vissa kvällar. I söndags var den mer kraftig i någon timme men inga finnar, inga ömma bröst, ingen huvudvärk eller några andra typiska (för mig) mens känningar. Men lite just därför jag tror att mensen kommer imorgon! Känns som att man hade haft mer symptom om man hade fått ett plus?

• mosterJenny
    Syllin skrev 2016-08-16 20:18:11 följande:

Jätte spännande för er med BIM nu i dagarna, håller tummarna för er.

Jag kan berätta för er som känner er "mensiga" att jag var helt 100 på att mensen skulle komma denna månaden. Finnig, svullen och mensvärk, därför tog jag inget gravtest först på BIM+3(i lördags) och oj så fel jag hade. Det var ingen mens i sikte här inte, utan en liten knodd som växer och gror <3

Så det finns mycket hopp för er som tror mensen kommer

Och imorgon går jag in i vecka 6... Fantastiskt!

Vad roligt, stort grattis! Hur länge har ni försökt? Hade du några symptom som du kan förknippa med din graviditet såhär efter ditt plus?
  • emlo86

Kunde inte hålla mig borta från ett digital oxå! O visst ska vi tre bli fler! ????

• Syllin
    mosterJenny skrev 2016-08-16 20:58:21 följande:

Vad roligt, stort grattis! Hur länge har ni försökt? Hade du några symptom som du kan förknippa med din graviditet såhär efter ditt plus?

Det gick på första försöket. Tog ur spiralen 3 veckor innan plusset.

Mycket mensvärk och stickningar. Sedan har jag under ett par tillfällen blivit fruktansvärd illamående och undrat om jag ätit något dåligt. Men annars inget.

Med första barnet var mitt första tecken att brösten blev som meloner redan några dagar efter ÄL, så trodde det skulle vara samma nu. Men tuttarna är fortfarande små och mjuka haha.