• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • mosterJenny
    Cecilah skrev 2016-08-16 23:24:17 följande:

Åh då verkar det vara något på G! vad hade du för symptom efter äl? :)

Ja vi hoppas det!

Hittills har jag märkt av detta: nytt luktsinne, magen är uppblåst och gasig om vartannat, molande mensvärk flera nätter i rad några dagar innan BIM, tempen fortfarande hög, vita mjölkiga tunna flytningar... Men jag vet aldrig, man kanske inbillar sig vissa saker också!
  • Lillstrumpa84
    Cecilah skrev 2016-08-17 09:30:43 följande:
    Jag har bim 27/8. Det är sjukt så långsamt det går! Man somnar in till bebistankar och vaknar till bebistankar. Har du haft några symptom än?
    Jag har jätte ömma bröst, brukar jag inte ha, gasig i magen men behöver inte vara symptom då jag har en nötig mage pga laktos annars också. Själv?
  • Julm
    mosterJenny skrev 2016-08-17 09:54:36 följande:

Ja vi hoppas det!

Hittills har jag märkt av detta: nytt luktsinne, magen är uppblåst och gasig om vartannat, molande mensvärk flera nätter i rad några dagar innan BIM, tempen fortfarande hög, vita mjölkiga tunna flytningar... Men jag vet aldrig, man kanske inbillar sig vissa saker också!

Låter precis som jag. Återstår att se! :)
  • Cecilah
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-17 11:03:56 följande:

Jag har jätte ömma bröst, brukar jag inte ha, gasig i magen men behöver inte vara symptom då jag har en nötig mage pga laktos annars också. Själv?

Jag har haft stickningar från äl fram tills nu. Natten till tisdag fick jag ett rejält hugg på vänstra sidan av livmodern (fick även ägglossning från vänster äggstocke). Är på äl+6 idag. Är också väldigt gasig och har uppsvälld mage och lite ömma bröstvårtor. Känner mig även lite yr då och då men det kan vara för jag slutat med kaffe.. återstår att se helt enkelt. Ska nog vänta in mens och inte börja ta test innan bim. Lätt att man blir helt galen om det visar negativt!
  • Lillstrumpa84
    Cecilah skrev 2016-08-17 11:21:51 följande:
    Jag har haft stickningar från äl fram tills nu. Natten till tisdag fick jag ett rejält hugg på vänstra sidan av livmodern (fick även ägglossning från vänster äggstocke). Är på äl+6 idag. Är också väldigt gasig och har uppsvälld mage och lite ömma bröstvårtor. Känner mig även lite yr då och då men det kan vara för jag slutat med kaffe.. återstår att se helt enkelt. Ska nog vänta in mens och inte börja ta test innan bim. Lätt att man blir helt galen om det visar negativt!
    Känner likadant men jag har födelsedag på självaste BIM. Men kanske ska vänta också.
  • Sally8585

Mina symptom är :

Huvudvärk (har aldrig annars huvudvärk)

Molvärk

Mår lite lätt illa på kvällen/eller efter ätit

Men törs inte ta något på allvar. Ska testa imorgon bitti igen och då med ett annat märke på test. CB är nog inget bra test för oss låghormonare...

• Periksson90

Har sedan ägglossning (10-11/8) haft molande värk i äggstock och livmoder. Var så förra månaden också från äl till mens, så tänkte inte så mkt mer på det tills det igår kväll vid tolv tiden högg till/sved/brände i livmodern i ca 30 min. Detta borde vara på 6-7 dpo. Får se om de är något positivt! :)

• Periksson90
    Periksson90 skrev 2016-08-17 14:47:08 följande:

Har sedan ägglossning (10-11/8) haft molande värk i äggstock och livmoder. Var så förra månaden också från äl till mens, så tänkte inte så mkt mer på det tills det igår kväll vid tolv tiden högg till/sved/brände i livmodern i ca 30 min. Detta borde vara på 6-7 dpo. Får se om de är något positivt! :)

5-6 dpo ska de vara
  • FrökenE1985
    Sally8585 skrev 2016-08-17 11:27:16 följande:

Mina symptom är :

Huvudvärk (har aldrig annars huvudvärk)

Molvärk

Mår lite lätt illa på kvällen/eller efter ätit

Men törs inte ta något på allvar. Ska testa imorgon bitti igen och då med ett annat märke på test. CB är nog inget bra test för oss låghormonare...

Låter precis som för mig.

Jag trodde jag hade BIM idag, men efter att ha kollat i appen så har jag nog fått en längre lutealfas än jag hade innan jag åt cerazette. Så har troligtvis BIM på lördag eller söndag.

Håller tummarna att det tagit sig för oss!
  • copycat

Fick hem mitt predictor early idag. Det står att man kan testa 6 dagar innan sin förväntade mens. För mig är det idag. Tänkte kanske våga testa imorgonbitti. Men eftersom jag har så kort lutealfas (11dagar) så är jag ju bara på ÄL+7 imorgon. Tror ni det visar SÅ tidigt eller är deras test "mer" giltigt om man har typ 14dagars lutealfas? Förstår ni hur jag menar?