• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • StinaLisa

Man känner efter så mycket !! Ja är inte säker på min ägglossning men låg när jag enligt en app hade ägglossning och innan / efter. Samt kom en droppe kiss men var nog fertil flytning. Tyckte några dagar senare jag hade ont i magen och mådde illa. Gick över efter två tre dagar så ja. Jag var oerhört skengravid hahaha. Ska ha mens nu på lördag så testade mig imorse onsdag och fett negativt jaja. Vet att det är för tidigt men jag tror jag får mens fredag/söndag. Helt 110%. För att slippa bli ledsen ställer jag in mig på tjejvecka men hur mycket jag än tänker så kommer jah bli ledsen. Vill så gärna ha en knodd i magen !!!!!!!!

• Rosenblad

Så nu är det väntan på BIM igen, 11e månaden av väntan. Har BIM 25/26/27e någonting. Min äl var på dag 18/19 så tror BIM är 27e men samtidigt hade jag 26 dagar förra månaden medans tidigare 28-30 dagar. Misstänker missfall förra månaden så hoppas på att det tagit sig nu eftersom jag läst att folk blivit gravida snabbt efter missfall. Återstår att se. Inga symptom kan lura mig nu, kommer inte tro något förens jag ser två streck på stickan. Är vell fan min tur snart hoppas jag..Är då jävla trött på denna bebisbverkstad. Har nästan gett upp. Vill så gärna bli gravid men när mensen kommer varje månad känns det som jag vill sova bort hela tiden till nästa BIM så jag kan få en ny chans direkt. Snart ett års väntan och de tar på förhållandet och på psyket. Väntar på tid för utredning, hoppas vi kan få hjälp detta året..Tror bara min ena äggstock släpper ifrån sig ägg då jag aldrig haft någon känsel i vänstra. Varje månad är det högersidan som ömmar. Önskar det vore så enkelt att trycka på en knapp så poff så va man gravid!

• ensamärstark
    copycat skrev 2016-08-17 18:12:41 följande:

Fick hem mitt predictor early idag. Det står att man kan testa 6 dagar innan sin förväntade mens. För mig är det idag. Tänkte kanske våga testa imorgonbitti. Men eftersom jag har så kort lutealfas (11dagar) så är jag ju bara på ÄL+7 imorgon. Tror ni det visar SÅ tidigt eller är deras test "mer" giltigt om man har typ 14dagars lutealfas? Förstår ni hur jag menar?

Jag skulle nog hellre vänta till ÄL+9-10 om jag var du för att vara lite mer säker! Men jag vet oxå hur svårt det är att sitta på test och vänta ;)
  • Ememem

Fick hem mitt predictor early idag. Det står att man kan testa 6 dagar innan sin förväntade mens. För mig är det idag. Tänkte kanske våga testa imorgonbitti. Men eftersom jag har så kort lutealfas (11dagar) så är jag ju bara på ÄL+7 imorgon. Tror ni det visar SÅ tidigt eller är deras test "mer" giltigt om man har typ 14dagars lutealfas? Förstår ni hur jag menar?

Jag ska använda mitt imorgon på äl+8, vet inte om det var till sig jag sa det förut men PE är från BIM-5, de verkar räkna annorlunda :)
  • Ememem

Jag tror de utgår från en 14 dagar lutealfas. Ägget måste ju hinna fästa innan man kan få positivt vilket oftast tar 7-10 dagar.
  • copycat
    Ememem skrev 2016-08-17 19:14:03 följande:
    Jag tror de utgår från en 14 dagar lutealfas. Ägget måste ju hinna fästa innan man kan få positivt vilket oftast tar 7-10 dagar.
    Ja det är ju just det där med kort lutealfas som gör att det känns som att det inte stämmer just för mig, att kunna testa så många dagar innan förväntad mens. Gaah vill ju bara testa... :)
  • Smlan

Bara för att jag inte hade någon bra känsla den här månaden så har jag fått symptom som jag inte har haft tidigare. Är ju bara på ÄL+5 och har haft molvärk i 3 dagar. Ägget har ju inte ens fäst. Blir tokig! Bara 9 dagar till BIM då...

• copycat
    Ememem skrev 2016-08-17 19:14:03 följande:
    Spännande att du testar imorgon, du får hojta sen!:)
  • copycat
    ensamärstark skrev 2016-08-17 19:00:26 följande:
    Jag skulle nog hellre vänta till ÄL+9-10 om jag var du för att vara lite mer säker! Men jag vet oxå hur svårt det är att sitta på test och vänta ;)
    Haha ja jag skulle också gärna vänta:D vore så skönt om man var en sån som kunde behålla lugnet men det kliar ju såååå i fingrarna!:D
  • FrökenE1985

Tyckte kaffet smakade väääldigt starkt imorse. Men tappade räkningen på antalet skopor jag tog med måttet så tyckte inte det var så konstigt. När min karl kom hem så gjorde han kaffe och det smakade precis lika starkt, trots att han inte tappade räkningen, och han tyckte det smakade som vanligt.

Mina bröst är sjukt ömma. Kan knappt röra mig utan att dom gör ont. Har tidigare tyckt de varit ömma, men nu är det verkligen extremt.

Hoppas att det inte bara är kroppen/psyket som luras ännu en gång! ÄL+12 idag... hoppas, hoppas!!!