• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • FrökenE1985
    emlo86 skrev 2016-08-16 21:02:14 följande:

Kunde inte hålla mig borta från ett digital oxå! O visst ska vi tre bli fler! ????

Vad roligt! Grattis!!! Glad
  • Deni81
    GrönaDruvan skrev 2016-08-16 18:09:22 följande:

Gu vad man känner efter...5 dagar efter äl..känner inget speciellt men ändå massor....

Vet ju att allt man känner likväl kan vara vad som helst, ändå funderar man.

Har nog haft alla gravsymptom som finns under de här 15 månaderna av försök, så tror inte riktigt på det här med symptom. Det är så likt pms och olika från månad till månad!

Håller helt med! Tror inte på symtom heller Jag har haft allt möjligt!!! Varma, stickande bröst, svidande bröstvårtor fick jag en gång. Var stensäker, men nej. En månad hade jag ingen pms! Mensen var sen, men sen kom den. Jag har haft allt! Kväljningar, illamående, huvudvärk, yrsel, ömma bröst, eller inte, åksjuka till och med. Det enda jag inte haft är rikliga flytningar. Den gången jag får det så ska jag nog hoppas lite mer Man lär ju känna sin kropp dock och märker när den luras. Har också försökt i 15 månader eller mer. Jag har också lärt känna min livmodertapp. 2 dagar innan mens är den högt, högt upp, hård och stängd. Dagen efter sjunker den ner, blir mjuk och öppen. Sen kommer mensen. Spännande ändå!
  • mosterJenny
    Syllin skrev 2016-08-16 21:07:51 följande:

Det gick på första försöket. Tog ur spiralen 3 veckor innan plusset.

Mycket mensvärk och stickningar. Sedan har jag under ett par tillfällen blivit fruktansvärd illamående och undrat om jag ätit något dåligt. Men annars inget.

Med första barnet var mitt första tecken att brösten blev som meloner redan några dagar efter ÄL, så trodde det skulle vara samma nu. Men tuttarna är fortfarande små och mjuka haha.

Oj det gick snabbt! Härligt (:

Vi är också på försök 1 men med barn nr 1. Är idag på BIM +12 och testade negativt BIM +2 men eftersom vi är utomlands med vänner/familj långt ifrån civilisationen får det bli test på fredag när vi är hemma haha. Så det är många dagar av ovisshet kan man säga (: Men mensen är spårlöst borta, det är säkraste tecknet på att nåt inte står rätt till iaf!
  • Cecilah
    mosterJenny skrev 2016-08-16 23:16:22 följande:

Vi är också på försök 1 men med barn nr 1. Är idag på BIM +12 och testade negativt BIM +2 men eftersom vi är utomlands med vänner/familj långt ifrån civilisationen får det bli test på fredag när vi är hemma haha. Så det är många dagar av ovisshet kan man säga (: Men mensen är spårlöst borta, det är säkraste tecknet på att nåt inte står rätt till iaf!
    Åh då verkar det vara något på G! vad hade du för symptom efter äl? :)
  • livias
    Ememem skrev 2016-08-16 21:38:13 följande:

Med sonen hade jag inga symptom alls innan, var tokskengravid månaderna innan. Så inga symptom behöver inte betyda nåt negativt.

Jaså! Det låter ju positivt :) bim idag... Har test hemma men känner mig inte så stressad utan väntar hellre in mensen denna månaden. Kommer den inte idag blir det nog ett test i helgen!

Grattis till plussen och lycka till ni andra som har bim nu i dagarna!!
  • Milli_1

Bim på torsdag...

Någon mer som känner f att ge upp ibland? I okt har vi försökt ett år,,,,inte länge men fick MF andra försöket

Funderar på att sälja vagn fr syskonet, kläder leksaker o rubbet o skaffa p-piller igen helt seriöst

• Syllin
    mosterJenny skrev 2016-08-16 23:16:22 följande:

Oj, tolv dagar för sent... Låter ju väldigt positivt i alla fall!

Så spännande det blir på fredag

Håller tummarna!!!!
  • Sally8585

Tog ett digitalt CB idag på BIM. Men det var negativt :( Haft mensvärk i en vecka nu. Så jag antar att mensen kommer ...

• Cecilah
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-17 09:28:00 följande:

En till här som bara går och väntar på mensen. BIM 22/8. Dagarna går SÅ långsamt!

Jag har bim 27/8. Det är sjukt så långsamt det går! Man somnar in till bebistankar och vaknar till bebistankar. Har du haft några symptom än?