• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Milli_1

Har haft superont i tuttarna sen äl,,,

Bim idag, något säger mig att min cykel måste blivit längre. Testar på söndag

• copycat
    ensamärstark skrev 2016-08-17 23:11:58 följande:
    Haha ja! Därför har jag alltid billiga stickor hemma från testlagret. Då kan jag testa med "gott" samvete utan att bli ruinerad ;) o eventuellt beställer jag hem dyra tester när jag är på ÄL+9-10 ;)
    Haha ja jag har 10 stickor från billigatester också:D men de mäter ju inte lika låg nivå som PE så för mig att testa med dom ÄL+7 skulle bara vara att slösa :)
  • copycat
    Ememem skrev 2016-08-17 21:56:25 följande:
    Usch, nu blev jag jätte nervös för att testa imorgon, får se om jag vågar. Jag tempar så tror kanske att jag låter tempen avgöra om jag ska våga.

Hoppas så på ett plus men vet att jag inte borde förvänta mig att det ska lyckas första gången och inte heller att jag ska få ett plus så tidigt.. sonen tog fem månader..
    Förstår nervositeten! Man längtar så efter att dagarna ska gå så man får testa, och när det väl är dags känns det ju SÅ jobbigt om det är negativt. Vore så skönt om man bara kunde vänta till efter BIM, för att öka chanserna för plus, men det är ju bara en dröm :/
    Blir spännande att se hur den här dagen blir för dig då, vad tempen säger och vilket beslut du tar efter det:)
  • Sally8585

Negativt test med Apotekets egna test nu på morgonen. BIM+1. Nå ja.. Då är det väl bara att ställa in sig på mens i helgen :)

• Ememem
    copycat skrev 2016-08-18 06:42:14 följande:

Förstår nervositeten! Man längtar så efter att dagarna ska gå så man får testa, och när det väl är dags känns det ju SÅ jobbigt om det är negativt. Vore så skönt om man bara kunde vänta till efter BIM, för att öka chanserna för plus, men det är ju bara en dröm :/

Blir spännande att se hur den här dagen blir för dig då, vad tempen säger och vilket beslut du tar efter det:)

Tempen gick upp men testet visade negativt, dock bara äl+8. Nu blir nästa test först på söndag eller måndag då vi får gäster i helgen.
  • copycat
    Ememem skrev 2016-08-18 07:15:17 följande:
    Tempen gick upp men testet visade negativt, dock bara äl+8. Nu blir nästa test först på söndag eller måndag då vi får gäster i helgen.
    Oh okej. Positivt med hög temp dock, och ÄL+8 är ju verkligen tidigt. Sön/mån är ju iaf ÄL+11-12. Försök njuta av helgen och era gäster så får vi hoppas på plus sen :)
  • Ememem
    copycat skrev 2016-08-18 07:38:42 följande:

Oh okej. Positivt med hög temp dock, och ÄL+8 är ju verkligen tidigt. Sön/mån är ju iaf ÄL+11-12. Försök njuta av helgen och era gäster så får vi hoppas på plus sen :)

Tack det ska jag göra!
  • livias

Bim + 1 idag och mensen kommer nog under dagen då jag anade en rosa färgad flytning imorse. Jag hoppar över till september tråden så småningom. Grattis till er som plussat och lycka till ni som fortfarande väntar på bim! Håller tummarna <3

• Anonym (Hoppas på en nummer trea.)

Någon från Göteborg som ska ha i april?!