• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • ohhello

Okej. Alltså, nog för att jag tempade när jag blev gravid med dottern men nu känner jag mig helt som en nybörjare igen med all den här bebisverkstan och fixet runt det.
    Men iaf, när "ska" man ta ÄL-testet? Det blev ju aldrig positivt utan bara svagt och lite starkare och sen blankt. Kan man lita någorlunda på tempen?
    Och det är väl dags att börja lära känna sina flytningar också, är dock lite äckligt att googla bilder på hur det ska se ut. :D

• Anonym (Vega)
    ohhello skrev 2016-08-18 16:50:21 följande:

Okej. Alltså, nog för att jag tempade när jag blev gravid med dottern men nu känner jag mig helt som en nybörjare igen med all den här bebisverkstan och fixet runt det.
    Men iaf, när "ska" man ta ÄL-testet? Det blev ju aldrig positivt utan bara svagt och lite starkare och sen blankt. Kan man lita någorlunda på tempen?
    Och det är väl dags att börja lära känna sina flytningar också, är dock lite äckligt att googla bilder på hur det ska se ut. :D

Jag har testat en gång och då stod det att det inte behövde vara morgonurin utan hellre senare på dagen så skulle LH-nivåerna vara starkare.
    Sen ska man väl börja dag 9-10 nånting (beroende på sin cykel) och testa i 5-6 dagar för att verkligen se tydligt på testerna när stegringen sker.
  • Anonym (Vega)
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-18 16:30:21 följande:
    När tänker du testa dig? Eller tänker du vänta lite efter BIM?
    Jag har BIM 23:e men har bestämt mig för att vänta till den 25:e... om jag pallar
  • Loncelot

Här ligger bim 23/24 efter sen äl men skulle nog kunna se på test redan på lördag om det blivit något, väntan är olidlig!

• Lillstrumpa84
    Loncelot skrev 2016-08-18 19:59:03 följande:

Här ligger bim 23/24 efter sen äl men skulle nog kunna se på test redan på lördag om det blivit något, väntan är olidlig!

Tänker du testa redan i helgen? Spännande.
  • Emelie07

[quote=76892803][quote-nick]Rosenblad skrev 2016-08-18 10:55:22 följande:[/quote-nick]

Fullt normalt, har haft det i 11 mån bak minst efter äl. Hugg, stick, bubblande, kliande, värk.. Har aldrig varit något.

[/

Okej! Men vet du varför man får så? :)

• Loncelot
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-18 20:12:45 följande:

Tänker du testa redan i helgen? Spännande.

Funderar på det o detta är försök8...pfff nu måste det väl ta sig! 2:a barnet gick på 1:a försöket, 3:e barnet på 2:a försöket, kom igen nu...
  • Emelie07
    GrönaDruvan skrev 2016-08-18 11:02:37 följande:

Åh snälla...lita inte på en app! Det gjorde jag i flera månader och sen när jag började med äl test insåg jag att appen inte alls stämmer överens med verkligheten. Sen beror det väl på hur tydligt du känner av äl

Jag har fått känslan av att det inte stämmer. :) Men Jag har den mest får att se hur min mens ligger till. Jag burkar aldrig känna av ÄL men jag får så här dom gångerna när vi har haft sex under ÄL. Aldrig annars! Börjar få lite ömma bröst också, men det brukar jag ha innan mens!
  • Julm

Bim 23-26/8. Spännande! Känner absolut ingenting. Sist jag var gravid (gjorde abort) kände jag typ ingenting, kom på det i v. 6 tror jag! Håller mina tummar för att fjärde försöket är vår tur!

• GrönaDruvan
    Julm skrev 2016-08-18 22:17:50 följande:

Bim 23-26/8. Spännande! Känner absolut ingenting. Sist jag var gravid (gjorde abort) kände jag typ ingenting, kom på det i v. 6 tror jag! Håller mina tummar för att fjärde försöket är vår tur!

Bim runt 25e och känner typ ingenting jag heller...ingenting! Men det gjorde jag inte när jag var gravid med andra sonen heller....