• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Ememem
    mosterJenny skrev 2016-08-18 12:14:09 följande:

Idag är jag på BIM +14 och eftersom vi befinner oss utomlands (långt ifrån affärer) har vi bestämt att testa imorn när vi är tillbaka i Sverige. Har alltså inte plussat ännu.

Men idag fick jag bruna flytningar, precis som innan mens :( Fy fasen vad tråkigt om det är dags istället för ett plus... Eller är det inget konstigt med detta, skulle det lika gärna kunna vara lugnt?! Och för er som plussat och även tempar, går er temp något upp o ner eller konstant "hög"?

Spännande! Det är ju inte ovanligt att blöda i början på en graviditet så det behöver ju inte betyda något dumt. Rekommendationen brukar ju vara att sluta tempa vid plus då det bara skapar oro så har tempat så långt som två veckor efter BIM.

Men fram till BIM gick min temp lite upp och ner när jag var gravid men den hade ändå en uppåtgående trend men allas kurvor ser ju olika ut.

Kan du inte lägga upp en bild på din kurva?
  • mosterJenny
    Ememem skrev 2016-08-18 12:39:48 följande:
    Spännande! Det är ju inte ovanligt att blöda i början på en graviditet så det behöver ju inte betyda något dumt. Rekommendationen brukar ju vara att sluta tempa vid plus då det bara skapar oro så har tempat så långt som två veckor efter BIM.

Men fram till BIM gick min temp lite upp och ner när jag var gravid men den hade ändå en uppåtgående trend men allas kurvor ser ju olika ut.

Kan du inte lägga upp en bild på din kurva?
    Jag har inte tempat sedan BIM utan nu sista dagarna för att se om den ens var hög eller om mens bara uteblivit. Så jag har ingen kurva att visa men innan ÄL låg jag på 36,2-36,5 och vid ÄL upp till 36,7 ca. Nu dessa dagar har den varit 36,7-36,9 men idag ner till 36,5 plus blödningen så därför blir jag lite rädd :( tack snälla för svar! Imorn vet vi mer säkerhet om det finns något i magen eller om det faktiskt är mensen som ska komma.
  • kvinna29årskåne

Jaja ska man testa sig imorgon igen. Får se om det är ett positivt besked eller negativt. Har bim idag men testade ju mig häromdagen och då tyckte jag att jag såg ett plus men det kanske bara var inbillning

Spännande

• ohhello

Hej hej!

Enligt Fertility Friend och min temp hade jag ÄL förra torsdagen, stickorna visade bara svaga sträck hela veckan och helt blankt i måndags. Fattar ingenting, undrar om jag gjort fel med dem. :/ Testade både förmiddag, eftermiddag och lite senare på kvällen.

Men nu idag börjar jag få flytningar och lite känningar i magen, samt att tempen sjönk något vansinnigt igår och höjde sig rätt mycket idag - så kanske jag har ÄL nu istället?

Man blir ju lite tokig? Har inte kollat ÄL-stickor än idag och igår var jag hemifrån och hade inte möjlighet på hela dagen.

Nå, har ju iallafall fortsatt ha regelbundet sex med mannen så kanske vi lyckas få in en fullträff oavsett. :) BIM tidigast 24/8 men är ju lite oregelbunden så testar nog senare om mensen inte kommit då.

• AnnieLii

Jag förstår dig. Är själv på BIM+9 idag ovh negativa test sist hos BM i tisdags bim+7...fortfarande *lite* molvärk.. Inga känningar i brösten ingenting.. Dock haft otroligt ont i magen på kvällen de två senaste dagarna, brännande känsla så inte kunde sova, men de tror jag mer är eventuell magkatarr eller ngt. Hopplöst vill bara ha min mens om jah inte är gravid. Allt visar ju negativt. :/

Sally8585 skrev 2016-08-18 10:18:51 följande:

Köpte det där PE testet. Negativt. Nä, nu ger jag upp! BiM+1 idag och ingen mens. Min mens har alltid varit i tid och nu helt plötsligt så ska den inte dyka upp! Suck! Aja nya tag nästa månad :D

• Lillstrumpa84

Inga känningar i magen direkt förutom uppsvälldes, speciellt på eftermiddag/kväll? Någon mer? Är aldrig såhär annars, sjukt jobbigt! Inte hungrig heller över huvudtaget.

• AnnieLii

Du hittade inget test inne i stan :( jag har inte heller fått min mens sen vi pratade sist här, är på BIM+9 men med negativa test senast i lördags med rsfu sticka och sen i tisdags bin+7 hos BM men jnget. Börjar Bli lite less hade jag varit 18 år så hade jag varit glad om jag sluppit mens en månad haha... Men nu nä :(

mosterJenny skrev 2016-08-18 12:14:09 följande:

Idag är jag på BIM +14 och eftersom vi befinner oss utomlands (långt ifrån affärer) har vi bestämt att testa imorn när vi är tillbaka i Sverige. Har alltså inte plussat ännu.

Men idag fick jag bruna flytningar, precis som innan mens :( Fy fasen vad tråkigt om det är dags istället för ett plus... Eller är det inget konstigt med detta, skulle det lika gärna kunna vara lugnt?! Och för er som plussat och även tempar, går er temp något upp o ner eller konstant "hög"?

• Anonym (Vega)
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-18 15:51:39 följande:

Inga känningar i magen direkt förutom uppsvälldes, speciellt på eftermiddag/kväll? Någon mer? Är aldrig såhär annars, sjukt jobbigt! Inte hungrig heller över huvudtaget.

Jag känner inget annorlunda alls och hur jag än försöker så kan jag inte komma hur det var när jag väntade första barnet. Jag tror inte att jag kände några tecken alls förrän testet var positivt och graviditeten ett faktum, ett par veckor efter där började brösten ömma som 17.
    Det enda lilla jag känner annorlunda just för tillfället är att jag måste gå upp på toaletten till och med på natten. Och sen har brösten känts tunga liksom. Inte ömma men ja... tunga.
  • Lillstrumpa84
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-18 16:10:35 följande:
    Jag känner inget annorlunda alls och hur jag än försöker så kan jag inte komma hur det var när jag väntade första barnet. Jag tror inte att jag kände några tecken alls förrän testet var positivt och graviditeten ett faktum, ett par veckor efter där började brösten ömma som 17.
    Det enda lilla jag känner annorlunda just för tillfället är att jag måste gå upp på toaletten till och med på natten. Och sen har brösten känts tunga liksom. Inte ömma men ja... tunga.
    När tänker du testa dig? Eller tänker du vänta lite efter BIM?
  • Guffy78
    ohhello skrev 2016-08-18 14:25:11 följande:

Hej hej!

Enligt Fertility Friend och min temp hade jag ÄL förra torsdagen, stickorna visade bara svaga sträck hela veckan och helt blankt i måndags. Fattar ingenting, undrar om jag gjort fel med dem. :/ Testade både förmiddag, eftermiddag och lite senare på kvällen.

Men nu idag börjar jag få flytningar och lite känningar i magen, samt att tempen sjönk något vansinnigt igår och höjde sig rätt mycket idag - så kanske jag har ÄL nu istället?

Man blir ju lite tokig? Har inte kollat ÄL-stickor än idag och igår var jag hemifrån och hade inte möjlighet på hela dagen.

Nå, har ju iallafall fortsatt ha regelbundet sex med mannen så kanske vi lyckas få in en fullträff oavsett. :) BIM tidigast 24/8 men är ju lite oregelbunden så testar nog senare om mensen inte kommit då.

Enligt det du skrev så det är inte likt ÄL då du säger att tempen var hög innan och sjönk igår men dina flytningar började idag när tempen sköt upp. Temphöjningen kommer dagen EFTER ÄL och flytningar kommer flera dagar innan, i samband med temphöjningen upphör fertila flytningar abrupt. Kan ske var implantation istället?