• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Julm
    GrönaDruvan skrev 2016-08-18 22:39:40 följande:

Bim runt 25e och känner typ ingenting jag heller...ingenting! Men det gjorde jag inte när jag var gravid med andra sonen heller....

Håller tummarna för oss!!
  • ensamärstark

ÄL +9 idag. Blankt på testlagret sticka.. Har mina vanliga menssymtom, alltså svullna och ömma bröst, halsbränna, lite kramper.

Dock är jag väldigt uppblåst och gasig samt mycket huvudvärk.. Det brukar jag ej ha.

Men, mensen kommer nog på onsdag när BIM är, som vanligt. 26 månaders försök..

Nu ska jag nog vänta ett Par dagar med att testa

• copycat

Så segt det är att testa blankt och behöva vänta flera dagar. Testade också imorse ÄL+8, haha, förstår inte varför jag gör det när jag VET att jag är en sån som får svaaaagt svagt ÄL+10-11. Fast nu testade jag med predictor early som är ett tidigt test så jag tänkte att men kaaaanske att det visar nåt. Men nä. Hmm...

Har kort lutealfas, 11dagar, så nu vet jag inte om jag ska vänta till måndag eller tjuvtesta söndag, känns ju sååå långt bort! Har mensvärk, ömma bröst till och från och ilningar i tjejmagen...

Vi får hålla ut helt enkelt :/

ensamärstark skrev 2016-08-19 07:23:31 följande:

ÄL +9 idag. Blankt på testlagret sticka.. Har mina vanliga menssymtom, alltså svullna och ömma bröst, halsbränna, lite kramper.

Dock är jag väldigt uppblåst och gasig samt mycket huvudvärk.. Det brukar jag ej ha.

Men, mensen kommer nog på onsdag när BIM är, som vanligt. 26 månaders försök..

Nu ska jag nog vänta ett Par dagar med att testa

• Cecilah
    copycat skrev 2016-08-19 07:55:52 följande:

Så segt det är att testa blankt och behöva vänta flera dagar. Testade också imorse ÄL+8, haha, förstår inte varför jag gör det när jag VET att jag är en sån som får svaaaagt svagt ÄL+10-11. Fast nu testade jag med predictor early som är ett tidigt test så jag tänkte att men kaaaanske att det visar nåt. Men nä. Hmm...

Har kort lutealfas, 11dagar, så nu vet jag inte om jag ska vänta till måndag eller tjuvtesta söndag, känns ju sååå långt bort! Har mensvärk, ömma bröst till och från och ilningar i tjejmagen...

Vi får hålla ut helt enkelt :/

Om du har kort lutealfas så kan det ju ta ännu längre tid att plussa. Cb går ju t.ex. Efter en 28 dagars cykel med 14 dagar lutealfas.

Jag är också på äl+8 idag men har bim på fredag nästa vecka. Jag testade såklart negativt imorse. Det var mitt första och sista test innan bim. Ska nu vänta till nästa helg!

Har du haft några symptom?
  • lisohl

Bim +3 idag och negativt test. Slutade amma första barnet i oktober förra året och första menscykeln efter det var 35 dagar. Sen har cykeln kortats ner med någon dag varje månad fram till maj då den var 28 dagar. Juni var 29 och juli 31. Idag är cykeldag 33. Någon som varit med om nåt liknande?

• copycat
    Cecilah skrev 2016-08-19 08:45:27 följande:
    Om du har kort lutealfas så kan det ju ta ännu längre tid att plussa. Cb går ju t.ex. Efter en 28 dagars cykel med 14 dagar lutealfas.

Jag är också på äl+8 idag men har bim på fredag nästa vecka. Jag testade såklart negativt imorse. Det var mitt första och sista test innan bim. Ska nu vänta till nästa helg!

Har du haft några symptom?
    Ja precis, egentligen borde jag testa typ ÄL+14, nästa torsdag. Men har som sagt kort lutealfas så kommer inte mensen sön/mån är det väl nåt lurt...
    Har mensvärk, ömma bröst till och från och ilningar i tjejmagen...

Med dottern testade jag positivt ÄL+14 (hade inte testat innan det). Blev gravid i juni i år men fick missfall tidigt, 5+5 och då plussade jag svagt ÄL+11. Men det var ju med vanliga tester (stickor från billigatester) så jag hade nån naiv förhoppning om att ett testa tidigt predictor early skulle visa nåt svaaaagt ;/

Ska försöka vänta iaf över helgen nu!
  • GrönaDruvan

Haha...kan verkligen inte låta bli.
    Är bara på äl +8 och känner ingenting, ändå måste jag testa....såklart inget. Bim på torsdag, så nästan en vecka dit..nu ska jag försöka vänta till iaf tisdag.

• Deni81

ÄL+4 (?) alltså jag fattar inte riktigt hur man räknar. Jag hade LH-ökning dag 10, den 14/8. Så ÄL borde ju ha skett någonstans efter det, men jag har ingen aning om det var den 15/8?16/8? Så ÄL+3-4 kanske? Försökte i alla fall äta prosciutto, min FAVORIT bland skinkor. Men den smakade så illa så jag kunde inte... Min sambo kände ingenting fel med skinkan. Ja, annars är det rätt lugnt på symtomfronten. Ska äta surströmming nästa lördag, haha. Vi får väl se hur det går!

• copycat

Har extreeeeemt lite att göra här på lunchen så jag har rost mig med att mixtra med morgonen predictor early-test (ÄL+8). Nä, så ska man ju inte hålla på, men gör det ändå:) hittade nån redigeringsgrej domherre "film grain" och drog lite i den spaken....haha blev det inte ett streck till då? Alltså man är ju fan hopplös och bör söka hjälp :)