• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • kvinna29årskåne

Testa mig imorgon tänkte jag. men känns som att mensen är på väg så skulle inte förvåna mig om den kommer i helgen tyvärr

• GrönaDruvan
    Bettieboop skrev 2016-08-19 14:09:28 följande:

Någon har som har gått efter äl-app och sedan kört äl-test för att se hur pass rätt appen har haft om just dig?
    Jag går endast efter appen, förstår att den inte är 100% men jag får äl-sekret på samma dag som appen visar... Får man äl-sekretet samma dag eller någon dag innan/efter själva ägglossningen?
    Vi är på försök 2 med barn 1, dock svårt just nu att "hinna" ha sex då jag jobbar mycket och vi har haft sambons lillebror som har sovit över... Har börjat få lite olika cyklar mellan 25-28 dagar, så appen går väl efter det vanligaste?

Jag gick efter app ganska länge och sen när jag började med äl tester så märkte jag att det inte alls stämde. Så nån app litar jag inte på längre.
  • Anonym (Lexi)
    Bettieboop skrev 2016-08-19 14:09:28 följande:

Någon har som har gått efter äl-app och sedan kört äl-test för att se hur pass rätt appen har haft om just dig?

Jag går endast efter appen, förstår att den inte är 100% men jag får äl-sekret på samma dag som appen visar... Får man äl-sekretet samma dag eller någon dag innan/efter själva ägglossningen?

Vi är på försök 2 med barn 1, dock svårt just nu att "hinna" ha sex då jag jobbar mycket och vi har haft sambons lillebror som har sovit över... Har börjat få lite olika cyklar mellan 25-28 dagar, så appen går väl efter det vanligaste?

Jag har kört både ägglossningstest och app, och för mig stämde appen alltid väldigt bra! Så pass bra att jag inte tyckte jag behövde hålla på och ägglossningstesta nu det sista.. Men det är säkert individuellt hur bra appen stämmer.
  • FrökenE1985

Jaha... ÄL+14 idag. Brösten känns tunga och ömmare än någonsin. I magen sticker/ilar/bränner det och ibland får jag som hugg på vänster sida. Negativt test igår med CB digital. Verkar som min lutealfas numera är 15-16 dagar istället för 12 som jag hade innan jag började med cerazette. Så BIM imorn eller på söndag.

Känns inte alls som att mensen är på väg. Brukar få ont i svanken och höfterna ett par dagar innan men inget sådant denna gång.

Blir antagligen ett nytt test på måndag om inte mensen kommer i helgen.

• nilan

10 dagar till bim. Och om mensen uteblir 14 dagar tills jag tar ett test! Två veckor. Det är ingenting. Två veckor brukar gå fort. Känns som om tiden sniglar sig fram!!

Var till läkaren i veckan. Hen trodde vi skulle bli gravida inom 2-6 ägglossningar. Hoppas på 2!!! (Detta är andra ägglossningen efter spiraluttag)

• GrönaDruvan
    nilan skrev 2016-08-19 17:07:59 följande:

10 dagar till bim. Och om mensen uteblir 14 dagar tills jag tar ett test! Två veckor. Det är ingenting. Två veckor brukar gå fort. Känns som om tiden sniglar sig fram!!

Var till läkaren i veckan. Hen trodde vi skulle bli gravida inom 2-6 ägglossningar. Hoppas på 2!!! (Detta är andra ägglossningen efter spiraluttag)

Varför trodde läkaren det? Någon speciell anledning? Rent spontant så känns det ju väldigt dumt av en läkare att säga så..? Genomsnittlig tid är ju 7 mån, och både längre och kortare tid är ju normalt.
  • nilan
    GrönaDruvan skrev 2016-08-19 17:42:32 följande:

Varför trodde läkaren det? Någon speciell anledning? Rent spontant så känns det ju väldigt dumt av en läkare att säga så..? Genomsnittlig tid är ju 7 mån, och både längre och kortare tid är ju normalt.

Ja, men 6 ägglossningar blir ju 7 månader. Ungefär. Antar att hen la ihop alla faktorer, det finns ingenting som talar mot att det skulle vara så som hen sa. Är i fertil ålder, har blivit gravid enkelt tidigare är i relativt god form, inga sjukdomar, regelbunden mens, använder ingen form av nikotin, dricker nästan ingen alkohol, lever ett aktivt liv, är måttligt stressad, tränar regelbundet, äter bra kost.. Sen får en ju ta det med en nypa salt så klart. Men som sagt, har oddsen på min sida (nu låter jag extremt självgod, bara för det tar det säkert 15 månader!)
  • AnnieLii

Fick endå min mens idag på BIM +10 :( som sagt i brist på bröstont va jag skeptiskt till en grav men endå hoppfull så lite tråkigt men kaja.

Betyder de då jag hade ÄL på dag 26 istället för dag 16?

• AnnieLii

Fick endå min mens idag på BIM +10 :( som sagt i brist på bröstont va jag skeptiskt till en grav men endå hoppfull så lite tråkigt men kaja.

Betyder de då jag hade ÄL på dag 26 istället för dag 16?

• GrönaDruvan

Ja, då så. Bara tänker så du inte tar det allt för allvarligt! Jag vet ju hur besviken man blir..
    Jag blev ju gravid jättelätt med mina två första, men är nu inne på försök 15 med tredje...