• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • GrönaDruvan
    AnnieLii skrev 2016-08-19 20:15:15 följande:

Fick endå min mens idag på BIM +10 :( som sagt i brist på bröstont va jag skeptiskt till en grav men endå hoppfull så lite tråkigt men kaja.

Betyder de då jag hade ÄL på dag 26 istället för dag 16?

Kanske...förra månaden hade jag äl på dag 23 istället för dag 13-15....
  • natlin

Hej, undrar om jag kan hoppa in här hos er nu. Har inte varit med i någon bim grupp tidigare då allt med att graviditet har varit otroligt stressande så har försökt roa mig med sådant jag tyckt varit roligt för att flytta fokuset.
    Jag var gravid senast 2015 men som slutade oerhört tragiskt vid RUL, våran lilla pojke hade nämligen trisomi 13. En väldigt allvarlig kromosomavvikelse. Vi fick rådet att avbryta vår graviditet.

Igår fick jag supersvaga streck på rfsu stickorna, testade två stycken och nu ikväll tog jag ett Clear Blue där det stod Gravid 1-2
    Så kanske det äntligen är vår tur nu?!

• mosterJenny
    AnnieLii skrev 2016-08-19 20:15:15 följande:

Fick endå min mens idag på BIM +10 :( som sagt i brist på bröstont va jag skeptiskt till en grav men endå hoppfull så lite tråkigt men kaja.

Betyder de då jag hade ÄL på dag 26 istället för dag 16?

Jag med..... På BIM +15 men med tanke på att jag tempade mig och fick utsatt ÄL 21 juli kan ju inte ägget ha släppt iallafall utan kan kroppen göra ett nytt försök tro?! Mensen kom med besked, jag ligger typ dubbelvikt av smärta emellanåt. Nytt försök i september! Lycka till åt oss alla (:
  • Ememem
    natlin skrev 2016-08-19 21:34:04 följande:

Hej, undrar om jag kan hoppa in här hos er nu. Har inte varit med i någon bim grupp tidigare då allt med att graviditet har varit otroligt stressande så har försökt roa mig med sådant jag tyckt varit roligt för att flytta fokuset.

Jag var gravid senast 2015 men som slutade oerhört tragiskt vid RUL, våran lilla pojke hade nämligen trisomi 13. En väldigt allvarlig kromosomavvikelse. Vi fick rådet att avbryta vår graviditet.

Igår fick jag supersvaga streck på rfsu stickorna, testade två stycken och nu ikväll tog jag ett Clear Blue där det stod Gravid 1-2

Så kanske det äntligen är vår tur nu?!

Stort grattis till plusset! Beklagar förlusten!
  • natlin
    Ememem skrev 2016-08-19 22:09:50 följande:
    Stort grattis till plusset! Beklagar förlusten!
    Tack snälla :D
  • Deni81

Nytt symtom så här tidigt åtminstone, ömma bröstvårtor på ÄL+4. Har haft det några månader innan, men då var det precis innan BIM. Jaja, bara att hålla huvudet högt och fötterna på jorden

• FyrAAAA
    Deni81 skrev 2016-08-19 22:25:40 följande:

Nytt symtom så här tidigt åtminstone, ömma bröstvårtor på ÄL+4. Har haft det några månader innan, men då var det precis innan BIM. Jaja, bara att hålla huvudet högt och fötterna på jorden

Hoppas hoppas! Äl+3 här idag!

Hur brukar era flytningar vara efter äl? Jag tycker mina fortsätter vara som "äl-flytningar" även tiden efter äl, hmm man blir inte klok av detta! :-/
  • FyrAAAA
    Deni81 skrev 2016-08-19 22:25:40 följande:

När tänker du testa? Jag tror jag ska våga mig på fredag on en vecka!
  • AnnieLii
    GrönaDruvan skrev 2016-08-19 20:18:47 följande:
    Kanske...förra månaden hade jag äl på dag 23 istället för dag 13-15....
    mm :( man blir ju sopen såklart för man har ju haft hoppet vid liv och läst om alla "låghormonare"..men det händer väll när det är meningen.. så HIMLA jobbigt att ens kropp ska göra en sån sak. okej några dagar hit och dit, nåt år sen va jag sen med 6 dagar men inte 10! räknat på min längsta cykel desutom.

Ju, jag hade inga ÄL tester denna månad.. men tyckte jag kände av den dag 18 typ men då måste de varit falsk alarm.

för övright har jag haft mycket mensvärk idag, men blödigt bara flytningblandat så inte jätte mycket, kanske blir stockholms blodbad inatt då :p
  • AnnieLii
    mosterJenny skrev 2016-08-19 21:43:38 följande:
    Jag med..... På BIM +15 men med tanke på att jag tempade mig och fick utsatt ÄL 21 juli kan ju inte ägget ha släppt iallafall utan kan kroppen göra ett nytt försök tro?! Mensen kom med besked, jag ligger typ dubbelvikt av smärta emellanåt. Nytt försök i september! Lycka till åt oss alla (:
    å du också :/ också haft en ond mensvärk idag men endå inte kommit så mkt blod.. ÄN, inatt se så hehe. 
    Hm men har du haft ÄL 21 Enligt temp alltså? har du testat dig ngt föresten?? borde du inte gaft bim typ 4.de då om du har 14 dagars Lfas eller? Obestämd