• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • copycat

Billiga tester idag ÄL+9

Först blankt (tycker jag) efter utgången tid ser jag skuggan var strecket ska vara. Lika brett som kontrollstrecket. Kan ju vara just en skugga, och jag vet inte ens om man ser det på bild. Bilderna på FL blir ju kassa. Har aldrig fått spök eller torkstreck på billiga tester så jag kan ju inte låta bli att fundera...undra om jag klarar mig till måndag nu:)

Ser ni nåt på understa bilden? (Efter utgången tid)

• Periksson90

Igår/Idag så plussade jag på sticka tydligt men svagt och digitalt! Är i chock och har inte riktigt fattat att de gick på första försöket. Nu hoppas jag på att det lilla pyret vill stanna och växa :) lycka till ni andra med bim i augusti!

• Smulaan

Hej! Är det någon som skulle kunna hjälpa mig att tyda min kurva? Har sedan dagen efter ägglossning haft världens smärta i ens äggstocken och molnandevärk, tempen sjönk men idag steg den igen??? Någon som snälla kan ge någon förklaring som varit med om detta?

• Ememem
    Periksson90 skrev 2016-08-20 09:29:28 följande:

Igår/Idag så plussade jag på sticka tydligt men svagt och digitalt! Är i chock och har inte riktigt fattat att de gick på första försöket. Nu hoppas jag på att det lilla pyret vill stanna och växa :) lycka till ni andra med bim i augusti!

Grattis! Är det första barnet?
  • GrönaDruvan

[quote=76898160][quote-nick]copycat skrev 2016-08-20 08:59:23 följande:[/quote-nick]Billiga tester idag ÄL+9

Först blankt (tycker jag) efter utgången tid ser jag skuggan var strecket ska vara. Lika brett som kontrollstrecket. Kan ju vara just en skugga, och jag vet inte ens om man ser det på bild. Bilderna på FL blir ju kassa. Har aldrig fått spök eller torkstreck på billiga tester så jag kan ju inte låta bli att fundera...undra om jag klarar mig till måndag nu:)

Ser nåt litet tycker jag, men frågan är om det är riktigt. Det återstår att se!

Förra månaden när jag testade med tester från testlagret fick jag samma. Första dagen helt vitt, sen 2 dagar efter fick jag svaga streck båda dagarna. Fast ena dagen var det ganska tydligt..väldigt svagt men brett.... Blev jäkligt besviken när det visade sig vara spökstreck eller torkstreck...kom inom rätt tid, men när jag sen gick och köpte digital stod det ej gravid och dagen efter kom mensen. Blev så besviken!!

Jag hoppas verkligen du får plus, men ta inte det strecket för allvarligt än, risken är att du blir lika besviken som jag blev..

• Ememem
    copycat skrev 2016-08-20 08:59:23 följande:

Billiga tester idag ÄL+9

Jag tycker faktiskt att jag ser en svag skugga :) spännande!

Mitt test var fortfarande väldigt svagt imorse men såg direkt att mitt kiss var alldeles för utspätt igen, är så jäkla kissnödig hela tiden och tittade på fotbollen så blev lite sent igår och inte så många timmar sömn. Försöker nu hålla mig fram till lunch, blir då sex timmar. Funderar på om jag ska våga testa ett digital?
  • Tiiffany

Grattis! Några symptom?

• GrönaDruvan

Grattis!!! Va kul!!