• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • GrönaDruvan

Känner fortfarande typ ingenting! Om jag måste känna något så är det molvärk emellanåt, och den känns på ett annat sätt än det brukar, men svårt att tro att det är nåt.. Känns som jag har mindre symptom än när jag ska ha mens!! Skumt...
    Tar det sig inte denna gången så ska jag be om en utredning...

• Smulaan

Hej glömde lägga till grafen, snälla någon som kan hjälpa till ?

• Ememem
    GrönaDruvan skrev 2016-08-20 09:52:08 följande:

[quote=76898160][quote-nick]copycat skrev 2016-08-20 08:59:23 följande:[/quote-nick]Billiga tester idag ÄL+9

Först blankt (tycker jag) efter utgången tid ser jag skuggan var strecket ska vara. Lika brett som kontrollstrecket. Kan ju vara just en skugga, och jag vet inte ens om man ser det på bild. Bilderna på FL blir ju kassa. Har aldrig fått spök eller torkstreck på billiga tester så jag kan ju inte låta bli att fundera...undra om jag klarar mig till måndag nu:)

Ser ni nåt på understa bilden? (Efter utgången tid)

Ser nåt litet tycker jag, men frågan är om det är riktigt. Det återstår att se!

Förra månaden när jag testade med tester från testlagret fick jag samma. Första dagen helt vitt, sen 2 dagar efter fick jag svaga streck båda dagarna. Fast ena dagen var det ganska tydligt..väldigt svagt men brett.... Blev jäkligt besviken när det visade sig vara spökstreck eller torkstreck...kom inom rätt tid, men när jag sen gick och köpte digital stod det ej gravid och dagen efter kom mensen. Blev så besviken!!

Jag hoppas verkligen du får plus, men ta inte det strecket för allvarligt än, risken är att du blir lika besviken som jag blev..

Just billiga-testers stickor är ju inte kända för spökstreck. Tyvärr verkar det variera lite mer på testlagrets.
  • ensamärstark

Äl+10, hittade ett CB i skåpet från förra cykeln.. Negativt. Börjar inse att det är kört denna månad med :( har ju typiska menssymtom dom jag känner varje månad så.. Blä på det här

• GrönaDruvan
    Ememem skrev 2016-08-20 10:00:14 följande:
    Just billiga-testers stickor är ju inte kända för spökstreck. Tyvärr verkar det variera lite mer på testlagrets.
    Ok! Då hoppas vi det är ett plus
  • Periksson90
    Ememem skrev 2016-08-20 09:48:21 följande:
    Grattis! Är det första barnet?
    Tack så mkt! Aa det blir första barnet :)
  • Ememem
    Smulaan skrev 2016-08-20 09:59:56 följande:

Hej glömde lägga till grafen, snälla någon som kan hjälpa till ?

Jag tycker den ser alldeles normal ut, det är jätte vanligt att tempen sjunker kring äl+4-5 det beror på nåt av hormonerna som ökar eller minskar (minns ej vilket) och som då skapar en tillfällig dip.
  • Periksson90
    Tiiffany skrev 2016-08-20 09:56:16 följande:

Grattis! Några symptom?

Tack så mkt! Började i tisdags natt med brännande känsla i livmodern som gick över i molande värk till och från. Har vanligtvis en heldel symtom innan mens (trötthet, ömma bröst och illamående). De som är nytt utöver de vanliga är de med livmodern, huvudvärk och känslig för lukter. Flera gånger nu senaste dagarna får jag kväljningar/mår jätte illa av lukter tex subway och popcorn. Jobbar på sjukhus så är van vid en heldel mindre trevliga lukter... :P
  • Smulaan
    Ememem skrev 2016-08-20 10:09:23 följande:
    Jag tycker den ser alldeles normal ut, det är jätte vanligt att tempen sjunker kring äl+4-5 det beror på nåt av hormonerna som ökar eller minskar (minns ej vilket) och som då skapar en tillfällig dip.
    Tusen tack för svaret, har varit så orolig, vi har tid för fertilitetsutredning nästa månad men min kurva/har aldrig sett ut så här, den har varit otroligt ojämn de andra månaderna så håller tummarna! :)