• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-27 16:44:36 följande:

Det står stilla, ingen mens men inte heller pluss. Ingen värk överhuvudtaget så är glad för de :) Testet från imorse har ett svagt streck men litar ju inte på det imed det är flera timmar gammalt. Kommer testa igen imorgon bitti och hoppas då att det blir något inom testtiden.. Använder billiga testers, vet inte hur pass lågt de mäter men har en massa hemma så är för snål för att köpa något dyrare. Väntar och ser vad som händer men vågar ha en liiiten bra känsla men inte mer än så :) Tack för tummhållandet!

Jag har samma dilemma. För några dagar sedan använde babyplan testa tidigt som gav svag streck , sen försvann allt och igår med vanliga från billiga tester började ge svag streck efter utgången tid. Imorse kom det inom tiden men fastnar inte på bild. Samtidigt jag gjorde de tester för några dagar sedan och då var det ingen streck så det borde inte vara spök.
  • Rosenblad
    Guffy78 skrev 2016-08-27 17:22:11 följande:

Jag har samma dilemma. För några dagar sedan använde babyplan testa tidigt som gav svag streck , sen försvann allt och igår med vanliga från billiga tester började ge svag streck efter utgången tid. Imorse kom det inom tiden men fastnar inte på bild. Samtidigt jag gjorde de tester för några dagar sedan och då var det ingen streck så det borde inte vara spök.

När har/hade du BIM? Mina fastnar inte heller på bild, eller tror iaf inte någon annan kan se dem. Och vill inte göra allt för stor grej av det när jag faktiskt inte tror på det. Har ju trott många andra månader. Det positiva är att mensen inte kommit! :) hoppas vi båda får plussen inom de närmsta dagarna.
  • mstensson
    Hej på er! 
    Malin heter jag och när jag var 25 år så var jag tvåbarnsmamma. Det har och är underbart. Den stora är nu 2 år och den yngsta 9 månader så de kom ganska tätt. Nu ska vi försöka med en tredje, haha. Vi får helt enkelt inte nog! 
    Jag bloggar på goteborgsmamman.se om ni vill läsa mer :) 
    Kram <3
  • Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-27 18:24:03 följande:

När har/hade du BIM? Mina fastnar inte heller på bild, eller tror iaf inte någon annan kan se dem. Och vill inte göra allt för stor grej av det när jag faktiskt inte tror på det. Har ju trott många andra månader. Det positiva är att mensen inte kommit! :) hoppas vi båda får plussen inom de närmsta dagarna.

Har Bim på onsdag men idag faktiskt jag kände sedan imorse huggande värk vid äggstock och det är precis så jag känner när kroppen stöter bort graviditet. Den typiska värken brukar jag få efter svaga eller starka plus som försvinner helt nån dag efter den värken kommer så här vet jag med nästan 90 procent att det gick inte vägen tyvärr. Blir väldigt överraskad om det blir något annat än Mens. Vill inte hoppas för att inte bli mer besviken för du vet hur det känns när man har försökt länge. Är på ÄL+10 så 3-4 dagar kvar .
  • Ememem
    Rosenblad skrev 2016-08-27 16:44:36 följande:

Det står stilla, ingen mens men inte heller pluss. Ingen värk överhuvudtaget så är glad för de :) Testet från imorse har ett svagt streck men litar ju inte på det imed det är flera timmar gammalt. Kommer testa igen imorgon bitti och hoppas då att det blir något inom testtiden.. Använder billiga testers, vet inte hur pass lågt de mäter men har en massa hemma så är för snål för att köpa något dyrare. Väntar och ser vad som händer men vågar ha en liiiten bra känsla men inte mer än så :) Tack för tummhållandet!

Mitt svaga test efter tiden gått ut var ett plus. Fick dagen efter ett svagt streck inom tiden och sen dagen därpå gravid 1-2 på digitala. Använde också billiga testers, har aldrig hört att de skulle ge spökstreck så jag håller tummarna att det är er tur!
  • Ememem

[quote=76917727][quote-nick]Kottens skrev 2016-08-27 10:09:16 följande:[/quote-nick][/quote]

Grattis!

• Ememem
    Julm skrev 2016-08-27 09:14:06 följande:

Försök 4 för denna gång. Har provat i omgångar och förra omgången provade vi 4 ggr. Tänker säga att vi testat 12 månader. Jag har rätt att använda skattepengar för att må bra/bättre. Så många som missbrukar skattepengar. Är fullt frisk människa och belastar inte samhället med något annat vis. Ibland får man nog bara armbåga sig fram tror jag.

När försökte ni förra gången?

Att ljuga om hur länge man försökt är väl lika mycket att missbruka skattepengar och att dessutom ta en plats från någon annan som vill ha ett barn lika mycket och som faktiskt försökt längre.
  • eg90

Bim är idag.
    Brösten värker och magen värker, testen ser ut såhär :

• Petronelladahlberg
    Rosenblad skrev 2016-08-27 16:06:05 följande:

Kom mensen?

Mensvärk men ingen mens ännu, BIM+1 nu.

Testade negativt med cv+.

Men jag kunde inte låta bli att kika på Stickan från häromdagen efter nån timme och då var det två streck..

Hatar verkligen när dom ändrar sig så där.
  • Anonym (Här kommer jag)

Hej!

Jag hade BIM igår, tog ett test som var negativt. Vi får se vart det leder, min cykel varierar mellan 23-28 dagar så jag kan ju inte räkna den som sen ännu.

Hade flera misstänkta symptom tidigare men förutom ökad hunger och illamående (vid hunger) så har jag inga graviditets symptom tycker jag.

Fick något som kändes som kraftig foglossning efter rundan med hunden idag dock, kände av det flera timmar efteråt.

Hade ganska svår foglossning med min yngste och känner fortfarande av den ibland men inte som idag.

Hur mår ni?