• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Deni81
    Rosenblad skrev 2016-08-26 20:26:01 följande:

Testade i morse negativt som inte har fått något streck än så antingen är det falskt eller så plussar jag efter BIM istället. Drömde att jag var gravid inatt och var helt snurrig i huvudet och trodde jag var gravid när jag vakna haha. I wish.. Hoppas för din skull också att det tagit sig denna gång, det är så sjukt jobbigt att vänta månad efter månad..Var ju kul första tre månaderna, trodde ju aldrig att jag inte skulle va gravid efter sommaren. Det positiva är att Maj är min dröm månad att få barn i och även Juni, Juli, Augusti. Så det är iallafall bra månader framöver tycker jag :) Egentligen spelar de inte så stor roll men gillar tanken på ett vår eller sommarbarn. Får tänka lite så för att hitta något positivt i det hela. Åh..hoppas så det tagit sig. Lever på att jag inte fått några mens-symptom och håller tummarna för att det stannar så. Är också livrädd! Vill bara slappna av någonting, vi förtjänar det!

Ja jag minns också den där första tiden Man var så förväntansfull och lite pirrig, för det kändes som det kunde ju ske närsomhelst. Har dock alltid haft på känn att jag skulle vara en sån som har svårt att få barn, eller kanske inte ens lyckas få några alls. Ändå var det så spännande den första tiden! Lycka till!!!!
  • Rosenblad
    copycat skrev 2016-08-26 22:15:47 följande:

Låter ju onekligen riktigt bra!:) hoppas så att det är er tur nu, nu har ni väntat nog <3

Tack för de orden <3
  • Rosenblad

Dag 30 idag, senaste dagen mensen har kommit de senaste året men ingen mens ÄN. Negativt test. Inga tecken på mens men än plötsligt väldigt ont i bara ena bröstet :S Och bara på ovansidan på ett ställe. Kan ju undra vad min kropp håller på med. Har aldrig haft ont i bara ena bröstet tidigare. Kommer bli en nervös dag, mensen kommer aldrig utan värk så jag går och väntar på den. Nervöst!!

• any19877

Hej! Har bim på måndag( 29 aug).gjorde ett test idag men fick antingen spöksträck eller väldigt svag... Hoppas hoppas

• Anonym (30 augusti)
    Julm skrev 2016-08-26 17:07:30 följande:

Som en klocka, idag kom mensen. Nu slutar jag läsa här inne, det är alldeles för jobbigt, speciellt med alla som plussar på första försöket. Ska skicka in egenremiss och hoppas på utredning. Lycka till alla som kämpar! Ni som lyckas på första försöket; var lyckliga!

Men va, ni var väl bara på försök 3? Så snart får man väl inte utredning? :O
  • Deni81

Testade negativt idag på BIM-3. Hade visserligen ett vanligt RFSU-test, mäter från 25 mUl eller vad det heter. Det kanske är för tidigt, vem vet liksom. Åh jag får gråa hår! Mensen kommer säkert som vanligt, jag har gått symtomfri förut utan att det varit något. Det enda som hållit i sig denna gång är de ömma bröstvårtorna. Men de gör bara ont när jag rör på dem.

Så... Frågan är... Supa till ikväll eller inte på personalfesten!!!

• Julm
    Anonym (30 augusti) skrev 2016-08-27 08:33:51 följande:

Men va, ni var väl bara på försök 3? Så snart får man väl inte utredning? :O

Försök 4 för denna gång. Har provat i omgångar och förra omgången provade vi 4 ggr. Tänker säga att vi testat 12 månader. Jag har rätt att använda skattepengar för att må bra/bättre. Så många som missbrukar skattepengar. Är fullt frisk människa och belastar inte samhället med något annat vis. Ibland får man nog bara armbåga sig fram tror jag.
  • Rosenblad

Klockan är bara halv tio och allt jag tänker på är när mensvärken ska komma eller blodblandad flytning vid toabesök. Får försöka hålla mig sysselsatt hela dan. Blir bio kl 20.00 så ser det lite som ett delmål att inte någon ska ha hänt tills då. Hoppas hoppas....!!!