• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Rosenblad
    copycat skrev 2016-08-28 18:37:36 följande:

Haha hittade gömman..ooops:D

Okej men det är bara att vänta och se då. Följer med spänning:)

Nej tyvärr, fick MF i v. 5+5. Har en dotter född 14 och vi vill så gärna ge henne ett syskon. Detta var mitt första missfall och hoppas innerligt det sista. Hade såklart hoppats på att det skulle tagit sig direkt nu (haft en ägglossning sen missfallet i juli) men sitter med mensen i detta nu och längtar efter ÄL i september istället.

Ja just nu finns det inte så mycket att göra, och jag fick nyss en flytning med svag färg i rosa/brunt. Så jag hoppas verkligen inte detta innebär mens ikväll eller imorgon utan bara att det växer något där inne. Hade jag fått den för någon dag sen hade jag trott att det var kört men har endå en liten förhoppning nu även om mitt hjärtat bultar hårt och känner att detta inte kommer sluta bra. Men jag kan inte påverka så jag hoppas jag somnar tidigt ikväll och det ska bli skönt att gå till jobbet imorgon och tänka på annat.

Beklagar ditt missfall :( Och jag hoppas det tar sig nu istället!! Absolut bästa tiden att bli gravid tycker jag :)
  • copycat
    Rosenblad skrev 2016-08-28 19:03:51 följande:
    Ja just nu finns det inte så mycket att göra, och jag fick nyss en flytning med svag färg i rosa/brunt. Så jag hoppas verkligen inte detta innebär mens ikväll eller imorgon utan bara att det växer något där inne. Hade jag fått den för någon dag sen hade jag trott att det var kört men har endå en liten förhoppning nu även om mitt hjärtat bultar hårt och känner att detta inte kommer sluta bra. Men jag kan inte påverka så jag hoppas jag somnar tidigt ikväll och det ska bli skönt att gå till jobbet imorgon och tänka på annat.

Beklagar ditt missfall :( Och jag hoppas det tar sig nu istället!! Absolut bästa tiden att bli gravid tycker jag :)
    Oh jag fattar att flytningen gör dig skakig. Hoppas det är snabbt övergående och att mensen håller sig borta. Vilken dag efter ÄL är du på nu? När tänker du testa nästa gång?

Tack<3
  • Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-28 18:47:46 följande:

Fick nyss lite flytning med en svag färg av rosa/brunt. Alltså jag sitter som på nålar och hjärtat bultar i 190. Har ingen värk men fy alltså om detta betyder mens ikväll eller imorgon. Då lägger jag mig ner och dör känner jag. Har haft ont i ryggslutet lite då och då idag. Fy alltså mår så illa av denna nervositet!!

O nej.. Hoppas det är inte Mens . Bra tecken att du inte har ont.
  • Anonym (M)

Hoppar in här jag med, det är ju trots allt fortfarande augusti :) Vi har en son sedan tidigare född 14 och vi vill nu gärna ge honom ett syskon. Är på BIM +1 tror jag. Känner inte av så många symtom dock. Blev superillamående och fick hugg i tjejmagen några dagar efte att jag hade ÄL (tror jag). Men sen försvann det efter någon dag och sedan dess har jag bara varit trött och känt mig frusen. Med förra hade jag jättemycket molvärk redan några dagar efter ÄL så jag anade ganska tidigt att något hade hänt, men denna gången är jag inte lika säker. Har haft en del molande de senaste dagarna men det kan ju lika gärna vara mensen som bara är ovanligt trögstartad denna månad. Hoppas att den håller sig borta några dagar till för då ska jag våga testa :)

Och hoppas att mensen håller sig borta för er andra med :)

• Petronelladahlberg

Det längst till höger är ifrån i fredags, två i mitten ifrån igår och det längst till vänster ifrån idag vid 23.00

BIM+3 idag och ingen mens ännu..
  • FyrAAAA

Hej på er! Måste höra vad ni tror... Jag har ju bim på äl+13 imorgon (är alltså på äl+12 idag). Tog ett testa tidigt gravtest (predictor early) samt ett digitalt cb ägglossningstest i fredags på äl+9. Båda var tokblanka. Efter det släppte jag tankarna på att det skulle ha kunna lyckats denna månad och ställde in mig på mens om några dagar. Sen igår kväll kom jag att tänka på att jag inte haft någon pms alls denna månad veckan före mens som jag alltid brukar, samt ingen molvärk, vilket jag också brukar, samt att jag drömt massa konstigt några nätter (och jag brukar endast drömma när jag är gravid). Så nu när jag vaknade tog jag ett nytt cb digitalt ägglossningstest, det enda i testväg jag hade hemma, och fick en blinkande glad hubbe på det! (Det är ett sånt äl test med dubbel indikator som har blinkande glad gubbe när äl närmar sig och fast glad gubbe när det är riktigt nära). Tror ni det kan betyda att jag är gravid iaf? När i så fall tror ni det ger utslag på ett gravtest? Och vilket märke av gravtest rekommenderar ni att jag ska testa med? Om jag nu är "gravid" ska man tro att det är något fel på graviditeten då on det endast ger utslag med äl test först på äl+12? Är inte det sent? Blev många tankar nu... Vet ju inte ens om det betyder något, men hoppet väcktes igen, ni vet hur det är, man drar efter halmstrån!

• FyrAAAA

Är det några här i tråden som testat pos vid mens med äl-test men inte varit gravida utan fått mens?

• Anonym (Här kommer jag)

Hej!

Jag börjar bli lite orolig här, BIM +3 idag men negativt test. Äl var någon gång mellan 12-16 Augusti (trodde 14.de men kanske räknat fel) borde inte en frisk graviditet visa plus nu?

Beställde ett predictor early nu för att se om det finns något HCG.

Börjar bli orolig för tex utomkvedes.

Vad tror ni?

Illamående från och till, känner av foglossning när jag anstränger kroppen (haft ganska svår under tidigare graviditet).

Brösten känns lite men dom är inte ömma vid beröring utan mer som när utdrivningsreflexen sätter igång (igår under någon timme värkte dom rejält).

Tror inte ens jag är gravid nu utan något fel istället.

Någon som kan lugna mig?

• Anonym (Här kommer jag)
    FyrAAAA skrev 2016-08-29 07:25:03 följande:

Är det några här i tråden som testat pos vid mens med äl-test men inte varit gravida utan fått mens?

Vid graviditet har test strecket varit starkare än kontrollstrecket på äl tester för mig, kunnat få två lika starka streck vid mens.
  • FyrAAAA
    Anonym (Här kommer jag) skrev 2016-08-29 07:28:55 följande:
    Vid graviditet har test strecket varit starkare än kontrollstrecket på äl tester för mig, kunnat få två lika starka streck vid mens.
    Ja ok! Då var detta säkert inget tecken på grav utan snarare på mens! Tack för svar!