• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Rosenblad
    Guffy78 skrev 2016-08-28 08:02:51 följande:

Tempar du?

Nä, var inne på det ett tag för ca 1 år sen men glömde alltid så la ner det.
  • Anonym (Här kommer jag)
    Rosenblad skrev 2016-08-28 07:54:51 följande:

Har ju haft 27-30 dagar i snitt sen förra månaden blev det helt plötsligt 26. Idag är det dag 31. Ägglossningen var den 14e så dag 14 är jag på nu :)

Spännande

Har du testat?

Min cykel brukar vara mellan 23-28 dagar, oftast ligger den på 26 dagar. Idag är jag på dag 28 (äl +14) och tänker att den säkert dyker upp under dagen.

Om inte ska jag ta ett test igen imorgon bitti.

Tog ett på dag 26 som var negativt.

Har tidigare plussat på äl+16-19 men min cykel har blivit kortare sedan senaste barnet (tidigare var den 32 dagar).

Har du några symptom?
  • Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-28 07:01:59 följande:

Va tråkigt :( Ja tyvär tappar man hoppet.. Förra mensen var droppen för mig, kände en uppgivenhet i kroppen. Nu än mensen sen men inget plus så är så nervös så jag tror jag ska dö. Stickan visar inget så jag tänker automatiskt mens för det är jag så van vid. Så kan inte göra något annat än att vänta. Får se hur de går för oss!

Liten rättelse: min streck är inte helt borta! Har kollat nyss på test från imorse som jag tänkte slänga och där ser jag streck som är tydligare än den som var igår?? Hur kommer det sig vet jag inte och hur mycket man kan lita på dom ... Skumt
  • November83

Mens kom på utsatt tid. Hoppar till September tråden. Lycka till ni som hade lyckan att få plussa:)

• Deni81

Tog alkoholfritt på personalfesten igår, så även om det inte kommer bli något denna månad så är jag glad att jag inte är bakfull

Testade minus igår på BIM-3 och har de vanliga symtomen på mens. Dålig i magen (igår) men jag åt surströmming också, det brukar inte vara bra för magen, haha! Molvärk, inflammation i nacken (den visar aldrig fel), hungrig/sugen på allt och kissar mycket. Allt tyder på mens. Hoppas så klart det inte är så! Men jag är beredd på mens. Lycka till alla nu som har BIM i dagarna!!

• Rosenblad
    Anonym (Här kommer jag) skrev 2016-08-28 08:49:07 följande:

Spännande

Har du testat?

Min cykel brukar vara mellan 23-28 dagar, oftast ligger den på 26 dagar. Idag är jag på dag 28 (äl +14) och tänker att den säkert dyker upp under dagen.

Om inte ska jag ta ett test igen imorgon bitti.

Tog ett på dag 26 som var negativt.

Har tidigare plussat på äl+16-19 men min cykel har blivit kortare sedan senaste barnet (tidigare var den 32 dagar).

Har du några symptom?

Ja, jag har testat sjukt mycket haha.. Laddade upp med massor från billiga testet så jag kunde ta många både runt äl och BIM. Skönt att höra att man kan plussa "sent". Nä inte direkt symptom, drömt mycket och sura uppstötningar igår. Men vet inte om det har med någon graviditet att göra. Hade kraftig molvärk i Måndags och sen Onsdagen lite också. Trodde ju mensen skulle komma då men varit rätt lugn dagarna nu.
  • Rosenblad
    Guffy78 skrev 2016-08-28 09:45:37 följande:

Liten rättelse: min streck är inte helt borta! Har kollat nyss på test från imorse som jag tänkte slänga och där ser jag streck som är tydligare än den som var igår?? Hur kommer det sig vet jag inte och hur mycket man kan lita på dom ... Skumt

Då finns det en chans ändå :) Förstår inte heller testerna!
  • Bettieboop

Är det bara jag som ser det svaga strecket? Räknas det ens eller brukar dom bara se ut så?
    Min cykel brukar ligga på 25-27 dagar och är på dag 25.

• Bettieboop
    Bettieboop skrev 2016-08-28 13:25:22 följande:

Är det bara jag som ser det svaga strecket? Räknas det ens eller brukar dom bara se ut så?
    Min cykel brukar ligga på 25-27 dagar och är på dag 25.

Har inte gjort något med bilden såklart, med tanke på hur svagt det är.
  • Anonym (Här kommer jag)
    Bettieboop skrev 2016-08-28 13:26:45 följande:

Har inte gjort något med bilden såklart, med tanke på hur svagt det är.

Jag ser, känner inte till hur testen brukar se ut dock håller tummarna!