• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Steffii
    kohler12 skrev 2016-08-25 20:30:23 följande:

tjejer jag är Gravid 

Stort Grattis! :D
  • Julm
    Rosenblad skrev 2016-08-25 17:47:28 följande:

Jag har en app som jag skriver i när mensen kommer, hur länge den håller på, positiva ältestet osv så kan man följa långt bakåt och se snittet. Appen räknar själv ut snittet för BIM, men det diffar ju såklart. Jag kan variera mellan 26-30 dagar men kör på 28 som medel. Den räknar även ut ägglossning men det behöver ju inte stämma, jag har ägglossning 3 dagar senare men tycker endå det är suveränt att skriva upp allt sån man har koll! :)

Har också en app där jag loggar allt. Bim är idag 25, men längsta cykeln är 27 så jag räknar på "riktig" bim på lördag i sådana fall för att vara på säkra sidan :)
  • Deni81
    Rosenblad skrev 2016-08-25 19:38:48 följande:

Kollade nyss på mitt test från imorse. Från billiga tester. Kan se ett svagt streck men det är ju allt för lång tid att avläsa det nu MEN hur pass ofta händer det att man får det från just billiga tester? Läst att de är svårt att få spök streck från dem. Har liksom inte streck på de andra som är tagna några dagarna innan.

Jag har då aldrig fått en tillstymmelse till streck någon gång, varken under eller långt efter testtiden. Hoppas hoppas!! Bara att fortsätta testa, när var BIM?
  • copycat

Jag fick tyvärr spökstreck på tre tester denna vända, från billiga tester. Har ALDRIG hänt med dom (inte heller efter utgången tid) så jag hann bli glad, men var bara svammel. Tror dock det är ovanligt och har som sagt aldrig upplevt det tidigare, testar bara med dom. Så jag hoppas att det inte är svammel på ditt:)

Rosenblad skrev 2016-08-25 19:38:48 följande:

Kollade nyss på mitt test från imorse. Från billiga tester. Kan se ett svagt streck men det är ju allt för lång tid att avläsa det nu MEN hur pass ofta händer det att man får det från just billiga tester? Läst att de är svårt att få spök streck från dem. Har liksom inte streck på de andra som är tagna några dagarna innan.

• miilap

Mina svaga streck visade sig vara rätt! Plussade nyss på bim - 3 med clearblue digital :)

• FyrAAAA

Helt blankt imorse på bim-4 med ett testa tidigt :-/ så ställer in mig på mens på tisdag!

• Emelie07

Samma här! :(

FyrAAAA skrev 2016-08-26 08:25:42 följande:

Helt blankt imorse på bim-4 med ett testa tidigt :-/ så ställer in mig på mens på tisdag!

• Bettieboop

Är på bim -3 idag och igår började jag bli öm om brösten, men inte hela utan bara vid sidorna? Hur har ni haft det som var varit ömma i brösten som varit gravida, är det hela brösten? Ömmar när jag går och så med och brukar inte känner av något med brösten innan bim.

• Steffii

Ja då fick man mensen imorse så nu laddar vi om och kör på igen i september :) Grattis till alla som plussat! Och en stor lycko spark till alla som jobbar på de kanske ses vi i september tråden :)

• Rosenblad
    Deni81 skrev 2016-08-25 21:40:20 följande:

Jag har då aldrig fått en tillstymmelse till streck någon gång, varken under eller långt efter testtiden. Hoppas hoppas!! Bara att fortsätta testa, när var BIM?

Nä inte jag heller, fått spökstreck tidigare med CB bara! Hade BIM igår, varierat några dagar fram och tillbaka men senast imorgon ska jag ha fått min mens sen är helt klart BIM över. Har inte ens fått ont i brösten än, som jag alltid får vid mens. Ska testa varje dag tills antingen mensen eller plusset kommer. Men vågar inte hoppas för mycket dock :)