• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Rosenblad
    Bettieboop skrev 2016-08-28 13:25:22 följande:

Är det bara jag som ser det svaga strecket? Räknas det ens eller brukar dom bara se ut så?

Min cykel brukar ligga på 25-27 dagar och är på dag 25.

Jag ser ett svagt streck :)
  • Rosenblad

Alltså denna väntan.. Har fått lite ont i ryggen och svag molvärk. Men det avtar och kommer tillbaka. Inget blod än. Är livrädd :S Är så nervös så jag mår illa. Vill verkligen va gravid nu!!!! Jag vill och orkar inte vänta mer!! Är såå känslig idag och det vore ju förjävligt om jag skulle väntat så här lång tid och att mensen kommer. Bildar ju endå någon form av hopp när det är dag 31 och inga symptom tidigare på mens och inga bruna flytningar eller liknande. Inte ens ont i brösten. Känner att jag hade offrat ett finger för detta. Är jag desperat? Ja!!

• copycat

Förstår nervositeten, det ska vara er tur! Gud vad jag håller tummarna. När testade du senast?

Rosenblad skrev 2016-08-28 13:56:11 följande:

Alltså denna väntan.. Har fått lite ont i ryggen och svag molvärk. Men det avtar och kommer tillbaka. Inget blod än. Är livrädd :S Är så nervös så jag mår illa. Vill verkligen va gravid nu!!!! Jag vill och orkar inte vänta mer!! Är såå känslig idag och det vore ju förjävligt om jag skulle väntat så här lång tid och att mensen kommer. Bildar ju endå någon form av hopp när det är dag 31 och inga symptom tidigare på mens och inga bruna flytningar eller liknande. Inte ens ont i brösten. Känner att jag hade offrat ett finger för detta. Är jag desperat? Ja!!

• Rosenblad
    copycat skrev 2016-08-28 15:48:27 följande:

Förstår nervositeten, det ska vara er tur! Gud vad jag håller tummarna. När testade du senast?

Tack!! Testade imorse, det är någon form av svag skugga flera timmar senare men min man kan inte se det och litar inte på det alls. Har lite ont i ryggen och kommer lite molande då och då men det drar inte igång. Vakna imorse av det så tänkte att nu är det kört, men klockan är fyra nu och det har inte kommit blodblandad flytning som det brukar börja med. Trodde jag skulle ha ett svar innan helgen är över men är ju såklart jätte glad att mensen inte kommit,men är så orolig att det bara är något som hänt så den kommer senare istället. Kan ju inte lita på kroppen vad den får för sig att göra. Ska ta ett test lite senare tänkte jag bara för jag inte kan hålla mig!
  • copycat
    Rosenblad skrev 2016-08-28 16:09:40 följande:
    Tack!! Testade imorse, det är någon form av svag skugga flera timmar senare men min man kan inte se det och litar inte på det alls. Har lite ont i ryggen och kommer lite molande då och då men det drar inte igång. Vakna imorse av det så tänkte att nu är det kört, men klockan är fyra nu och det har inte kommit blodblandad flytning som det brukar börja med. Trodde jag skulle ha ett svar innan helgen är över men är ju såklart jätte glad att mensen inte kommit,men är så orolig att det bara är något som hänt så den kommer senare istället. Kan ju inte lita på kroppen vad den får för sig att göra. Ska ta ett test lite senare tänkte jag bara för jag inte kan hålla mig!
    Förstår att det är svårt att hålla sig med testen, är likadan när jag väl närmar mig bim-perioder:P även fast jag verkligen BESTÄMT att "nä, nu testar jag inte förrän om två dagar igen) så står jag likförbannat där nästa morgon och testar igen:/. Haha.
    Hur har du det med flytningar just nu då? Och hur brukar du ha det? Det kanske också kan avslöja nåt tänker jag? Själv är jag alltid helt torr några dagar innan mens så därför misstänkte jag graviditet sist då jag istället fick mer och mer vita flytningar istället. Det var avvikande och visst var jag gravid. Hur är det för dig?
  • Deni81
    Rosenblad skrev 2016-08-28 12:37:32 följande:

Ja, jag har testat sjukt mycket haha.. Laddade upp med massor från billiga testet så jag kunde ta många både runt äl och BIM. Skönt att höra att man kan plussa "sent". Nä inte direkt symptom, drömt mycket och sura uppstötningar igår. Men vet inte om det har med någon graviditet att göra. Hade kraftig molvärk i Måndags och sen Onsdagen lite också. Trodde ju mensen skulle komma då men varit rätt lugn dagarna nu.

Har också drömt sjukt mycket! Tydliga drömmar. Har haft massa halsbränna också. Det är nog inte ett symtom för mig, men det är ovanligt. Dock har jag ömma bröst ocj bröstvårtor också. Och kisseri och lite smått molvärk. Håller tummarna för dig nu!!! Ett starkt streck vill vi se
  • Rosenblad
    copycat skrev 2016-08-28 16:41:56 följande:

Förstår att det är svårt att hålla sig med testen, är likadan när jag väl närmar mig bim-perioder:P även fast jag verkligen BESTÄMT att "nä, nu testar jag inte förrän om två dagar igen) så står jag likförbannat där nästa morgon och testar igen:/. Haha.

Hur har du det med flytningar just nu då? Och hur brukar du ha det? Det kanske också kan avslöja nåt tänker jag? Själv är jag alltid helt torr några dagar innan mens så därför misstänkte jag graviditet sist då jag istället fick mer och mer vita flytningar istället. Det var avvikande och visst var jag gravid. Hur är det för dig?

Hahaha ja det där är så typiskt :) Min man hitta min test-gömma med testen från senaste dagarna och fick en chock och fatta inte varför jag använt så många. Men han är inte lika desperat som jag, han säger att han tänker på det men vill inte prata för mycket om det och hoppas för han vet hur ledsen jag blir när jag blir för "inne" i det. Så han tycker det är bättre att bara vänta och se. Det kan han ju glömma hehe. :)

Flytningarna är nog som vanligt innan mens, sparsamt men endå lite liknande äl flytning kan jag tycka. Men betydligt mindre då. Så ja, kanske är dem lite mer sega än klibbiga som de brukar va nu. Men inte något jag kan gå efter tror jag. Har nog inga symptom alls att gå efter :/ Känns som alla på FL plussar på ÄL +7 och blir illamående direkt! Vill också ha symptom och känna mig gravid, OM jag nu mot all förmodan är det. Men är du gravid nu?
  • ohhello

ÄL+11 samt CD30 & imorse började tempen dala. Hoppas ju fortfarande på en graviditet (som alla andra) men ställer in mig på mens. Haft lite kramper och dålig mage de senaste dagarna men annars inga symptom på varken graviditet eller mens. Hade dock inget som skvallrade om att jag var gravid sist heller, så är nog ingen idé att känna efter så mycket heller.
    BIM på onsdag, tänker inte testa före det.

• copycat
    Rosenblad skrev 2016-08-28 17:22:53 följande:
    Hahaha ja det där är så typiskt :) Min man hitta min test-gömma med testen från senaste dagarna och fick en chock och fatta inte varför jag använt så många. Men han är inte lika desperat som jag, han säger att han tänker på det men vill inte prata för mycket om det och hoppas för han vet hur ledsen jag blir när jag blir för "inne" i det. Så han tycker det är bättre att bara vänta och se. Det kan han ju glömma hehe. :)

Flytningarna är nog som vanligt innan mens, sparsamt men endå lite liknande äl flytning kan jag tycka. Men betydligt mindre då. Så ja, kanske är dem lite mer sega än klibbiga som de brukar va nu. Men inte något jag kan gå efter tror jag. Har nog inga symptom alls att gå efter :/ Känns som alla på FL plussar på ÄL +7 och blir illamående direkt! Vill också ha symptom och känna mig gravid, OM jag nu mot all förmodan är det. Men är du gravid nu?
    Haha hittade gömman..ooops:D

Okej men det är bara att vänta och se då. Följer med spänning:)

Nej tyvärr, fick MF i v. 5+5. Har en dotter född 14 och vi vill så gärna ge henne ett syskon. Detta var mitt första missfall och hoppas innerligt det sista. Hade såklart hoppats på att det skulle tagit sig direkt nu (haft en ägglossning sen missfallet i juli) men sitter med mensen i detta nu och längtar efter ÄL i september istället.
  • Rosenblad

Fick nyss lite flytning med en svag färg av rosa/brunt. Alltså jag sitter som på nålar och hjärtat bultar i 190. Har ingen värk men fy alltså om detta betyder mens ikväll eller imorgon. Då lägger jag mig ner och dör känner jag. Har haft ont i ryggslutet lite då och då idag. Fy alltså mår så illa av denna nervositet!!