• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Kottens

Hej!!

Vill gärna hoppa in i denna jag meeee :)

Har Bim på måndag så är på bim-5 idag och negativt gravtest imorse (totalblankt)! Plussade bim-4 förra grav så jag hoppas på imorgon.... Ska försöka hålla mig till måndag iaf. Har ni några symptom? :)

• miilap
    FyrAAAA skrev 2016-08-24 21:02:46 följande:

Vågar mig på ett grattis då!!! Hur många dagar efter äl är det bu när du plussat?

Tack! :) Igår va det äl + 9. Idag fick jag också ett streck men vågar inte känna mig säker förens det blir någorlunda lika starkt som kontrollstrecket. Tog dock ett äl test igår och det va superpositivt, blev så förra gången jag vart gravid (slutade dock i missfall)
  • Lillstrumpa84

Plussade imorse!! BIM +3 Lite chockad men självfallet glad. Första försöket så hade inga större förväntningar.

• Milie
    Ang82 skrev 2016-08-24 22:13:35 följande:

Okej, hade det på äl +9. Får se till helgen om det blir plus eller inte. Men när något blir annorlunda efter flera månaders försök så ökar förhoppningarna.

Det förstår jag! Vi var inne på sjunde försöket och jag hade inga direkta förhoppningar innan, men sen när den där unika blödningen kom så blev jag i princip säker på att det gått vägen. Hehe. Men just innan BIM blev jag hemskt förkyld och när BIM-dagen är över inser jag att mensen inte kommit. Om jag inte hade blivit förkyld hade jag lätt testat tidigare, för blödningen gjorde mig så säker.

Lycka till!
  • Kottens
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-25 06:07:30 följande:

Plussade imorse!! BIM +3 Lite chockad men självfallet glad. Första försöket så hade inga större förväntningar.

Grattis!!!! :)))) va härligt!!!
  • Anonym (Vega)
    Steffii skrev 2016-08-24 20:45:12 följande:

Åh! Får man kanske hoppa in här med?!

Enligt min app är jag på bim +2 ingen mens så långt ögat kan nå men heller inget + :( Ska försöka hålla mig och testa igen på fredag! :)

Grattis till alla som plussat! :) Och en lyckospark till alla som jobbar på de!

Vad spännande! Då hoppas vi på en majbebis för dig också? Eller jag kanske räknar helt tokigt
    Jag hade mens senast 26/7 och har fått bf 1/5 eller 2/5 beroende på vilken app jag tittat i. Håller tummarna!
  • Anonym (Vega)

Grattis!!!

• Steffii

Åh! Grattis!!!! :D Då får du hålla tummarna för mig imån ;)
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-25 09:20:21 följande:

Vad spännande! Då hoppas vi på en majbebis för dig också? Eller jag kanske räknar helt tokigt

Jag hade mens senast 26/7 och har fått bf 1/5 eller 2/5 beroende på vilken app jag tittat i. Håller tummarna!

Ja, vi hoppas på detta ;) är vårat första försök sen jag tog ut kopparspiralen så vi är lite ödmjuka men hade varit roligt om de tagit sig redan :) Grattis till den lilla kotten imagen :) Ska testa imån bitti då är jag på bim +4 :) Tack!
  • Julm

Hur räknar ni bim? Jag har mellan 23-27 dagars cykler. Medel är 25. Är då dag 25 min bim?

• Anonym (Vega)
    Julm skrev 2016-08-25 10:20:44 följande:

Hur räknar ni bim? Jag har mellan 23-27 dagars cykler. Medel är 25. Är då dag 25 min bim?

Jag har en app som håller koll på det där, och ju längre man använder den desto säkrare blir ju förutsägelserna så att säga. Jag har 28 dagar i princip varje månad, det kan vara någon månad per år som jag har 29. Men annars har det varit som en klocka.
    Om jag var du skulle jag räkna på 27 dagar för att inte bli alldeles för hoppfull. Om du har 27 dagar ibland så skulle inte jag börja vänta redan vid dag 23, då hade jag blivit galen!
    Eller så kan du räkna på snittet 25. Det måste du nog välja själv.