• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Rosenblad
    copycat skrev 2016-08-25 21:57:29 följande:

Jag fick tyvärr spökstreck på tre tester denna vända, från billiga tester. Har ALDRIG hänt med dom (inte heller efter utgången tid) så jag hann bli glad, men var bara svammel. Tror dock det är ovanligt och har som sagt aldrig upplevt det tidigare, testar bara med dom. Så jag hoppas att det inte är svammel på ditt:)

Ja jag är rädd att detta också bara är spök :/ Tror nästan de.. Men hade BIM igår, snittet iaf. Varierat några dagar fram och tillbaka men senast imorgon ska jag ha fått mensen sen är BIM över. Men har inte en enda känsla i kroppen av att mens är på G. Inte ont i brösten som jag alltid har några dagar innan mens, ingen värk. Värken var i Måndags konstigt nog. Så får se var detta leder till :) Får ju lite förhoppningar nu när det endå har gått såhär långt och inte fått något symptom på mens men tror nog inte det tagit sig endå. Men återstår att se de kommande dagarna :)
  • Julm

Som en klocka, idag kom mensen. Nu slutar jag läsa här inne, det är alldeles för jobbigt, speciellt med alla som plussar på första försöket. Ska skicka in egenremiss och hoppas på utredning. Lycka till alla som kämpar! Ni som lyckas på första försöket; var lyckliga!

• Rosenblad
    Julm skrev 2016-08-26 17:07:30 följande:

Som en klocka, idag kom mensen. Nu slutar jag läsa här inne, det är alldeles för jobbigt, speciellt med alla som plussar på första försöket. Ska skicka in egenremiss och hoppas på utredning. Lycka till alla som kämpar! Ni som lyckas på första försöket; var lyckliga!

Förstår dig... Blir sjukt depp av att läsa folk som plussar på första försöket, är själv på försök 11 och det är ångest att snart försökt ett år :( Skickade också in egenremiss, fått brev tillbaka och väntar på tid. Så högst ska det ta 3mån tills man får tid tror jag kravet är. Lycka till själv!
  • Julm
    Rosenblad skrev 2016-08-26 17:20:26 följande:

Förstår dig... Blir sjukt depp av att läsa folk som plussar på första försöket, är själv på försök 11 och det är ångest att snart försökt ett år :( Skickade också in egenremiss, fått brev tillbaka och väntar på tid. Så högst ska det ta 3mån tills man får tid tror jag kravet är. Lycka till själv!

Önskar dig också stort stort lycka till
  • Deni81
    Rosenblad skrev 2016-08-26 16:32:46 följande:

Nä inte jag heller, fått spökstreck tidigare med CB bara! Hade BIM igår, varierat några dagar fram och tillbaka men senast imorgon ska jag ha fått min mens sen är helt klart BIM över. Har inte ens fått ont i brösten än, som jag alltid får vid mens. Ska testa varje dag tills antingen mensen eller plusset kommer. Men vågar inte hoppas för mycket dock :)

Har du testat fler gånger? Fått mer streck? Hoppas så himla mycket för dig! Vet hur det känns att vänta lääääänge. Är på 16:e försöket själv :-/ Men det är bara att hoppas och hoppas! Har ingen pms heller, men annars inget direkt symtom. Testar imorgon på BIM-3. Är livrädd! Kan ju vara neg för att det är för tidigt, så jag vet inte ens varför jag ska testa
  • Rosenblad
    Deni81 skrev 2016-08-26 19:27:50 följande:

Har du testat fler gånger? Fått mer streck? Hoppas så himla mycket för dig! Vet hur det känns att vänta lääääänge. Är på 16:e försöket själv :-/ Men det är bara att hoppas och hoppas! Har ingen pms heller, men annars inget direkt symtom. Testar imorgon på BIM-3. Är livrädd! Kan ju vara neg för att det är för tidigt, så jag vet inte ens varför jag ska testa

Testade i morse negativt som inte har fått något streck än så antingen är det falskt eller så plussar jag efter BIM istället. Drömde att jag var gravid inatt och var helt snurrig i huvudet och trodde jag var gravid när jag vakna haha. I wish.. Hoppas för din skull också att det tagit sig denna gång, det är så sjukt jobbigt att vänta månad efter månad..Var ju kul första tre månaderna, trodde ju aldrig att jag inte skulle va gravid efter sommaren. Det positiva är att Maj är min dröm månad att få barn i och även Juni, Juli, Augusti. Så det är iallafall bra månader framöver tycker jag :) Egentligen spelar de inte så stor roll men gillar tanken på ett vår eller sommarbarn. Får tänka lite så för att hitta något positivt i det hela. Åh..hoppas så det tagit sig. Lever på att jag inte fått några mens-symptom och håller tummarna för att det stannar så. Är också livrädd! Vill bara slappna av någonting, vi förtjänar det!
  • Ang82
    Milie skrev 2016-08-25 08:27:55 följande:

Det förstår jag! Vi var inne på sjunde försöket och jag hade inga direkta förhoppningar innan, men sen när den där unika blödningen kom så blev jag i princip säker på att det gått vägen. Hehe. Men just innan BIM blev jag hemskt förkyld och när BIM-dagen är över inser jag att mensen inte kommit. Om jag inte hade blivit förkyld hade jag lätt testat tidigare, för blödningen gjorde mig så säker.

Lycka till!

Tack men mensen kom igår 2 dagar förtidigt :(

Idag har det knappt varit något alls, konstigt brukar vara tvärtom. Då får vi hoppas på försök 17. Snart får det bli att söka hjälp.
  • copycat

Låter ju onekligen riktigt bra!:) hoppas så att det är er tur nu, nu har ni väntat nog <3

Rosenblad skrev 2016-08-26 16:46:32 följande:

Ja jag är rädd att detta också bara är spök :/ Tror nästan de.. Men hade BIM igår, snittet iaf. Varierat några dagar fram och tillbaka men senast imorgon ska jag ha fått mensen sen är BIM över. Men har inte en enda känsla i kroppen av att mens är på G. Inte ont i brösten som jag alltid har några dagar innan mens, ingen värk. Värken var i Måndags konstigt nog. Så får se var detta leder till :) Får ju lite förhoppningar nu när det endå har gått såhär långt och inte fått något symptom på mens men tror nog inte det tagit sig endå. Men återstår att se de kommande dagarna :)

• Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-26 20:26:01 följande:

Testade i morse negativt som inte har fått något streck än så antingen är det falskt eller så plussar jag efter BIM istället. Drömde att jag var gravid inatt och var helt snurrig i huvudet och trodde jag var gravid när jag vakna haha. I wish.. Hoppas för din skull också att det tagit sig denna gång, det är så sjukt jobbigt att vänta månad efter månad..Var ju kul första tre månaderna, trodde ju aldrig att jag inte skulle va gravid efter sommaren. Det positiva är att Maj är min dröm månad att få barn i och även Juni, Juli, Augusti. Så det är iallafall bra månader framöver tycker jag :) Egentligen spelar de inte så stor roll men gillar tanken på ett vår eller sommarbarn. Får tänka lite så för att hitta något positivt i det hela. Åh..hoppas så det tagit sig. Lever på att jag inte fått några mens-symptom och håller tummarna för att det stannar så. Är också livrädd! Vill bara slappna av någonting, vi förtjänar det!

Är med om samma sak. Hade ganska tydlig med svag streck på billiga tester för 3 dagar sedan. Igår var de blanka och idag känner jag inte några symptom alls men strecket kom tillbaka och är lite starkare. Fast jag tar det som spök tills motsatsen har bevisats.
  • lneb

Å är så sugen på att testa... Typ på söndag iaf!

Men det är för tidigt! Är bara på ÄL+8. Men har de senaste månaderna bara haft en cykel på 24-25 dagar och är på dag 24 i dag.

Men hade ÄL senare så appen säger 28 dagars cykel denna månad (vilket jag hade förr) så ska försöka bita ihop.... Vänta till tisdag elle onsdag. Allra bäst är väl att vänta till ÄL+14 men det är ju typ en hel vecka kvar!!!