• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Steffii
    Rockandroll skrev 2016-08-25 13:36:45 följande:

Jag plussade starkt idag, BIM-3! Så lycklig! :D

Åh! Stort grattis!!! :D
  • Anonym (Vega)
    Rockandroll skrev 2016-08-25 13:36:45 följande:

Jag plussade starkt idag, BIM-3! Så lycklig! :D

Grattis till dig!!!
  • Rosenblad
    Julm skrev 2016-08-25 10:20:44 följande:

Hur räknar ni bim? Jag har mellan 23-27 dagars cykler. Medel är 25. Är då dag 25 min bim?

Jag har en app som jag skriver i när mensen kommer, hur länge den håller på, positiva ältestet osv så kan man följa långt bakåt och se snittet. Appen räknar själv ut snittet för BIM, men det diffar ju såklart. Jag kan variera mellan 26-30 dagar men kör på 28 som medel. Den räknar även ut ägglossning men det behöver ju inte stämma, jag har ägglossning 3 dagar senare men tycker endå det är suveränt att skriva upp allt sån man har koll! :)
  • SamsonS

Nu lämnar jag tråden. Mens idag på försök nr 13 efter en cykel på 43 dagar och fick idag besked om att vi inte får hjälp eftersom vi redan har ett barn. Känns för stunden helt hopplöst och vet inte alls hur jag känner längre... Lycka till ni andra!

• Deni81

En "synsk" kollega på jobbet sa idag att jag verkade taggig, lite hård i tonen och vassare på något sätt. Hon säger att jag nog är gravid. Nu får man ju ännu mer förhoppningar trots att jag inte ens tror på sånt där Ska testa på lördag. Har inga särskilda symtom nu heller. Lite större bröst, ömma bröstvårtor, men det har jag alltid innan mens också!

• Rosenblad

Kollade nyss på mitt test från imorse. Från billiga tester. Kan se ett svagt streck men det är ju allt för lång tid att avläsa det nu MEN hur pass ofta händer det att man får det från just billiga tester? Läst att de är svårt att få spök streck från dem. Har liksom inte streck på de andra som är tagna några dagarna innan.

• LaceyLoo

BIM 22/8.. Ingen mens, ingen tempökning alls, vet inte ens om jag haft ägglossning då test gav utslag i två perioder.. Och neg gravtest senast 22/8...

• Emelie07

Jaha, då verkar det som att mensen är på väg:( mensvärk, chokladsug och känslig! Tippar på att Jag får den imorgon. :( och den kommer 6 dagar förtidigt! :(