• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • LadySatisfied
    Ememem skrev 2016-07-24 19:58:18 följande:

Jag lever som vanligt fram till ett plus.

Äl+2 är kanske lite tidigt att kunna känna symptom, ägget fäster först kring äl+7-10.

Aha, som jag trodde. Har haft liknande känningar tidigare, men nu letar man ju efterföljande tecken på en graviditet som går

Okej, att dricka när jag försöker bli gravid kommer inte att hända. Plusar jag inte så kommer jag unna mig lite vin/en öl fram till nästa ägglossning. Nu blev dock problemet med föräldrarna uppskjutet då de skulle ha andra gäster just den helgen, men det lär ju hända igen. Får försöka komma på en bra lösning.
  • prinsessan15

Idag kom första lilla strecket på ältestet så nu hoppas jag att äl är inom räckhåll, trots att jag trodde den var imorgon!

• Rosenblad

Ingen dricka här heller..fast dricker väldigt sällan i vanliga fall men under semester kvällar osv brukar de bli ett glas vin men inte denna semester! Är på försök nr 10 och slutade med cigg direkt när vi sa att vi ska börja försöka få barn och drickandet va ju endå inte så aktivt. Nu vågar jag absolut inte ta några risker, har trappat ner på koffeinet också. Efter 10 mån vågar man inget. Att bli gravid susar ju i huvudet dygnet runt och längtan är verkligen jobbig. Men tror faktiskt det kan va något denna månad. Har såå ont nu en vecka innan BIM, aldrig haft så ont så tidigt :S

• LadySatisfied
    Rosenblad skrev 2016-07-24 23:02:38 följande:

Ingen dricka här heller..fast dricker väldigt sällan i vanliga fall men under semester kvällar osv brukar de bli ett glas vin men inte denna semester! Är på försök nr 10 och slutade med cigg direkt när vi sa att vi ska börja försöka få barn och drickandet va ju endå inte så aktivt. Nu vågar jag absolut inte ta några risker, har trappat ner på koffeinet också. Efter 10 mån vågar man inget. Att bli gravid susar ju i huvudet dygnet runt och längtan är verkligen jobbig. Men tror faktiskt det kan va något denna månad. Har såå ont nu en vecka innan BIM, aldrig haft så ont så tidigt :S

Då är du precis som jag. Dricker väldig sällan, men mer på semestern. Nu får det dock bli alkoholfritt. Jag hoppas att du har rätt och att du plussar den här gången!
  • Rosenblad

Fortsätter skriva lite symtom :) .Har sjukt mycket flytningar också,som vatten som rinner till. Imorse börja brösten värka men de gör de alltid innan mens så det är inget annerlunda. Men denna kraftiga "mens"värken är något helt nytt redan en vecka innan BIM. Och flytningarna brukar inte fylla hela trosan på några sekunder. Helt genomblött nu två dagar i rad. Hmm kan de va min tur tro :O.. vågar inte hoppas för mycket Nägon som varit gravid tidigare och haft liknande symptom?

• FyrAAAA

Helt blankt äl-test imorse, vilket innebär att jag måste börjat testa för sent och missat äl den här månaden... När strecket var ganska starkt i fredags trodde jag äl var på gång men den måste då precis ha varit! Fortsätter följa er andra iaf. Förmodligen har min cykel ändrat sig lite efter senaste graviditeten. Nya tag nästa månad men släpper det här för den här månaden nu! Lycka till alla! <3

• Tiiffany

Hoppar in från juli gruppen. Fick mens i fredags. Nu är vi inne på försök nr 12

• Julm

Nu börjar den långa väntan! Har bim 4/8 enligt min app men tror snarare det rör sig om 2/8. Har slutat att analysera symptom då kroppen lever sitt eget liv så det är knappt lönt. Det enda jag hoppas är att mensen uteblir BIG TIME!!

• prinsessan15
    FyrAAAA skrev 2016-07-25 08:01:38 följande:

Helt blankt äl-test imorse, vilket innebär att jag måste börjat testa för sent och missat äl den här månaden... När strecket var ganska starkt i fredags trodde jag äl var på gång men den måste då precis ha varit! Fortsätter följa er andra iaf. Förmodligen har min cykel ändrat sig lite efter senaste graviditeten. Nya tag nästa månad men släpper det här för den här månaden nu! Lycka till alla! <3

Men om äl var tidig kanske ni pricka den ändå? :)
  • Rosenblad
    Tiiffany skrev 2016-07-25 08:23:48 följande:

Hoppar in från juli gruppen. Fick mens i fredags. Nu är vi inne på försök nr 12

Jobbigt att behöva vänta så länge, vi är påförande nr 10 och det börjar kännas som att det inte kommer ske naturlig väg. Men vi kommer försöka ca 3 mån till sen söker vi hjälp. Funderat på de?
Svar på tråden Bim aug 2016