• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Milli_1

Bim 18/8... Känner igen många nicks här efter att vi försökt sedan i januari. Denna månad kom mensen 2 dagar f sent men jag visste redan dag 18 att det var kört.,, ha ha kan man märka min uppgivenhet..,

Vet inte om vi aktivt kommer försöka denna månad,,,hänger här ändå. Äl har varit allt från dag 12-16, sjukt jobbigt

• eg90

Här är en som fick sin mens idag = är jättedeppig och ledsen just nu :(
    Försökt sedan april 2015 så inser att vi måste få hjälpa att bli gravida snart :(

Nästa bim är 28/8

• mosterJenny

Hej!

Hoppar in här från julitråden då ÄL skedde sent. Kort om mig:

Första försöket på barn nr 1

ÄL 21/7

BIM 4/8

Jag är 30 och sambon 32

Prickade dock inte ÄL utan vi hade sex tre dagar innan så det blir en chansning denna månaden och annars ett nytt försök nästa månad men min cykel är lång, 34 dagar, så det blir en lång väntan :(

Håller tummarna för alla oss nu! Lägger in mig på BIM-listan när jag har tillgång till en dator.

• Loncelot
    eg90 skrev 2016-07-25 10:57:42 följande:

Här är en som fick sin mens idag = är jättedeppig och ledsen just nu :(

Försökt sedan april 2015 så inser att vi måste få hjälpa att bli gravida snart :(

Nästa bim är 28/8

Förstår det är jobbigt vi har försökt ungefär lika länge dock sen januari med ägglossningstest så detta är vårt 100% 8:e försök...men som sagt från augusti 2015... Första barnet tog för oss 18månader så förstår din frustration, vårt andra barn gick på första försöket och tredje barnet på 2:a så man är ju nu måttligt frustrerad, men vill bara säga att hoppet finns! Har dock kört oskyddat sen feb-2015
  • Bäbiiiis
    FyrAAAA skrev 2016-07-25 08:01:38 följande:

Helt blankt äl-test imorse, vilket innebär att jag måste börjat testa för sent och missat äl den här månaden... När strecket var ganska starkt i fredags trodde jag äl var på gång men den måste då precis ha varit! Fortsätter följa er andra iaf. Förmodligen har min cykel ändrat sig lite efter senaste graviditeten. Nya tag nästa månad men släpper det här för den här månaden nu! Lycka till alla! <3

Precis som Ememem skrev får jag ochså först halvstarka utslag på äl-test och sen blankt eller väldigt svagt innan det blir positivt så testa några dagar till om du är osäker.
  • eg90
    Loncelot skrev 2016-07-25 11:15:36 följande:
    Förstår det är jobbigt vi har försökt ungefär lika länge dock sen januari med ägglossningstest så detta är vårt 100% 8:e försök...men som sagt från augusti 2015... Första barnet tog för oss 18månader så förstår din frustration, vårt andra barn gick på första försöket och tredje barnet på 2:a så man är ju nu måttligt frustrerad, men vill bara säga att hoppet finns! Har dock kört oskyddat sen feb-2015
    Tack för dina ord, kändes lite skönt att veta att det kan ta 18 månader.

Är så himla ledsen just nu, har bara storgråtit den senaste kvarten :(
  • Bäbiiiis

Jag har ju inte kunnat lita på äl-test denna cykel eftersom hcg från mitt missfall funnits kvar men jag harctempat och fick idag en dipp som skulle kunna betyda äl. Stämmer bra i tiden (någon dag sent bara) och jag har haft äl-flytningar några dagar nu så idag ska vi nog sexa. Fick till det i förrgår också så det finns hopp :) Men blir det inget är det ok eftersom vi blev rekommenderade att vänta en mens innan vi försökte igen. Varför vet jag inte. Men vem orkar vänta...

• Loncelot
    eg90 skrev 2016-07-25 11:27:08 följande:

Tack för dina ord, kändes lite skönt att veta att det kan ta 18 månader.

Är så himla ledsen just nu, har bara storgråtit den senaste kvarten :(

Förstår och man får självklart vara ledsen och gråta men tänk såhär att ju fler försök ju närmare nästa månad men visst suger det när det inte blir nått varje månad...

Sen kan man ju bli måttligt irriterad på när folk gnäller över att dom inte blir gravida och undrar vad det är för fel när dom endast är på försök 1-4 men visst alla får ju känna, men när folk gnäller över så pass få månader när man själv frustrerat hållt på i minst det dubbla kan man ju känna att snälla det har inte gått lång tid ha tålamod det kommer...o visst får man vara avundsjuk på alla som blir gravida..
  • misslina

Här har äl precis varit och bekräftats med temphöjning! Men nu är det den långa väntan till bim!

Jag förstår er frustration allihopa! Jag har den själv! Och man får vara ledsen och arg! Det är inte alltid roligt att skaffa barn! Våra två första tog sig på första försöket. Men tredje... Det tar lite längre tid! Först tog det sju månader.. Missfall i vecka 10, sen blev det skrapning och hela den karusellen. Och nu är vi på vårt andra försök.

Men ni som försökt längre än ett år! Ta kontakt med vården och få hjälp! Det har ni rätt till! Och även om man inte försökt längre än ett år ta kontakt med vården ändå! Det gjorde jag! Då hade vi försökt i ett halvår ungefär! Fick komma in på en undersökning i alla fall och fick höra att allt såg bra ut. Fick åka in kring äl.

• mariama

Puh, dagarna går verkligen sakta trots att det är semester! Ni som har BIM runt mig (dvs runt 1-4/8), vad har ni för symtom och känningar?Jag är på ÄL+8 idag.

Jag har haft lite molvärk sen några dagar tillbaka. Började svagt och har blivit starkare för varje dag men känns inte hela dagarna utan dyker upp då och då. Är väldigt hård i magen, har kissat på nätterna några gånger och har lite dåligt med energi. Men allt det här utom det förstnämnda kan liksom lika gärna bero på värmen! Och molvärken vettetusan, kanske har jag så innan mens också utan att jag reflekterar över det? Så svårt att veta för lite knäpp blir man ju av att hoppas så mycket! Vi hade sex varje dag en hel vecka runt ÄL så vi kan i alla fall inte ha missat, men det är ju mycket annat som ska stämma i kroppen med!!

Svar på tråden Bim aug 2016