• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Smlan

Fy, vad jobbigt! Jag beklagar verkligen! Jag tyckte det var er tur nu efter 10 försök. Styrkekramar

Rosenblad skrev 2016-07-28 21:33:04 följande:

Fortsatt blöda hela dan med värk från helvetet upp i ryggen. Det måste va ett missfall, från att ha starka symptom till helt plötsligt blod flera dagar innan BIM. Aldrig mått så som jag gjorde. Och har inte haft mens såhär tidigt på ett år, och nu helt plötsligt starka gravid symptom som aldrig förr och sen blod långt innan BIM. De var nog en liten en som inte fick stanna kvar.. Jaha, 11e försöket blir det då. Borde nog ge upp snart och inse att det kommer inte bli något barn för vår del på naturlig väg. Om det ska ta 10 mån för att få ett missfall, ska de ta 10 till då till nästa gång? Och kanske inte få behålla de då heller. Hopplöst..var 100% säker på att nu jävlar men nej min kropp verkar va åt helvete.

• Smlan

Jag undrar om det är någon som har varit gravid tidigare och som har tempat som kan tolka en grej åt mig? Mellan ÄL och mens brukar min temperatur hoppa ganska fritt mellan 36,6 och 37,0. Den här gången ligger den mycket mer stadigt mellan 36,9 och 37,0. Är det någon som har erfarenhet av att kurvan blir så jämn? Jag vill såklart tolka det som att jag är gravid men jag testade igår och det var negativt. BIM är på måndag 1/8.

• Anonym (Vill så gärna)

Jag har Bim 6/8. Är på Äl +10. Jag har haft ont i vänstra äggstocken sen 3 dagar efter ÄL jätte ömma bröst och molande värk som du känner. Testa imorse och det var negativt. Jag har så svårt att vänta då jag känner så mkt. Är bara ledsen nu trots att jag vet att det är tidigt.

mosterJenny skrev 2016-07-28 22:40:12 följande:

Några dagar sedan jag skrev här men nu behöver jag skriva av mig med er!

Jag är på ÄL +7 BIM -7 och sedan igår har jag ganska ont i magen till o från. Allt ifrån molande värk till mer magknip och strålning i magen. Något gasig också men jag tycker aptiten finns där som vanligt. Det känns både upptill och nertill i magen och allt började som mer likt mensvärk. Någon som känner igen dessa symptom? Vaknade tidigt imorse av detta också...

• Sobika

Aah okej, hoppas den gör det så det finns nån chans :) tack för lugnande svar!

Jaa sambon slipper inte undan! Gick in och väckte han imorse ifall att haha

Cfmilla skrev 2016-07-29 08:25:15 följande:

Japp det ser ut som ett positivt äl test. Din mens förskjuts antagligen ett par dagar och det finns många som har en kortare lutefas. Ligg på och njut!

• mosterJenny
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2016-07-29 09:25:38 följande:

Jag har Bim 6/8. Är på Äl +10. Jag har haft ont i vänstra äggstocken sen 3 dagar efter ÄL jätte ömma bröst och molande värk som du känner. Testa imorse och det var negativt. Jag har så svårt att vänta då jag känner så mkt. Är bara ledsen nu trots att jag vet att det är tidigt.

Tack för svar! Det är det jag är så rädd för, att testa (för tidigt) och sedan få negativt trots symptomen. Usch vad jobbigt för dig :(

Idag känns magen lite bättre men det strålar en del, precis som känslan om man ätit något fel och man fått en bakterie i magen... Magen känns alltid bättre när jag lägger mig ner på sidan! Igår kände jag hur det högg till lite i vänster sida, gissar på äggstocken. När man letar symptom blir man lite knäpp för nu tycker jag att jag känner lukter otroligt bra och reagerar för minsta lilla haha. Håller tummarna för oss! Jag tänkte testa på fredag, då är jag och killen utomlands och det bör vara en dag efter BIM och bör ge ett rättvist/korrekt svar...
  • SamsonS

Alltså jag blir galen! Nu har jag kört med äl tester i typ 8 månader. En enda gång har jag fått positivt utslag. De andra gångerna får jag stegring i samband med äl känningar, ett par dagar efter äl flytningar, men aldrig positivt. Med stegring menar jag svagt streck istället för helt blankt test.

Samma sak denna gången. Hade flytningarna i helgen som var, fått stegring tisdag och onsdag, svagt streck, nu har jag ömma bröst och är öm i magen/ryggen.
    Någon mer som aldrig får positivt på äl test? Har ni lyckats bli gravida ändå innan?

Har ju ett barn sen innan, men hon är en liten hoppsan och måste verkligen ha varit en ren lyckoträff, för nu är vi på försök nr 13 :(

• SamsonS

Kan tillägga att mensen har kommit ganska exakt 14 dagar efter dessa stegringar...

• Anonym (Vill så gärna)

Håller tummarna för oss alla!!!

mosterJenny skrev 2016-07-29 09:46:42 följande:

Tack för svar! Det är det jag är så rädd för, att testa (för tidigt) och sedan få negativt trots symptomen. Usch vad jobbigt för dig :(

Idag känns magen lite bättre men det strålar en del, precis som känslan om man ätit något fel och man fått en bakterie i magen... Magen känns alltid bättre när jag lägger mig ner på sidan! Igår kände jag hur det högg till lite i vänster sida, gissar på äggstocken. När man letar symptom blir man lite knäpp för nu tycker jag att jag känner lukter otroligt bra och reagerar för minsta lilla haha. Håller tummarna för oss! Jag tänkte testa på fredag, då är jag och killen utomlands och det bör vara en dag efter BIM och bör ge ett rättvist/korrekt svar...

• Anonym (Vill så gärna)

Vissa test visar inte klara tydliga sträck vad jag förstått. Får du utslag så har du ägglossning på G. Testa clearblue de ger bättre indikationer med glad gubbe.

SamsonS skrev 2016-07-29 10:07:59 följande:

Kan tillägga att mensen har kommit ganska exakt 14 dagar efter dessa stegringar...

• FyrAAAA
    SamsonS skrev 2016-07-29 10:06:52 följande:

Alltså jag blir galen! Nu har jag kört med äl tester i typ 8 månader. En enda gång har jag fått positivt utslag. De andra gångerna får jag stegring i samband med äl känningar, ett par dagar efter äl flytningar, men aldrig positivt. Med stegring menar jag svagt streck istället för helt blankt test.

Samma sak denna gången. Hade flytningarna i helgen som var, fått stegring tisdag och onsdag, svagt streck, nu har jag ömma bröst och är öm i magen/ryggen.
    Någon mer som aldrig får positivt på äl test? Har ni lyckats bli gravida ändå innan?

Har ju ett barn sen innan, men hon är en liten hoppsan och måste verkligen ha varit en ren lyckoträff, för nu är vi på försök nr 13 :(

Jag tycker onekligen det låter som om du har äl då! Prövat testa olika tider på dygnet? Tex em istället för morgon? Är det med samma man du försöker nu som är pappa till det tidigare barnet? Tänkte om du/ni vet något om hans spermiekvalité? Det är det som har spökat för oss... Finns ju såna tester att köpa för hemmabruk som visar om spermiekvaliten är under "normal" tex... Hoppas hoppas att det får bli er tur snart! <3
Svar på tråden Bim aug 2016